המסך המפוצל

סרוגים

בעקבות הצפייה בפרק הפתיחה של \"סרוגים\", מנסה זלפה לנתח את הטיפוסים המופיעים בה

מאת: זלפה

פורסם: 27-06-2008
32 תגובות
סיימתי לראות "סרוגים", התלהבתי מאוד מהמשחק האמין של הדמויות והם גרמו לי לכמה הרהורים על סצנת הדייטים. ראינו שם כמה טיפוסים שכל בחורה דתייה (ואולי לא רק דתייה) פוגשת במהלך חייה, הנה רשימה מתומצתת:

המפחיד
זה שנראה לא משהו, בדרך כלל חוזר בתשובה ומתחזק, שמדבר שטויות ברצף, שקוע בעצמו, מצטט דברי תורה שלמד במקרה בשיעור אתמול. הוא אולי בחור טוב, אבל כל כך רחוק מהכיוון שלך, שבמהלך כל הפגישה את מייחלת להיות במקום אחר לגמרי.

האטום
כן, בגיל 14 הוא לא הושיט יד לבחורה ובגלל זה היא נפלה למים. בגיל שלושים הוא לא מבין שהוא צריך לעשות קפה לעוד מישהו פרט לעצמו. הוא דווקא נראה די טוב, אז נראה לך שאת יכולה לסלוח לו על האטימות וחוסר הרגישות שהוא מפגין, אבל יש שלב שבאמת כבר אי אפשר. האמת? הוא דווקא לא מתכוון להיות רע. הוא פשוט - איך אומרים? - אטום.

החננה
הוא בחור טוב, חכם, מישהו שאפשר לסמוך עליו. רק מה? משעמם. אין איתו ניצוצות, אין אקשן. לאן הוא כבר יסחוף אותך? לשיעורי לשון באולפנת "נווה רבקה"? מישהו שיכול להיות שיש בו הרבה עומק ואיכות, אבל מי בכלל מסתכלת על בחור שאין לו פוטנציאל להיות עשיר או יפה?

(ההערה האחרונה לגבי היופי מאוד נזילה. כי עמוס תמם הוא חתיך אמיתי, ולא ברור איך תסרוקת ומשקפיים הפכו אותו לסוג של אסף אשתר. אז אם אפשר שעמוס יראה ככה, אולי גם האסף אשתרים של העולם יכולים להיראות כמו עמוס תמם? חשבי על זה לפני שאת פוסלת את החננה שמציעים לך בפעם הבאה).



השרמנטי
השועל הותיק הזה הוא הכי מסוכן לך מכל הטיפוסים שהוזכרו עד כה. הוא יפה, חכם, בעל מקצוע נחשק, יודע לפלרטט ולהקסים, "מציאה אמיתית". לא? אז זהו, שלא. ולמה לא? כי זה גם מה שהוא חושב על עצמו. הוא יודע שהוא ה"פרס" שכל הבחורות המייחלות לאהבה שמסתובבות בשוק הדייטים רוצות להביא הביתה לאמא.

אז כן, מ"תכשיט" כזה כדאי להיזהר. רוב הסיכויים שהבחור הזה יקסים אותך, יתחיל עם החברה הכי טובה שלך, יהרוס לכן את החברות וישבור לשתיכן את הלב. הוא פשוט יודע להקשיב ומשרה עלייך נינוחות כזו כשאת איתו, תחושה שהוא כל כך מבין אותך, שקל לך לשכוח את זה שבעצם הוא עושה חיינדאלאך לכל מי שהוא פוגש. אל תקחי את זה אישית. אגב, גם אל תקחי אישית את זה שהוא לא מתאהב בך. אחרי הכל, תביני, הוא פשוט כל כך מאוהב בעצמו, שאין לו מקום בלב גם בשבילך. עוד דרך לזהות אותו: יש לו חבר חננה. אחרי הכל, הוא גם צריך סוג של יציבות בחיים ומישהו שיגרום לו להרגיש עוד יותר מוצלח בהשוואה.





ועכשיו, לדמויות הנשיות ולמאפיינים שלהן, אחרי הכל, כשהגברים יוצאים לחפש את זיווגם - במי הם נתקלים?

הדעתנית המפחידה
היא יפה, היא חכמה, יש לה קריירה, ובכל זאת, היא הסיוט של כל בחור. היא לא רק תביע את דעתה, היא גם תגיד לך מה דעתך עוד לפני שהבעת אותה, וגם לאן אתה יכול לדחוף את מה שאתה חושב. היא כל הזמן תכניס אותך לעמדה מתגוננת. ואתה? אתה בסך הכל רצית להתחתן ולהביא ילדים.

המתחשבת
היא יפה, היא איכפתית. היא מקסימה גם בלי להתאמץ או להתכוון לכך במיוחד, אבל אנשים לא קוראים אותה נכון. היא כל כך לא אומרת מה היא רוצה, כל כך מוותרת, עד שבסופו של דבר היא נשארת מתוסכלת מכל האנשים שסביבה. טוב, העיקר שהם מרגישים טוב עם עצמם. מה, לא?

המשתדלת
היא הולכת לכל דייט אפשרי, מנסה ליצור דיאלוג גם עם המפחידים ביותר, מאמינה שיום יבוא והוא יגיע, הנסיך שלה, ומוכנה לטרוח הרבה בשביל כל מי שהיא רואה שבב פוטנציאל. היית יכול לחשוב שגברים יעמדו בתור, אבל מי באמת רוצה מישהי כל כך לא מאתגרת? לדעתנית המפחידה כבר יש יותר סיכוי לקבל הצעת נישואין נוספת עד סוף העונה. מן הסתם מהחננה. מצד שני, חבל עליו. אישה אחת כבר לקחה לו הכל והשאירה לו DVD מקולקל להתנחם בו. שיזהר...