המסך המפוצל

חדש על המסך - יולי אוגוסט 2012 - חלק א'

עמית ניצן מציג את התכנים שעלו ביולי ובאוגוסט בארצות הברית אשר התאפיינו בריבוי ספין-אופים ורימייקים.

מאת: עמית ניצן

פורסם: 15-09-2012
11 תגובות

שני החודשים האחרונים של עונת הקיץ בארצות הברית הביאו עמם כמות דומה של סדרות מתוסרטות חדשות לזו של השנה שעברה, כאשר יולי היה החודש היבש ביותר מאז דצמבר 2011 עם שישה תכנים מתוסרטים בלבד. בהמשך למגמה שנמשכת מאז מרץ, גם ביולי וגם באוגוסט עלו יותר קומדיות מדרמות. רובן המוחלט של התכניות החדשות שייכות לערוצי הכבלים, יחס ששופר קלות על ידי רשת NBC הארצית שבחרה להקדים מעט את מועד עלייתן של שתי קומדיות מעונת הסתיו, בכדי לרכוב על גל הרייטינג שהביאה עמה האולימפיאדה.

 

התכניות הבולטות שעלו ביולי ובאוגוסט כוללות דרמה בלשית פרוצדורלית על חוקר מוח המפענח פשעים, תכנית מערכונים קומית בסגנון "של מי השורה הזאת בכלל?” עם כמה ממשתתפיה הקבועים, מיני סדרה בכיכובה של סיגורני וויבר כמזכירת המדינה האמריקנית, סדרת המשך לתוכנית האנימציה "בן 10” העוקבת אחר בן טניסון בהגיעו לגיל 16, קומדיה שחורה עם מת'יו פרי כשדרן ספורט שאיבד לאחרונה את אשתו, סיטקום המתרחש בבית חולים לחיות ובמרכזו וטרינר אנטיפתי, ספין-אוף של "המפענחת" עם מרבית הקאסט המקורי אך ללא הדמות הראשית ודרמת תקופתית מהיוצר של "אוז" העוקבת אחר שוטר במנהטן של אמצע המאה ה-19.

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור בחודשיים האחרונים.

 

שם: Perception

רשת: TNT

תאריך: 9/7

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה, בלשי

הערה: הסדרה חודשה לעונה שנייה בת 13 פרקים. 

תקציר: זוכה פרס האמי אריק מקורמק (ויל ב"ויל וגרייס") מככב כחוקר מוח אקצנטרי המגויס על ידי תלמידתו לשעבר העובדת ב-FBI בכדי לעזור ולפענח מקרים קשים. עוד משחקים רייצ'ל לי קוק ("יש לה את זה", "ננסי דרו") וקלי רואן (“האו.סי”).

דעתי בקצרה: מדען גאון אך אקצנטרי פותר פשעים שבלשים אחרים לא מסוגלים לפתור - זוהי עלילה שחוקה שבמקרה הטוב היא הרכבה של רעיונות מסדרות אחרות כדוגמת “מונק” ובונז”, ובמקרה הרע חיקוי קרוב של סדרה בודדת כמו "בגוף ההוכחה". כך או כך זהו תוכן מעוכל מראש שלא הייתי רוצה לראות.

 

 

 

 

שם: Trust Us With Your Life

רשת: ABC

תאריך: 10/7

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה, תכנית מערכונים

תקציר: תכנית מערכונים קומית מיוצר "של מי השורה הזאת בכלל?” ובכיכובם של רוב המשתתפים הקבועים בווריאציה האמריקאית שלה – זוכה פרס האמי ויין בריידי, קולין מוקרי, בראד שרווד וגרג פרופס – המבצעים קטעי אלתור שונים. פרד ווילארד (“אולי זאת אני”) אמון על ההנחיה.

דעתי בקצרה: "של מי השורה הזאת בכלל?” הייתה מהתוכניות המצחיקות ביותר לטעמי ששודרו בשנות ה-90, אך לא נהניתי באותה מידה גם מגרסת 2012.

