המסך המפוצל

סרוגים, עונה 3, פרק 1

מחזיר אהבות קודמות - סרוגים, העונה השלישית

מאת: זלפה

פורסם: 23-10-2011
14 תגובות

כשהגיעה סרוגים לטלוויזיה,  והביאה לפריים טיים את עולמם של הרווקים חובשי הכיפות הסרוגות, התלהבתי - כמו רבים אחרים. אחרי שנים של תכניות שנכתבו על המגזר הציוני דתי על ידי אנשים שאין להם דבר וחצי דבר עם המגזר הזה, זכינו לראות סוף סוף דרמה שאיננה מתיימרת להיות מייצגת ולהביא קונפליקטים קשים של מהות קיומנו בארץ הזאת עם שלל סיפורי מתנחלים, אלא מתמקדת בחיים הרומנטיים של דמויות שונות, על ידי היוצרים - לייזי שפירא וחוה דיבון - שנראה כי האנשים שהם מספרים עליהם מוכרים להם היטב.


במקורות נאמר: "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף", וצפייה ב"סרוגים" בהחלט מאששת את הטענה, וגם סגולות כמו פיסת חלה מהחתונה האחרונה לא יכולה לטשטש את זה.


אז, בעונה הראשונה, בין ים הדייטים הכושלים והאהבות שמפתיעות אותנו כל פעם חדש, מצאנו את יפעת שמאוהבת בנתי, את הודיה שמחליטה שהעולם הדתי לא בשבילה, ואת רעות, מתולתלת שנראית רחוקה מלהיות רואת-חשבון מצליחה - אם כי זה בדיוק מה שהיא - ושמתלבטת בין גברים שונים עד מאוד זה מזה.


צלם: יוסי צבקר

סוף העונה השאירה אותנו עם טעם של עוד, אבל לצערי, העונה השנייה אכזבה. פרשתי ממנה אחרי שניים שלושה פרקים, באמונה ש"יום אחד אראה את זה שוב", אבל לא ממש פיניתי זמן בשביל זה. פה ושם קלטתי קטעים ששודרו - נתי מתמודד עם אבל, רעות מתאהבת בהומוסקסואל דתי, אמיר ויפעת לא ממש חיים באושר ובעושר, והודיה מוצאת לה דתל"ש ששב למקורות. נראה כאילו העולם הקליל של הדייטים והדרמה שמתחוללת בלב, הוחלף בדרמות שמתחוללות מחוץ לחיי הגיבורים וכופות עליהם התמודדיות מסוג אחר והניסיון להתעסק בחומרים רציניים יותר לא נעשה באופן מעניין. זאת אומרת, לא עד כדי כך מעניין שאלך להשלים את הפרקים שלא ראיתי. כך שלפרק הראשון של העונה השלישית ניגשתי בחשש קל. האם יש לסדרה שנטשתי פוטנציאל להחזיר אותי אליה שוב? האם אפשר להתחבר מחדש אחרי שנטשת אהבה ישנה? והתשובה היא: כן!


הפרק הזה הזכיר לי את ההתלהבות שלי מהסדרה בעונתה הראשונה. לא הרגשתי שחסר לי מידע כלשהו, כי כבר מהפרק עצמו הבנתי שהודיה עובדת באולפנה כדי להרוויח קצת כסף למרות שהיא חילונית, שלאמיר ויפעת סוף סוף יש בשורות טובות, ושנתי עדיין חי את חייו כנסיך הקסום שהוא משאת ליבן של בנות רבות, אבל שגם הוא מבין שהוא רוצה יותר מ"רק להסתדר ביחד". גם השחקנים המצטרפים - ישראל ברייט בתור המשורר הפסיכופט שהופך לשותף של נתי, ודקלה אלקסלסי שנראית כמי שמציתה אהבה בליבו הקפוא של נתי - מבטיחים מאוד. ובעיקר- הופעתו החוזרת של זוהר שטראוס.


ניכר בבני הזוג הללו, שמרבים להיפגש באוטובוס, שהיחסים ביניהם לא באמת הסתיימו. הוא, חודש לפני חתונה ובכל זאת מציע לה לשתות קפה יחד, והיא באמת לא יכולה או סתם מסרבת, בוכה באופן כה מכמיר לב אחרי לכתו, כך שאני מהמרת שעוד נראה אותם יחד, ואני בהחלט מחכה לזה. אז אפשר להחזיר אהבות קודמות? אם לשפוט לפי תחושתי אחרי הפרק הראשון, התשובה היא כן.


ציון: 9



סרוגים משודרת החל מהערב, בימי ראשון בשעה 22:00 בערוץ yes דרמה.