המסך המפוצל

חדש על המסך - יולי אוגוסט 2012 - חלק ג'

עמית ניצן מציג את התכנים שעלו באוגוסט בבריטניה, באוסטרליה, בניו זילנד ובאתר הולו.

מאת: עמית ניצן

פורסם: 29-09-2012
2 תגובות

החודש השמיני של השנה האזרחית בטלוויזיה הבריטית היה החודש הפורה ביותר בשנת 2012 מבחינת תכנים מתוסרטים חדשים כשמבול הפרימיירות התחיל רק באמצע החודש, עם סיום האולימפיאדה בלונדון. בדומה לשאר חודשי הקיץ, הדגש בחודש אוגוסט המשיך להיות על תוכן קומי ולא על תוכן דרמטי, מגמה שהשתנתה בספטמבר. לאחר הפסקה ארוכה האוסטרלים חזרו להציג תוכן מתוסרט עם שתי תכניות חדשות בעוד תעשיית הטלוויזיה הקנדית ניצלה את יולי אוגוסט בכדי לצאת לחופשה.

 

התכניות הבולטות שעלו באוגוסט כוללות ריאליטי אוסטרלי מצליח השב למרקע לאחר היעדרות בת ארבע שנים, קומדיית בית-ספר על מורה צעיר, מגניב וילדותי שלא אכפת לו מתלמידיו, דרמת נעורים העוסקת בחייהן של שתי חברות מתבגרות בסוף שנות ה-70, סרט טלוויזיה המגולל את סיפורו האמיתי של מייסד אולימפיאדת הנכים - נוירולוג יהודי מגרמניה שנמלט מאימת הנאצים, דרמה תקופתית עם בנדיקט קמברבאץ' העוסקת במשולש אהבה בין אריסטוקרט אנגלי, אישתו וסופרג'יסטית בה התאהב, סאטירה המלגלגת על סדרות משטרה בריטיות מהיוצר של “מראה שחורה" וקומדיה תקופתית המהווה הומאז' מקברי לרומן "רבקה".

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור באוגוסט.

 

שם: Up To Speed

רשת: Hulu (שירות הורדות)

תאריך: 9/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: תעודה, טיולים

תקציר: תכנית תעודה בבימויו של ריצ'רד לינקלטר ("בטלנים בטקסס", “לפני השקיעה”) בה טימותי "ספיד" לוויץ' מדריך קבוצות באתרים הלא מוכרים של ערים שונות בארצות הברית.

דעתי בקצרה: אינני חובב תכניות טיולים כלל וכלל אך נראה שהסדרה הזו שונה מאחיותיה לז'אנר, בעיקר בזכות אישיותו המבדרת של לוויץ'.

 

 

 

שם: Big Brother Australia

רשת: Nine Network (אוסטרליה)

תאריך: 13/8

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ארבע שנים לאחר שירדה מהמרקע חוזרת "האח הגדול" לאוסטרליה. ששה עשר דיירי הבית נסגרים למשך 85 יום ומתחרים על פרס כספי של רבע מיליון דולר אוסטרלי כאשר השטיק של העונה הוא שלכל אחד מהם יש סוד אותו הוא מנסה להסתיר מהשאר.

דעתי בקצרה: למי ש"האח הגדול" ישראל, ארה"ב ובריטניה לא מספיקים לו.

 

 

 

שם: Growing Children

רשת: BBC Four (בריטניה)

תאריך: 13/8

מספר פרקים: 3

ז'אנר: תעודה

תקציר: פסיכולוגית הילדים לוורן אנטרובוס (“מקל או גזר? המדריך לגידול ילדים”) בודקת איך התפתחות הילד מושפעת משלוש הפרעות התפתחויות שונות – דיסלקציה, אוטיזם והפרעה טורדנית-כפייתית.

דעתי בקצרה: בקרוב בערוץ הדוקו הקרוב לביתכם.

 

 

שם: Ruth Rendell's Thirteen Steps Down

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 13/8

מספר פרקים: 2

ז'אנר: מיני סדרה, מתח

תקציר: מותחן פסיכולוגי המבוסס על ספרה של רות רנדל באותו שם על בחור צעיר מנוטינג היל המפתח אובססיה לשכנתו הדוגמנית אשר לא מודעת לקיומו ולרוצח הסדרתי ג'ון כריסטי שפעל בשכונה בשנות ה-40 וה-50. על הקאסט נמנים לוק טרידוואי (“רוצה אותך במקום"), ג'רלדין ג'יימס (“היהלום שבכתר" , “נערות לוח השנה") וג'מה ג'ונס (“יומנה של ברידג'ט ג'ונס", פופי פומפרי בסדרת סרטי "הארי פוטר").