 

 

 

 

שם: NY Med

רשת: ABC

תאריך: 10/7

מספר פרקים: 8

ז'אנר: ריאליטי, תעודה

תקציר: סדרה דוקומנטרית רפואית מהיוצרים של "Boston Med" העוקבת אחר הרופאים והחולים במרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

דעתי בקצרה: כמו "Boston Med", גם התכנית הזו זכתה לשבחי המבקרים אך לא בלבבי.

 

 

 

 

שם: Polyamory: Married and Dating

רשת: Showtime

תאריך: 12/7

מספר פרקים: 7

ז'אנר: ריאליטי, תעודה

תקציר: תוכנית ריאליטי העוסקת בפוליאמוריה - מערכות יחסים אלטרנטיביות בהן יש ניסיון ליצור קשר עמוק ומשמעותי באופן גלוי בין יותר משני אנשים.

דעתי בקצרה: יש פה יותר חתירה לפרובוקטיביות מאשר ניסיון לתיעוד אותנטי של מערכות יחסים מסוג זה.

 

 

 

 

שם: חיות פוליטיות (Political Animals)

רשת: USA

תאריך: 15/7

מספר פרקים: 6

ז'אנר: מיני סדרה

הערה: הסדרה נרכשה לשידור על ידי yes ועלתה ב-19 ביולי.

תקציר: מיני סדרה מהיוצר של "אוורווד", גרג ברלנטי, ובכיכובה של זוכת פרסי הבאפט"א וגלובוס הזהב סיגורני וויבר (סדרת סרטי "הנוסע השמיני", “גורילות בערפל", “אווטאר") כגברת הראשונה לשעבר של ארצות הברית המכהנת כמזכירת המדינה המנסה לאזן בין עבודתה לחייה הפרטיים על רקע גירושיה מהנשיא לשעבר. עוד משחקים זוכת פרסי הבאפט"א, הטוני, גלובוס הזהב, האמי והאוסקר אלן בורסטין (“מגרש השדים”, “אליס לא גרה כאן יותר”, “רקוויאם לחלום”), קארלה גוג'ינו (סדרת סרטי "ספיי קידס", “עיר החטאים"), סבסטיאן סטן (“קפטן אמריקה") וקירן היינדס (“מינכן", “זה יגמר בדם").

דעתי בקצרה: קשה שלא לראות את הדמיון הרב בין סיפור הרקע של הדמות הראשית לבין סיפורה של הילארי קלינטון, אך מה שנראה על הנייר כפרויקט מסקרן היווה אכזבה גם למבקרים וגם עבורי.

 

 

 

שם: Small Town Security

רשת: AMC

תאריך: 15/7

מספר פרקים: 8

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תוכנית ריאליטי המתמקדת בעובדים המוזרים של חברת אבטחה פרטית קטנה בבעלות משפחתית באזורי הספר של ג'ורג'יה.

דעתי בקצרה: איני מבין מה מנהלי רשת AMC חשבו לעצמם כשהחליטו שהאנשים האלו מספיק מעניינים בכדי לתת להם תכנית משלהם.

 

 

 

שם: Black Dynamite

רשת: Adult Swim

תאריך: 15/7

מספר פרקים: 10

ז'אנר: אנימציה, פארודיה, פעולה

תקציר: פארודיה ומחווה לז'אנר הבלקספלויטיישן המהווה המשך לסרט לייב אקשן באותו שם משנת 2009. הסדרה המתרחשת בשנות ה-70 ממשיכה לעקוב אחר עלילותיו של החייל וסוכן ה-CIA לשעבר בלאק דיינמייט וצוותו אשר נאבקים בפשע תוך כדי התחככות בשמנה וסלתה של הקהילה השחורה בארצות הברית – מייקל ג'קסון, ריצ'רד פריור ואו. ג'יי. סימפסון. על צוות המדבבים נמנים מייקל ג'יי וייט (“חייל אוניברסלי", “ספון"), סדריק ירבורו (“רינו 911”), טומי דוידסון (“אייס ונטורה 2: בלש פראי”) וזמר הראפ סנופ דוג.

