המסך המפוצל

מנת היום 8/6/14

מחשבות רצחניות, קרוסבונז ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 08-06-2014
0 תגובות

21:20 היקום: סודות העבר נפתרים | The Universe: Ancient Mysteries Solved, ערוץ ההיסטוריה

מיני סדרת-בת חדשה של הסדרה הוותיקה והמצליחה של ערוץ ההיסטוריה "היקום", שבארבעת פרקיה בוחנת את מיטב התעלומות של העולם העתיק. האם ניתן למצוא תשובות מדעיות מתחומי האסטרונומיה והפיזיקה, למיתוסים המסתוריים שמהווים חלק מהתרבות האנושית כבר אלפי שנים?   יוצרי המיני-סדרה מנסים לפתור את החידות הגדולות של העולם העתיק, באמצעות שימוש במומחים ובטכנולוגיית ה-CGI המשוכללת, כדי לגלות כיצד העבר שלנו קשור להיסטוריה של היקום.

 

 

22:00 12 קופים | Twelve Monkeys, ערוץ Yes3

סרטו המצליח ביותר של טרי גיליאם, המבוסס על סרטו הקצר והמשפיע של כריס מרקר "המזח". הסרט היה מועמד לשני פרסי אוסקר – לתלבושות ולשחקן השנה, בראד פיט. מדורג במקום ה-204 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB. שחקנים: ברוס וויליס, בראד פיט, מדלין סטו, כריסטופר פלאמר. במאי: טרי גיליאם, ארה"ב, 1995. העלילה קצת מבולגנת, אך הופעה מצוינת של כל השחקנים, ופיתולים מפתיעים יוצרים חוויה קולנועית מסעירה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 המסע לפגוש אתכם | My Journey To Meet You, ערוץ Yes דוקו

סיפורם של זוג איטלקים, הומואים, שהפכו להורים לתאומים באמצעות פונדקאית אמריקנית. המסע שלהם מתועד על-פני שלוש שנים, ומסופר על ידי מרקו, מי שתרם את הזרע מבין בני הזוג, ושיש באמתחתו חוויות מאד ייחודיות (ומשעשעות!) מחייו כבמאי, כאבא וכמאהב. המסע של מרקו ושל בן-זוגו אל ההורות הנכספת מאיר זוויות רבות הנוגעות לסקס, חוק, פוליטיקה ודת. בימוי: מרקו סימון פוצ'יוני. 52 דקות, איטליה, 2014.

 

 

22:00 מלך היהודים, ערוץ 8 (הוט)

ביאליק הוא המשורר המנוכס, המשומש, התפוס, והלא מובן ביותר בתרבות שלנו. כבר בגיל 30 הוא הוכתר כמשורר הלאומי, ומאז השתמשו בו לצרכים לאומיים וציוניים שונים. הוא חי בתל אביב מעט שנים, אבל אהב אותה עד מאוד, 100,000 אנשים נכחו בהלווייתו בשנת 1934 - "מלך היהודים" מספר מחדש את סיפורו של היהודי האהוב בזמנו, חיים נחמן ביאליק החל מילדותו בעיירה באמצעות אנימציה ייחודית, קטעי ארכיון נדירים, צילומים נשכחים, שירי ביאליק ששרה נינט, ומיטב חוקרי ואוהבי ביאליק מהארץ ומהעולם. קריינות: חיים טופול. בימוי, הפקה ותסריט: יאיר קדר.

 

 

22:00 קרוסבונז | Crossbones, ערוץ Yes אקשן

סדרת האקשן וההרפתקאות החדשה, בכיכובו של כוכב הקולנוע ג'ון מלקוביץ', מתרחשת בעולם שבו אף אחד לא בטוח מי הגיבור ומי הרשע: 1729. באי הסודי סנטה קומפנה, הפיראט אדוארד טיץ' (מלקוביץ') הידוע בכינוי "שחור הזקן", שולט באומה קשוחה של גנבים, פורעי חוק ונבלים. בחלקה שכונת עוני, בחלקה אוטופיה ובחלקה גן עדן לפושעים, זהו מקום שאין עוד כמוהו. שחור הזקן מתכנן להשיג כרונומטר, מכשיר מדויק לניווט ימי, המצאה שעתידה לשנות את העולם. במהלך תקיפה של שודדי הים שלו על אוניה בריטית, הפיראטים הכי נאמנים של שחור הזקן, מנסים לגנוב את המכשיר מהאוניה. על האוניה נמצא טום לואו (ריצ'ארד קוייל, "פרשיות סמויות", "זיווגים"), מרגל אנגלי וסוכן סמוי שמתחזה לרופא האוניה. משימתו של לואו למנוע מהפיראטים להשיג את הכרונומטר, ובמידה שיתאפשר לו, להרוג את שחור הזקן. כשלואו נלקח לאי כאסיר, הוא חייב למצוא דרך להשיג את הכרונומטר היקר, תוך שהוא מנסה לחשוף את תכנית העל של שחור הזקן, הכוללת איום עצום על המלוכה האנגלית. שם הסדרה, על שם דגל הגולגולת והעצמות שמאפיין את הפיראטים. ציון עגבניות רקובות: 53% מתוך 100%, ציון מטה-קריטיק: 57/100, ציון איי.אם.די.בי.: 6.6 מתוך 10.


 

22:45 מחשבות רצחניות | Those Who Kill, ערוץ Yes אקשן

זוכת גלובוס הזהב, קלואי סביני ("אמריקן פסיכו", "בנים אינם בוכים", "אהבה גדולה") חוזרת אל המסך הקטן כקת'רין ג'נסן, בלשית משטרה הצדה רוצחים סדרתיים. ג'נסן אובססיבית לגבי עבודתה והיא מחזיקה בטראומה אישית משלה הקשורה לאירוע טראומתי משפחתי. לצידה מככב ג'יימס דארסי ("ענן אטלס") כתומס שייפר, פסיכיאטר ומומחה לראיות משפטיות, שג'נסן מגייסת לעזור לה להיכנס למוחם של רוצחים סדרתיים ולחשוב כמותם ולגייס אותו למסע האישי שלה בחיפוש אחר אחיה שנעדר כבר שנים רבות. עברן האפל של הדמויות האלו עוזר להם בחקירה -  ג'נסן ושייפר הם בעלי הבנה פסיכולוגית מעמיקה לקורבנות ואף חשוב מכך – לרוצחים עצמם. הסדרה בת 10 הפרקים מבוססת על הסדרה הדנית, Those Who Kill, עיבוד לסדרת הספרים המצליחה של הסופרת אלסבת' אהולם. ציון עגבניות רקובות: 29% מתוך 100%, ציון איי.אם.די.בי: 7.3 מתוך 10, ציון מטה-קריטיק: 54 מתוך 100.


 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.