דעתי בקצרה: הביקורות היו מעורבות ומבלי שצפיתי בטריילר איני יכול לחוות דעה של ממש.

 

 

שם: Gates

רשת: Sky Living (בריטניה)

תאריך: 14/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום בכיכובם של ג'ואנה פייג' (סטייסי ב“גווין וסטייסי", “The Syndicate”) וטום אליס (“The Fades”) כצמד הורים העוברים לעיר חדשה ונאלצים להתמודד עם הכאוס והפוליטיקה בחצר הכניסה לבית הספר היסודי של ילדתם בת ה-9. עוד משחקים סו ג'ונסטון (“סערה בכוס תה”) וטוני גרדנר (“ההורים שלי חייזרים”).

דעתי בקצרה: הנושא נשמע צר מדי בכדי להחזיק סדרה אך הפרומו נראה חביב.

 

 

 

שם: Styled to rock

רשת: Sky Living (בריטניה)

תאריך: 14/8

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ריאליטי תחרות בהשתתפותם של תריסר מעצבי אופנה המתחרים על הזכות להלביש את מנחת התוכנית, הזמרת הברבדית ריהאנה. בכל שבוע, עם כמות בדים מוגבלת וזמן קצוב, המתמודדים מעצבים תלבושת לכוכב רוק אחר כאשר המפסיד מודח מהתחרות. המנטורים הם הזמרת ניקולה רוברטס (“Girls Aloud”), המעצב הנרי הולנד והסטייליסטית ליסה קופר. על הסלבריטאים המגיחים לפרק אחד נמנים פיקסי לוט, שריל קול וקייטי פרי.

דעתי בקצרה: זהו עוד חיקוי, אחד מיני רבים, לתוכנית המציאות המצליחה "פרויקט מסלול" וקשה לי להאמין שהוא יתעלה על המקור.

 

 

 

שם: Bad Education

רשת: BBC Three (בריטניה)

תאריך: 14/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה.

תקציר: קומדיית בית-ספר מבית היוצר של ג'ק וויטהול (“Fresh Meat”) שגם מככב בה כאלפי וויקרס, צעיר קולי וילדותי המתחרה על תואר מורה התיכון הגרוע ביותר בטלוויזיה. וויקרס ממקד את מאמציו לא בלימוד כיתתו אלא בחיזור אחר המורה לביולוגיה, גם כשזה בא על חשבון טובת תלמידיו. עוד משחקים מישל גומז ("Green Wing"), מת'יו הורן (גווין ב“גווין וסטייסי"), ליילה הופמן (“איך לא לחיות את חייך”) ושרה סולימני (“הוא והיא”).

דעתי בקצרה: הסדרה שברה שיאי צפייה עבור BBC Three והיא נראית רעננה וחריגה יחסית לנוף המקומי.

 

 

 

שם: Puberty Blues

רשת: Network Ten (אוסטרליה)

תאריך: 15/8

מספר פרקים: 8

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמת נעורים תקופתית המבוססת על ספר רב-מכר באותו שם משנת 1979 המספרת על חוויות התבגרותן של שתי חברות בנות עשרה בלתי ניתנות להפרדה, ועל משפחותיהן וחבריהם בסוף שנות ה-70 בפרבר של סידני.

דעתי בקצרה: למרות שהיא מתרחשת לפני יותר משלושים שנה ובארץ רחוקה, הנושאים הנדונים בה מרגישים אוניברסליים, אך לא מקוריים. זו נראית כמו סדרה שבחורות יאהבו.

 

 

 

שם: The Best of Men

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 16/8

מספר פרקים: 1

ז'אנר: סרט טלוויזיה, דרמה

תקציר: סרט המגולל את סיפורו האמיתי של ד"ר לודוויג גוטמן, נוירולוג יהודי יליד גרמניה אשר נמלט לבריטניה מאימת הנאצים וייסד את אולימפיאדת הנכים. אדי מארסן (“וירה דרייק”, סדרת סרטי “שרלוק הולמס”) מככב בתפקיד הראשי ולצידו ג'ורג' מקיי (“התנגדות") ורוב בריידון (“הפלגת האלים”, “גווין וסטייסי”).

דעתי בקצרה: לא הייתי בטוח אם לנסות ולראות את הסרט מכיוון שהוא נשמע לי כעוד מסחטת דמעות, אך הביקורות בתקשורת אשר אפיינו את היצירה לא רק כמרגשת וכמעוררת השראה, אלא גם כבעלת איכות דרמטית בונה פידה הטו את הכף מבחינתי.