דעתי בקצרה: הסדרה מרגישה יותר כשייכת לז'אנר הבלקספלויטיישן מאשר כפארודיה עליו.

 

 

 

שם: Market Warriors

רשת: PBS

תאריך: 16/7

מספר פרקים: 20

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: מהמפיקים של "מופע הענתיקות בדרכים" מגיעה סדרה נוספת באותו ז'אנר על ארבעה חובבי חפצים עתיקים היוצאים לחפש אוצרות נסתרים בשווקי פשפשים ולאחר מכן מעמידים אותם למכירה פומבית, כאשר מי שמרוויח את הסכום הגבוה ביותר מוכרז כמנצח בסוף כל פרק.

דעתי בקצרה: ב-PBS מנסים לרכוב על ההצלחה היחסית של תכניות המסחר בעתיקות כ"היסטוריה למכירה" אשר זוכות לעדנה, ואני משער שההפקה הזו תהיה איכותית יותר ממקבילותיה בערוצי הכבלים אך פחות פופולרית.

 

 

 

שם: Sullivan & Son

רשת: TBS

תאריך: 19/7

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה בת 10 פרקים.

תקציר: קומדיה מהיוצר של "ג'ורג' וליאו" על עורך דין לענייני תאגידים מניו יורק ממוצא אירי-קוריאני העוזב את עבודתו בכדי לנהל את הפאב של אביו בפיטסבורג המשרת קהל לקוחות ממעמד הפועלים. בסדרה מככבים סטיב בירן, כריסטין אברסול (“אמדאוס"), בריאן דויל-מוריי (“סאטרדיי נייט לייב”, “מקום טוב באמצע”) ודן לאוריה ("שנות הקסם").

דעתי בקצרה: אמרתי זאת בעבר ואומר זאת שוב, ערוץ TBS מכיל את הקומדיות הגרועות ביותר בטלוויזיה האמריקאית.

 

 

 

שם: Code 9

רשת: Disney Channel

תאריך: 26/7

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: ריאליטי, קומדיה, מצלמה נסתרת

תקציר: ערוץ דיסני עוזר לילדים למתוח את הוריהם תוך כדי שימוש באיפור פרהיסטורי, אפקטים מיוחדים ופעלולי אקסטרים

דעתי בקצרה: הסדרה מתאימה לגילאי 0-9 שנים, עד שישה משתתפים.

 

 

 

שם: HGTV Design Star All Stars

רשת: HGTV

תאריך: 31/7

מספר פרקים: 4

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: גירסת האול-סטארס של תכנית הריאליטי "כוכב העיצוב" המשודרת בישראל בערוץ "בית+" המחזירה שישה ממשתתפי העונות הקודמות לסיבוב נוסף בתחרות על הנחיית תכנית משלהם. צוות ההנחיה והשיפוט המוכר נותר על כנו.

דעתי בקצרה: "כוכב העיצוב" זו אחת התכניות היותר סבירות בערוץ המשמים שהוא HGTV המיועד למי שממש, אבל ממש, אוהב שיפוצים.

 

 

 

שם: Ben 10: Omniverse

רשת: Cartoon Network

תאריך: 1/8

מספר פרקים: 10

ז'אנר: אנימציה, פעולה, הרפתקאות

הערה: הפרק הבא ישודר ב-22 בספטמבר; 50 פרקים נוספים הוזמנו.

תקציר: הסדרה הרביעית במסגרת הזיכיון "בן 10” ממשיכה לעקוב אחר בן טניסון, עכשיו בן 16, המחזיק ב"אומניטריקס", שעון מיוחד המאפשר לו לשנות את דמותו. בגלגול הזה טניסון יוצא לחקור עיר חייזרית תת קרקעית סודית תוך כדי התחמקות מאויבים חדשים וישנים. יורי לונטאל, אשלי ג'ונסון, טרה סטרונג ושאר הצוות המקורי חוזר לדבב.

