המסך המפוצל

סיכום 2013 - חלק ב'

חברי המערכת מסכמים את שנת 2013 באופן סובייקטיבי

מאת: המערכת

פורסם: 02-01-2014
6 תגובות

בחלק א' סיכם איתן גשם באופן מקיף את דעתו על הסדרות החדשות והישנות ששודרו השנה בטלוויזיה, בחלק ב' אנשי המערכת מביאים לפניכם סיכום סובייקטיבי ואקראי של השנה הטלוויזיונית שלהם.

 

הביצוע המוסיקלי שהכי אהבתי השנה

שנת 2013 התאפיינה בריבוי תכניות לגילוי כישרונות מוסיקליים בערוץ 2, היא התחילה עם העונות השניות של "בית הספר למוסיקה" ו"דה ווייס", והסתיימה עם העונות הראשונות של "הכוכב הבא" ו"אקס פקטור- ישראל", בין שלל הקאברים שזכינו לראות השנה בכל התכניות הללו האחד שהתבלט לטובה בעיניי, ללא תחרות כמעט, הוא הביצוע של גאיה ממן לשיר "עץ הכוכבים" (הביצוע היחיד שנותן לו קרב רציני מבחינתי הוא הביצוע שלה ל"אליפלט" ) (אורלי)

 

 

אכזבת השנה (או השנה שלא הייתה) 

כל השנה חיכיתי שסוף כל סוף יגיעו העונות החדשות של הסדרות המצטיינות של קשת - פלפלים צהובים, פולישוק והפרלמנט - שכבר חודשים ארוכים מובטחות ואף פעם לא מגיעות. מאז העונה הראשונה והקצרצרה של הפרלמנט עברה יותר משנה; העונה האחרונה של פולישוק שודרה לפני יותר משנתיים; פלפלים צהובים סוגרת תכף 3 שנים משידור העונה הראשונה והאחרונה, לבינתיים. נראה שאין לקשת בעיה לנופף בסדרות האלו כדי להוכיח איכות, אבל כשזה מגיע לתכל'ס היא מעדיפה להשקיע בעוד עונה מגלומנית של ריאליטי מיותר. לאור ההצלחה המספרית והביקורתית שהייתה לסדרות האלו, זה יותר מאשר זלזול בצופים - זה כבר זלזול ביוצרים עצמם. קשת אולי שואפת להיות מותג בינלאומי, אבל בסטנדרטים האלה היא נשארת ישראלית ומבאסת מאוד. (I Hear Your Voice, פרק 7 – בעיניי זה הפרק המושלם ביותר שראיתי השנה, הוא היה משעשע, מעניין, מותח, נוגע ללב, ובעיקר פרק חזק, שהתחושות שחשתי כשצפיתי בו ובעיקר בדקות הסיום שלו לפני חצי שנה עדיין חיות בי כשאני נזכרת בו היום. (אורלי)