 

(לצפייה בכתבה על הסרט – כאן)

 

שם: Howzat! Kerry Packer's War

רשת: Nine Network (אוסטרליה)

תאריך: 19/8

מספר פרקים: 2

ז'אנר: מיני סדרה, דרמה, ספורט

תקציר: מיני סדרה המגוללת את סיפורו האמיתי של טייקון העסקים קרי פקר אשר ב-1976 הכריז מלחמה על התאחדויות הקריקט השונות כשיצר מתחת לאפם ליגה בה שיחקו השחקנים הטובים בעולם אותה שידר בערוץ האוסטרלי שבבעלותו - Nine Network, ובכך שינה את הספורט.

דעתי בקצרה: הרייטינג באוסטרליה היה גבוה מאוד, אך אני חושב שהתוכן לא מדבר לאלו מאיתנו שאינם מהיבשת החמישית.

 

 

 

שם: The Last Weekend

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 19/8

מספר פרקים: 3

ז'אנר: מיני סדרה, דרמה, מתח

תקציר: מיני סדרה המבוססת על ספר באותו שם מאת בלייק מוריסון על זוג חברים מימי האוניברסיטה היוצאים לחופשה שקטה באזור הכפרי של סאפוק עם בנות זוגן כאשר היצר התחרותי משתלט עליהם בעת שהם מתאמנים יחדיו לטריאתלון. בדרמה משחקים רופרט פנרי-ג'ונס (“ספוקס”), שון אוונס (“The Virgin Queen”), קלייר קילן (“No Heroics”) וג'נביב אוריילי (“ספוקס”).

דעתי בקצרה: גם "הגרדיאן" וגם "הטלגרף" העניקו למיני סדרה ביקורות אוהדות ואני יכול רק לקוות שהן מוצדקות.

 

 

 

שם: Channel 4 Comedy Presents: Them From That Thing

רשת: Channel 4 (בריטניה)

תאריך: 21/8

מספר פרקים: 2

ז'אנר: קומדיה, תכנית מערכונים

תקציר: סופרגרופ של כוכבי תוכניות קומיות שונות ובהם בלייק האריסון ("קרועים"), קאיוון נובאק ("Fonejacker"), סאלי פיליפס ("הצלף בפוני") ומורגנה רובינסון ("Very Important People") מתאגדים לתוכנית מערכונים אחת בה סיטואציות דרמטיות מוגחכות ונעשות מצחיקות.

דעתי בקצרה: לא רע, אך גם לא חובת צפייה.

 

 

 

שם: The Revolution Will Be Televised

רשת: BBC Three (בריטניה)

תאריך: 22/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, סאטירה

תקציר: היידון פראווס (“סוד הגן הנעלם”, 1993) וג'וליון רובינשטיין העוסקים בהומור פוליטי מוקומנטרי מבצעים תעלולים ומתחזים לדמויות שונות בכדי לחשוף תאוות בצע, צביעות ושחיתות.

דעתי בקצרה: ילדים קטנים המפיצים תעמולה בשנקל.

 

 

 

שם: Auckland Daze

רשת: TV One (ניו זילנד)

תאריך: 23/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

הערה: הסדרה עלתה לראשונה בשירות TVNZ On demand ב-27 לאוקטובר 2011.

תקציר: קומדיה העוקבת אחר ארבעה לא-יוצלחים חסרי מזל – דוגמן, פעלולן, ננס וסטנדאפיסט הרודפים אחר פרסום בתעשיית הבידור הקטנטנה של אוקלנד.

דעתי בקצרה: לזה הם קוראים קומדיה בניו זילנד?

 

 

 

שם: Parade's End

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 24/8

מספר פרקים: 5

ז'אנר: מיני סדרה, דרמה תקופתית, מלחמה

תקציר: הפקה משותפת של ה-BBC ו-HBO מאת התסריטאי זוכה פרסי הטוני, גלובוס הזהב והאוסקר טום סטופארד (“ברזיל”, “אימפריית השמש”, "שיקספיר מאוהב”) המבוססת על טטרלוגית הספרים באותו שם מאת פורד מדוקס פורד (“החייל הטוב”) המתרחשת בתחילת המאה ה-20 ומציגה משולש אהבה בין אריסטוקרט אנגלי, אישתו האכזרית וסופרג'יסטית בה התאהב. צוות השחקנים כולל את בנדיקט קמברבאץ' (“שרלוק", “סוס מלחמה"), זוכת פרס הבאפט"א רבקה הול (“יוקרה”, ויקי ב“ויקי כריסטינה ברצלונה”), אדלייד קלמנס (“Love My Way”), רופרט אוורט (“טירופו של המלך ג'ורג'”, “החתונה של החבר שלי”), זוכת פרסי הבאפט"א וגלובוס הזהב מירנדה ריצ'רדסון (“משחק הדמעות", “השעות") וזוכת פרסי הטוני וגלובוס הזהב ג'נט מק'תיר ("כמו עשב בר", “אלברט נובס”).