דעתי בקצרה: ז'אנר חיקויי "פוקימון" ממשיך להיות פרה חולבת שמטרתה למכור ולמכור ולמכור מרצ'נדייז לילדים.

 

 

 

שם: Here Comes Honey Boo Boo

רשת: TLC

תאריך: 8/8

מספר פרקים: 24

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ספין-אוף של מלכת הטראש "Toddlers & Tiaras” העוסקת באלנה תומפסון בת ה-6 המתחרה בתחרויות יופי לילדות ומכורה למשקאות אנרגיה ובמשפחתה הרד-נקית הכוללת את אחותה בת ה-17 הנמצאת בהריון מתקדם ואת אימה חובבת הקופונים בעלת המשקל העודף.

דעתי בקצרה: בדומה לתכנית האם, "Toddlers & Tiaras”, המציגה ילדות בנות 4 ו-5 המפזזות כשהן לבושות כזונות לקול צהלות אמהותיהן מזן הוויט-טראש ופדופילים מחגורת התנ"ך, גם הספין-אוף מציג לראווה הורים לא כשירים, מעורר קיתונות של ביקורת וזוכה לרייטינג גבוה.

 

 

 

שם: Go On

רשת: NBC

תאריך: 8/8

מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)

ז'אנר: קומדיה

תקציר: הקומדיה הראשונה של עונת 2012-2013 מהיוצר של "ג'ואי" מחזירה למסך את מת'יו פרי (“חברים") המגלם שדרן ספורט שאיבד לאחרונה את אשתו בתאונת דרכים הנשלח על ידי הבוס שלו לקבוצת תמיכה המלאה בשלל טיפוסים מוזרים. עוד משחקים זוכת פרס הטוני לורה בננטי ("אלי סטון"), ג'ולי וייט (“גרייס תחת אש", סדרת סרטי "הרובוטריקים"), טיילר ג'יימס וויליאמס (כריס ב"כולם שונאים את כריס"), ג'ון צ'ו (“פלאש פורוורד”, “סטארטראק”) ואליסון מילר (“טרה נובה").

דעתי בקצרה: גם פה, בדומה לסדרות הנפל הקודמות של פרי, הדמות הראשית היא וריאציה על צ'נדלר, ונראה שמתוכנית לתוכנית הצ'נדלר שאנו מקבלים נהיה זקן יותר ומריר יותר. המבקרים מצאו את הסדרה מסקרנת אבל עלי אישית השטיק הפסיק לעבוד.

 

 

 

שם: Totally Biased with W. Kamau Bell

רשת: FX

תאריך: 9/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, אירוח, תכנית מערכונים

תקציר: קומדיה מבית היוצר של כריס רוק ובכיכובו של סטנדאפיסט שחור פלוני העוסקת בפוליטיקה, תרבות, דת וגזע.

דעתי בקצרה: לשחורים מבינכם.

 

 

 

שם: Animal Practice

רשת: NBC

תאריך: 12/8

מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)

ז'אנר: קומדיה

הערה: הפרק הבא ישודר ב-26 בספטמבר.

תקציר: סיטקום המתרחש בבית חולים לחיות ובמרכזו וטרינר המסתדר יותר טוב עם מטופליו מאשר עם בעליהם. עולמו של הדוקטור מתהפך עליו כשאהובתו לשעבר מקבלת לידיה את השליטה על מקום עבודתו. הקאסט כולל את ג'סטין קירק (“מלאכים באמריקה", “העשב של השכן"), ג'ואנה גרסיה (“ריבה") ובובי לי (“מד טי.וי”).

דעתי בקצרה: המבקרים גורסים שהדבר הכי טוב בסדרה הוא הקוף, וזה לא סימן מבשר טובות.

 

 

 

שם: Hotel Hell

רשת: Fox

תאריך: 13/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: ריאליטי, תעודה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה.

תקציר: השף הטלוויזיוני הבריטי גורדון רמזי (“מטבחי הגיהנום") יוצא לתור אחר בתי מלון אמריקאים כושלים ומלאי עובש ומנסה לשפרם על ידי נביחת פקודות כלפי עובדי ומנהלי המקום.

