המסך המפוצל

הממיר 3/5/14

סוכני שילד, מד מן, ארץ נהדרת, הוויקינגים, המרגלים של וושינגטון, משחקי הכס, סליפי הולו, פארגו ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 03-05-2014
0 תגובות

9 סוכני שילד עונה 1 פרק 19

הנטייה של חלקנו, גם למראה מעשיו הנוראיים של וורד כסוכן היידרה (כמו הריגתם של סוכני שילד, ביניהם ויקטוריה האנד), הייתה לקוות שהוא יחזור ויוכיח את עצמו כמי שלמעשה אכן היה לצד הטובים מאז הכרנו את הדמות; שאנחנו וחבריו לצוות נוכל למחול לו בסופו של דבר. אחרי הפרק הזה והרצח של הסוכן קוניג, אני חושש שוורד חצה את הגבול.

לא שאין תקדימים לכך, בטח ביקום מארוול, של נבלים שעברו צד ונשכחו להם (ולו לזמן מוגבל) פשעי עבר. יש גיבורים שעשו מעשים איומים ונוראים, לרבות רצח המוני, ובכל זאת הם נחשבים לגיבורים. אבל לא זה הסיפור של "סוכני שילד" נכון לעכשיו; כרגע וורד הוא סוכן היידרה, רוצח, טרוריסט ובוגד.

אם מישהו הרוויח מהסיפור, חוץ מדמותו האנמית לשעבר של וורד, זו סקאיי. הרומן הרומנטי שהיא חשבה שהיא עומדת לקבל הפך למותחן אימה כשגילתה את גופתו של קוניג. ההתמוטטות שלה בחדר השירותים הייתה מעוררת אמפתיה, אך יותר מכך ההתאוששות שלה והמוכנות לשחק עם וורד בסוכן כפול והאקרית תמה. תראי לו מה זה, 0-8-4!

הסיפור השני היה פחות מוצלח, ולו בגלל נבל לא מפותח מספיק. מעבר לכך שהוא מאיים על אהובתו לשעבר של קולסון (נגנית הצ'לו ששמענו עליה לא מעט, בגילומה של איימי אקר) לא היה בדמות שלו הרבה עניין. כוח עצום ומבוזבז שהובס בקלות יחסית, העיקר לשרת את האיחוד-לא-איחוד הרגעי בין פיל לאודרי. אלא אם אקר תשוב בהמשך, זה נראה כמו ליהוק מבוזבז של שחקנית נפלאה.

הסיפור של קולסון גם האיר על הרגשות הנסתרים של פיץ כלפי סימונס (הם לא היו על תקן אח ואחות עד לאחרונה?) בזמן שמשהו מתפתח בינה לבין אנטואן "סבא שלי היה בהאולינג קומנדוס וכל מה שקיבלתי זה מפקד בוגדני" טריפלט. בדרך חזרה אל הכפור הקנדי, קולסון הבין ששגה בעניינה של מיי ומתכוון לכפר על כך, אך זה מאוחר מדי כי בזמן היעדרותו היא החליטה לעזוב.

בפרק הבא: מלינדה מתעדכנת בסדרות שאימא מיי הקליטה עבורה, ומראה לקובי סמולדרס מה היא חשבה על פרק הסיום של 'איך פגשתי את אימא'.

תראו מה מצאתי בתיבה על אי בודד:
- על מרקוס דניאלסבלקאאוט כתבתי בשבוע שעבר, והנה הוא פה שוב. כמו כן, יש לציין את הדארקפורס אליו קשורים כוחותיו, בנוסף לדמויות אחרות עם המילה "שחור" או "אפל" בשם הקוד שלהן.
- טריפלט אומר במהלך חקירתו שסבו היה חבר בהאולינג קומנדוס.  סליחה אם זה נשמע גזעני, אבל לא נראה לי שרשימת החשודים ארוכה. קוניג מגיב בקנאה, ואם אתם זוכרים את סיכום הפרק הקודם, בקומיקס הוא היה חבר הקומנדוס בפיקוד סמל פיורי.

(תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה )

 

9 מד מן עונה 7 פרק 3

פרק שלישי לעונה וסוף סוף אנחנו פוגשים בה לראשונה את הארי (סליחה, הרולד) קריין, בטי פרנסיס, ולא פחות חשוב – פרנסין הנסון. חברתה הטובה של בטי בארבע העונות הראשונות נעדרה מ"מד מן" מאז שהזוג פרנסיס עקר מאוסינינג אל משכנם החדש, ונחמד היה לגלות שהשתיים עדיין בקשר. כמובן, לא בלי אותה פאסיביות-אגרסיביות של "חיי מוצלחים משלך" שכה חיבבנו אצל נשות הפרברים הללו בעונות הראשונות, אותו שכנוע בעיקר-עצמי, אבל הלא זהו חלק מהקסם.