דעתי בקצרה: הקאסט מלא בשחקנים מוערכים, התסריטאי מהולל והמבקרים מתלהבים. כל זה מתרגם לתוכנית שאוהבי הדרמות האיכותיות לא יכולים להרשות לעצמם לפספס. נתראה בטקס האמי הבא.

 

 

 

שם: A Touch Of Cloth

רשת: Sky1 (בריטניה)

תאריך: 26/8

מספר פרקים: 2

ז'אנר: קומדיה, פארודיה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שנייה בת שני פרקים ולעונה שלישית בצורת סרט טלוויזיה באורך מלא.

תקציר: מבית היוצר של צ'ארלי ברוקר (“מראה שחורה") מגיעה קומדיה דרמטית המלגלגת על סדרות משטרה ודרמות בלשיות בריטיות בכיכובם של ג'ון האנה ("ארבע חתונות ולוויה אחת", סדרת סרטי “המומיה”, “ספרטקוס”), סוראן ג'ונס (“בלתי נסלח", 2009), ג'וליאן רינד-טט (“טומב ריידר", “השעה") וזוכה פרס האמי בריאן קוקס (“טרויה", “אדפטיישן").

דעתי בקצרה: בבריטניה ציפו לקומדיה הזו בקוצר רוח במשך חודשים רבים, אך קשה לי להאמין שבארץ היא תקבל תהודה דומה ליצירה הקודמת של ברוקר, "מראה שחורה" הקונטרוברסלית. אני מקווה שמי שראה מספיק דרמות משטרה בריטיות ייהנה גם לראות פארודיה עליהן.

 

 

 

שם: Hunderby

רשת: Sky Atlantic (בריטניה)

תאריך: 27/8

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה, פארודיה

תקציר: קומדיה תקופתית המתרחשת במאה ה-19 המהווה הומאז' מקברי לרומן "רבקה" מאת דפנה דה מוריאה. במרכז העלילה עומדת ניצולה מספינה טרופה הנסחפת לחופו של כפר אנגלי קטן ונופלת בקסמיו של כומר אלמן. הכומר, המאמין כי זוגתו בתולה, מתכנן את חתונתם, בעוד ארוסתו מנסה להסתיר ממנו את סודותיה האפלים. ג'וליה דיוויס (“נומי, נומי") כתבה ומככבת בסדרה לצד אלכסנדרה רואץ' (“אשת הברזל") ואלכס מקווין.

דעתי בקצרה: הבחירה לשים בקדימון את הפתיחה של הסימפונה החמישית של בטהובן במקום קריינות או דיאלוג קנתה אותי. מעבר לזה נהניתי מההופעה של דיוויס ב"נומי, נומי" וקומדיה תקופתית פארודית נשמעת לי כמו קונספט מסקרן.

 

 

 

שם: Citizen Khan

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 27/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שנייה בת שבעה פרקים.

תקציר: הסיטקום הראשון של ה-BBC המתמקד בדמויות מתת היבשת ההודית מציג את קורותיהם של משפחה ממוצא פקיסטני שבה אב קולני, פטריאכלי, שמרן ושוביניסטי, אם מיוסרת ושתי בנותיהם.

דעתי בקצרה: לא היה לי מושג שגם הבריטים מסוגלים ליצור קומדיות כל כך עבשות ועלובות. גם לא ידעתי שהם עוד לא נפטרו מפס הצחוק. מבחינת רמת ההומור, זו כמו הגרסא הבריטית ל"שני גברים וחצי".

 

 

 

שם: Good Cop

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 30/8

מספר פרקים: 4

ז'אנר: דרמה, סדרת משטרה

תקציר: דרמת משטרה המתרחשת בליברפול וסובבת סביב שוטר מהשורה, בגילומו של וורן בראון (“לות'ר"), שחייו משתנים כשהוא חוזה בחברו ובשותפו לכוח מותקף באכזריות באמבוש. עוד משחקים סטיבן גראהם (“שודדי הקאריביים: זרמים זרים”, אל קפונה ב“אימפריית הפשע”) ומייקל אנג'ליס.

דעתי בקצרה: זו נראית כעוד דרמת משטרה גנרית.

 

 

 

לחלק א' של הכתבה

לחלק ב' של הכתבה