דעתי בקצרה: בדומה לשלל התכניות האחרות של גורדון רמזי, גם כאן לצופה לא אכפת אם יש ברקע בית מלון, מסעדה או גן ילדים. ההנאה כולה נשאבת מהתנהגותו הנבזית והמשפילה של רמזי כלפי אחרים.

 

 

 

שם: המפענחת: פשעים חמורים (Major Crimes)

רשת: TNT

תאריך: 13/8

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה, בלשי

הערה: הסדרה נרכשה לשידור על ידי yes ועלתה ב-23 באוגוסט.

תקציר: סדרת ספין-אוף של "המפענחת" עם מרבית הקאסט המקורי שכמוה עוסקת בחקירת פשעים חמורים ובהבאה לדין של החשודים המרכזיים. הפוקוס עובר אל דמותה של קפטן ריידר בגילומה של מרי מקדונל (“רוקד עם זאבים”, “בטלסטאר גלקטיקה") כאשר ג'ורג' וויליאם ביילי, אנטוני דניסון, מייקל פול צ'אן, ריימונד קרוז, פיליפ פ. קיין ואחרים ממשיכים לגלם את הדמויות המוכרות מסדרת האם.

דעתי בקצרה: “המפענחת", בניגוד לאחיותיה "זירת הפשע" ו"חוק וסדר", נשענה, רובה ככולה, על דמות אחת - דמותה של קירה סדג'וויק, ולכן לא ברור מה יעלה בגורל התכנית. כמי שאוהב את הסדרה המקורית אני מקווה שגם סדרת ההמשך תהיה מהנה, אך אני סקפטי.

 

 

 

שם: The Burn with Jeff Ross

רשת: Comedy Central

תאריך: 13/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: אירוח, קומדיה

תקציר: מעין ספין-אוף של "הגריל" בו הפאנליסט הקבוע ג'ף רוס וצוות קומיקאים צולים סלבריטאים שעמדו באור הזרקורים בשבוע החולף ומלהגים על נושאים חמים שונים.

דעתי בקצרה: "הגריל" היא מתכניות הטלוויזיה המצחיקות ביותר בעיניי ואיני חושב ש-"The Burn" תגיע לרמתה, אך אם היא תוכל לנפק אפילו רבע מכמות הצחוקים של אחותה הגדולה היא תהיה שוות צפייה.

 

 

 

שם: The Week the Women Went

רשת: Lifetime

תאריך: 14/8

מספר פרקים: 5

ז'אנר: ריאליטי, תעודה

תקציר: רימייק אמריקאי לתכנית בריטית באותו שם עם קריינות מאת ג'ף פוקסוורת'י (“Are You Smarter than a 5th Grader?”) המציגה ניסוי חברתי במסגרתו כל הנשים של עיירה קטנה בדרום קרולינה עוזבות ומשאירות את הגברים מאחור לעשות את עבודות הבית ולגדל את הילדים.

דעתי בקצרה: כנראה שרעיון השיוויון בין המינים עוד לא הגיע לדרום קרולינה המרוחקת, אחרת הרעיון שגברים יאלצו לנקות ולנהל אינטרקציה עם צאצאיהם לא היה מוצג כאסון בסדר גודל תנ"כי.

 

(לצפייה בטריילר – כאן)

 

שם: The Next: Fame Is at Your Doorstep

רשת: The CW

תאריך: 16/8

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תחרות שירה טלוויזיונית בהנחייתה של אליסון הגנדורף ובהשתתפותם של זמר הקאנטרי ג'ון ריץ', הראפר זוכה פרס הגראמי נלי, זמר הפופ-רוק ג'ו ג'ונאס ודיוות הפופ זוכת פרס הגראמי גלוריה אסטפן כמנטורים. בכל שבוע נבחרים ארבעה זמרים מתחילים מעיר אחת הזוכים לשהות בסביבתם הטבעית עם אחד מהמנטורים במשך שלושה ימים ובסוף הפרק הם מתחרים על ייצוג עירם בחצי הגמר.