"איך הולך עם הנדל"ן?", שואלת בטי את פרנסין, מקורקעת כהרגלה.
"אני סוכנת נסיעות, בטי", מתקנת פרנסין. נסיעות הן העניין.
בטי, "חתולת בית, חשובה מאוד, עם מעט לעשות", כפי שכינה אותה אביה בהזיותיה בשעה שילדה את בנה הקטן. היא מתארת באוזני פרנסין את הצלחותיו של בעלה החשוב, כל כך מורגלת בחיים-מיד-שנייה, אבל מבינה כעת שעד מהרה ילדיה יהיו עצמאיים ויזלגו אל מחוץ לחייה עד שלא יישאר משהו ממפעל חייה המפואר, מה"תגמול" שלה. על אף העובדה שלשיטתה הג'וב שלה מתמצה בלהיות אם, בכל זאת מתברר שהיא שוכרת אומנת לילדים. אבל במקרה הזה, כשלורטה מציעה להתלוות אל בובי בטיול מטעם בית הספר, בטי מחליטה לעשות זאת בעצמה.

הבעיה היא שכפי שראינו פעמים רבות בעבר, בטי לא באמת יודעת כיצד לנהוג כאם. בזמן שבנה נהנה מנוכחותה, נדמה שבראש מעייניה היו ההתנסות והחווייה ושבירת השגרה. בגלל טעות של הילד היא תלבה את ייסורי מצפונו לאורך כל היום, ממש עד הערב. הכריך יכול היה לחזור אליה, אבל לא, היא עוצרת את בובי מלהחזיר אותו גם במחיר רעבונה שלה, אינפנטילית כתמיד. היום הזה היה כל כך נחמד עד שהוא בא והרס אותו. בסופו היא תוהה בפני הנרי אם היא אימא רעה. רגע נוגע ללב, אבל גם כזה שגורם לנו לזעוק "כן" על המסך. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

8 ארץ נהדרת עונה 11 פרק 13

שבוע אחד לפני סוף העונה ואפשר לומר שבלי המרוץ לנשיאות והפשלות של המשטרה, העונה הזאת הייתה גרסה מצולמת של תכנית הרדיו של טייכר וזרחוביץ', והתכנית הזו היא דוגמה מצוינת לכך. בפינת הפשלות של המשטרה, רצף מקרי האלימות של חופשת הפסח: ראשית ברהנו טגניה והפיסוק המשונה שלו מדווח ממועדון "RAPE", שנית, ליאת הר לב מגלמת שופטת מקלת ראש מדי ושלישית, "ערב טוב עם המשטרה", גרסה גיא פינסית לחדשות הפלילים. זו הייתה ביקורת מוצדקת להפליא על הנטייה המשטרתית להדליף שמות של סלבס ועל עיסוק היתר בפרשת הג'וינטים, והביצוע היה טוב מאוד: מריאנו שוב בדמותו המוצלחת של המפכ"ל המתחנחן יוחנן דנינו-הולט, שני כהן שכנראה קיבלה פסק זמן מהתאטרון ("גבירתי הנאווה", יש לקוות שזו הסיבה שהיא כמעט לא השתתפה בעונה הזאת) מעולה כתמיד בתור גרסת פרחה של לירון ויצמן והשיא - עלמה זק מחקה את קרן מור, וזה בהחלט היה מצחיק כמו שזה נשמע.

המרוץ לנשיאות קיבל השבוע את הפינה שלו בשילוב מנצח בין פואד המתלעלע, ליהיא האשטג הנרתעת ודן שכטמן (פרידמן) מנסה להתחבר לעם בגרסה מזרחית של "פזמון ליקינטון". לא נראה לי שיש צורך להסביר שזה היה מצחיק מאוד. על המערכון "משחקי הקוסקוס", לעומת זאת, כדאי שיחווה את דעתו מי שבאמת רואה את משחקי הכס, אני הצלחתי בעיקר להתרשם מהתחפושות. ובאשר לתכנית הרדיו, גם השבוע הוסיפה "חותרים למגע" עוד דמות מהארסנל הבלתי נגמר שלה, והפעם את ורדה רזיאל ז'קונט במערכון "הכול מסוכן עם גלית גוטמן" שכמו שאפשר להבין משמו היה די מצחיק וגם לא מרוח מדי. להמשך קריאה (מירב)