דעתי בקצרה: תחום ריאליטי הזמרה הגיע למיצוי והפורמט הנ"ל אינו חדשני מספיק בכדי להיות מעניין.

 

 

 

שם: Bullet in the Face

רשת: IFC

תאריך: 16/8

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, נאו-נואר, פעולה

תקציר: קומדיה אפלה המושפעת מסגנון הפילם-נואר ומסרטי פעולה אירופאים המתרחשת בעיר דיסוטופית הנשלטת ברובה על ידי שני מאפיונרים יריבים. הסדרה המתמקדת באסיר לשעבר המצטרף למשטרה לאחר ששותפתו ואהובתו בגדה בו ומככבים בה מקס וויליאמס, זוכה פרס האמי אדי איזרד (“הנובוריצ'ים”, “מבצע ואלקירי”) ואריק רוברטס (“האביר האפל", “בלתי נשכחים").

דעתי בקצרה: בדומה לסדרות רבות אחרות של ערוץ IFC, גם קומדיה זו מציגה תוכן חדשני, שונה ומיוחד שלא רואים בערוצים אחרים, אך הוא לאו דווקא קולע לטעמם של רבים.

 

 

 

שם: Copper

רשת: BBC America

תאריך: 19/8

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה תקופתית, בלשי, פעולה

תקציר: דרמה מהיוצר של "אוז" ו”שושלת בורג'יה”, טום פונטנה, המתרחשת בניו יורק של שנות ה-60 של המאה ה-19 בתקופה שלאחר תום מלחמת האזרחים. במרכז התכנית עומד שוטר ממוצא אירי המפענח פשעים במקביל לחיפושיו אחר אישתו הנעדרת. על הקאסט נמנים טום ווסטון-ג'ונס (“ספוקס"), קייל שמידט (“להיות אנושיים”), אנסטסיה גריפית' (“Damages”) ופרנקה פוטנטה (“ראן לולה ראן”,”זהות כפולה”).

דעתי בקצרה: כששמעתי שהיוצר של "אוז" מביא סדרה חדשה למסך שמחתי מאוד, אך התאכזבתי לגלות שמדובר בעוד סדרה פרוצדורלית אה-לה "זירת הפשע" שהחידוש בה הוא שהיא מתרחשת לפני 150 שנה.

 

 

 

שם: The Inbetweeners

רשת: MTV

תאריך: 20/8

מספר פרקים: 12

ז'אנר: קומדיה

תקציר: רימייק אמריקאי של הקומדיה הבריטית "קרועים" מהיוצרים של הסדרה המקורית אשר כמוה מציגה את קורותיהם של ארבעה בני נוער שובבים מהפרברים אשר נקלעים לשלל מצבים מביכים.

דעתי בקצרה: בהמשך ל "החיים הקשים של אר ג'יי ברגר" ול"אוקוורד", ב-MTV ממשיכים להתמקד בתחום הצר של קומדיות העוסקות במצבים מביכים אליהם נקלעים בני נוער, כך שמי שאהב את התוצרים האחרונים כנראה ייהנה גם מהסדרה הזו. אני אישית מעדיף את הוורסיה הזו על פני הבריטית, אך לא מספיק בכדי לצפות בה.

 

 

 

שם: The American Bible Challenge

רשת: GSN

תאריך: 23/8

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: שעשועון

תקציר: שעשועון בהנחייתו של ג'ף פוקסוורת'י (“Are You Smarter than a 5th Grader?”) בו המתחרים נבחנים על בקיאותם בתוכנם של הברית הישנה ושל הברית החדשה כאשר כספי הזכייה נתרמים לצדקה.

דעתי בקצרה: הגירסא האמריקאית לחידון התנ"ך נשמעת לאוזניי הישראליות כמו בדיחה לא מוצלחת. מעניין מה תלבש נערת הגלגל.

 

 

 

לחלק ב' של הכתבה

לחלק ג' של הכתבה