 

8.5 הוויקינגים עונה 2 פרק 5

שמו של הפרק לא השאיר הרבה ספק למה שעתיד להתרחש בין ראגנר ליורג בורג. המהלך שכלל את שריפת מחסני התבואה והביא את בורג עמוק אל ידיו של ראגנר היה עשוי טוב, למרות שהציפייה הייתה לראות את ראשו של בורג ערוף בסופו של דבר. כנראה שעוד לא נגמר הסיפור וכולנו נזכה לראות שוב את בורג אפילו אחרי שברח עם הזנב בין הרגליים. ככל הנראה ההיריון של אשתו הוא זה שגרם לו להעדיף לברוח מראגנר, אבל שוב, בואו לא נתגעגע יותר מדי.

המפגש של ביורן עם רולו בתחילת הפרק הזכיר לי את השוחד שביורן נתן לאיש הדת שבישר כי האלים החליטו דווקא לחוס על חייו של רולו לאחר שזה בגד בראגנר אחיו. לאחר הקרב עם בורג התכוון רולו "להקריב את הקורבן לאלים" כשעמד מעל חייל של בורג בגרזן שלופה – מדוע ראגנר הפסיק אותו מול כולם ונתן לביורן את הגרזן? שוט הקלוז-אפ שהתעכב על רולו (פעמיים) מצביע על האכזבה הגדולה שלו. אם אני לא טועה – אני צופה קו עלילה מעניין שמחבר את הליינים של רולו וביורן יחד – בייחוד לאחר שלגרטה השאירה כעת את ביורן תחת חסותו של ראגנר אביו.

לאסלוג לקח ארבע שנים להתחיל להבין שראגנר שובב לא קטן – ראינו את זה בפרק השני כשפלירטט עם אחת מצעירות הכפר ואסלוג התחרפנה עליו. גם ללגרטה היו קטעים דומים בעבר ונראה כי זו הנקודה שראגנר מביא אליה את כל בנות הזוג שלו בסופו של דבר. יותר מזה – קנאתה של אסלוג החמירה כעבור ארבע שנים ונראה כי הפעם היא מאוד חוששת שלגרטה תשאר בכפר ותחבור לראגנר ומשפחתה החדשה. בעניין לגרטה – מצד אחד מאכזב שלא נשארה יחד עם ראגנר, אך מצד שני הכבוד של לגרטה כ"בתולת הקרב" מובן, למרות שעם בעלה החדש היא תמשיך לחטוף מכות (או לתת לו מכות בעצמה?) להמשך קריאה (לירן אהרוני מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

7 המרגלים של וושינגטון עונה 1 פרק 1

אני מודה שיותר ניסיתי אתמול לצפות בפרק מאשר הצלחתי, אבל אני לא יודעת אם זה מעיד יותר עליי או על הסדרה, השחזור התקופתי, התפאורה, התלבושות וכו' נראו מושקעים מאוד, אבל אני מודה שכל סצנת קרב פשוט הוציאה אותי מהפרק, ושעממה אותי, והיו רבות מדי כאלה לטעמי בפרק הראשון. הדמויות עצמן כשכבר התמקדו בהן נראו בעלות פוטנציאל, עם עבר סבוך, הווה קשה, ומחלוקות אידיאולוגיות לגבי העתיד. דמותו של אייב, נראית כבעלת הפוטנציאל הגדול ביותר וטוב שכך מכיוון שהוא גיבור הסדרה, ומצאתי את עצמי מחבבת מאוד גם את דמותו של אביו. ועדיין למרות שאין לי דברים שליליים של ממש להגיד עליה, אני לא בטוחה שהיה בפרק מספיק כדי לגרום לי לחזור לסדרה הזו גם בשבוע הבא. (אורלי)

 

7 משחקי הכס עונה 4 פרק 4

24: לחיות עוד יום, ימי שלישי ב- 05:00 לפנות בוקר ושידור נוסף ב-22:45 (yes Oh)ג'ק באוור, האיש והאגדה בגילומו של קיפר סאת'רלנד, חוזר. הסדרה מתוכננת כאירוע טלוויזיוני בן 12 פרקים המתרחש על פני יממה (יוצגו קפיצות קדימה בזמן) ותמוקם בלונדון, מספר שנים לאחר מאורעות העונה השמינית, שם ג'ק באוור צפוי להתאחד עם האנליסטית לשעבר קלואי או'בראיין בנסיון לעצור איום טרור ונסיון לרצח של הנשיא.   




רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il