המסך המפוצל

הממיר 1/5/04

שלושה פרקים נהדרים בשלוש סדרות מצוינות, רייטינג גבוה במיוחד, הפרקליטים, הוט מול יס, ושוב שינויים ללא פרסום בלוח השידורים של קשת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 01-05-2004
90 תגובות
10. ל"עמוק באדמה". על כתיבה נפלאה, בימוי מבריק ומשחק שובה-לב. העימות הבלתי נמנע בין ברנדה לנייט, שסוף סוף גילה מה המשמעות האמיתית של הרומן אותו כותבת ארוסתו, היה אחד הרגעים הטלוויזיוניים המרטיטים של העת האחרונה, הסצינה של רות' וניקולאי בבית הקולנוע נמצאת קצת מעט אחריה. מדהים מה שכל כך מעט מילים יכולות לעשות לנפש של הצופה, בזכות המשחק המפעים של רות'. גם הפלאש-בקים לימים בהם היה ריקו צעיר היו עשויים במיומנות וברגישות שב"עמוק באדמה" יודעים לעשות כל כך טוב. ואפילו לא התייחסנו לקלייר, שרמות המצויינות שלה היו רגילות לעונה.

9. לפרק השבועי של "הבית הלבן". על הומור מושחז, על סי ג'יי אחת אלוהית, על דונה אחת שהיא חצי אלוהים, ועל כתיבה קולחת וכיפית, שעושה פשוט טוב בלב. ההתעללויות הקטנות באיימי היו כנראה אחד הדברים המצחיקים ביותר שנראו בטלוויזיה בתקופה האחרונה, בעיקר הסצינה עם הדלת.

8. לקברניטי "24". על ההחלטה הנכונה לגאול את נינה מייסוריה. הגיע הזמן שמישהו יעשה מה שכבר מזמן היה צריך לעשות. אחרי ששיחקה עם כל הקלפים שהיו לה, וכמעט הצליחה לעשות את זה, הראה לה הבאוור מאיזה כיוון יוצאים הכדורים מהאקדח שלו. ד"ש לאחים סלאסר.



7. לערוץ 10. על פרומו חדש ומגרה: "יש הרגשה שמשהו טוב קורה. בקרוב". ולנו לא נותר אלא לנסות לנחש האם מדובר בסדרות הרכש החדשות שיגיעו בסוף מאי? או אולי יש לערוץ הפתעות נוספות בשרוול? בכל אופן, הגיע הזמן לעונת רכש חדשה בערוץ "24".

6. כמה ענייני רייטינג על הפרק: מצעד הלהקות הצבאיות ששודר בקשת ביום העצמאות השיג רייטינג של 25.8%, עם פיק של 32.8% בקרב משקי בית היהודיים. אבל אז הגיע חצי גמר היורוליג, ששודר יומיים לאחר מכן בערוץ הראשון והגיע לרייטינג ממוצע של 38.7%, עם פיק של 47.1%. בשיא המשחק צפו בו קרוב לחצי מהמדינה. מעניין איך ייראה הרייטינג של משחק הגמר שישודר הערב.

5. רדיו חיפה אירגן יום שידורים מיוחד ביום העצמאות ובו מצעד מאה תוכניות הטלוויזיה הגדולות של כל הזמנים. יוזמה ברוכה שהביאה רגעי נוסטלגיה לא מעטים, אבל גם כמה רגעים משעממים או סתם מביכים, כמו המאזינה שהחליטה שהשיר של דובי הדוברמן הוא "דובי דובי דוברמן, אין כמוך בעולם".

4. היה אלמנט מסוים שלא אהבתי בפרק ששודר השבוע אצל "הפרקליטים". ללינדסי נמאס (בצדק גמור) מכל מיני מטורפים שרוצים להרוג אותה, והיא החליטה לקחת לעצמה את החוק לידיים ולירות ב"חניבעל לקטר", נתבע שהגנו עליו בפרק שעבר וזוכה. אין לי בעיה עם הירי עצמו, אבל קצת לא אמין בעיני קור הרוח בו נעשה הירי והיציבות בה החזיקה לינדסי את האקדח כאילו היתה סידני בריסטו. נכון, לינדסי היא דמות חזקה, אבל בהשוואה לצורה בה נשברה קודם לכן בפרק, כמו גם בפרק שעבר, הירי עצמו נראה פשוט לא אופייני לדמות.

3. עכשיו כבר צריך לכתוב את מה שכולנו חושבים עוד מזמן: "כוכב נולד", התוכנית הנוצצת והפופולרית שכולנו אוהבים, נגועה גם היא בתחלואה הקשתית שהתפרצה לא מזמן, והפכה למחלבת כסף שלא יודעת לשים לעצמה קווים אדומים. חודשיים לאחר השקת העונה השניה ועדיין אין זכר לתחרות האמיתית, אפשר כבר להשתמש במילים לא מחמיאות שעניינם ביזנס וסמסת לרוב. איך שלא יהיה, כל ההצלות וכל ההצבעות (לא יותר מ250, רבותיי!) כמוהם כהפסקת פרסומת ארוכה ובלתי-נלאית. לתשומת לב הזכיינית, אנחנו מחכים שהתוכנית תתחיל (שגיא אישה).



2. חברות הכבלים נמצאות זה זמן רב בתהליך מיזוג. עד אשר תאוחד הפעילות הטכנית שלהם (תשתית, איחוד מוקדי שידור, הנהלה וכד'), הן מפגינות אחידות בחזית השיווקית. חבילות הערוצים זהות, מספרי הערוצים זהים, ולפני מספר חודשים הושק שם חדש: HOT. מיליוני דולרים הושקעו בהשקת המותג שאמור לשדר חדשנות, בעיקר מול yes שתמיד התהדרה בהיותה העדכנית והחדשנית. חמישה מיליון דולר הושקעו במותג החדש ולא היה שלט פרסום שממנו לא ניבט הלוגו החדש של הכבלים. משדלים אותנו לצפות ביצפאן, בפסח אקשן ומתהדרים בפרסים איכותיים של סרטים בערוץ 8. והנה חלפו להם כמה חודשים מאז השקת המותג שאמור לחזק את הכבלים ומה התוצאה? 11,000 מנויים עזבו את הוט. 16,500 הצטרפו ליס. Money well spent א(assafTV).

1. לא ברור לי מי האשם, אבל הרשות השניה לא עדכנה את הגורמים השונים שמכינים את לוחות השידורים בכך שלוח השידורים של שישי בלילה של קשת הוקדם בחמש דקות, דבר שגרם לכך שצופים רבים פספסו את חמש הדקות הראשונות של "עמוק באדמה", וכשעברו לערוץ ב-23:15 הספיקו להגיע בדיוק להפסקת הפרסומות. נמאס כבר מחוסר הכבוד הבסיסי הזה לצופים. וממש לא משנה אם זו קשת אשמה או הרשות השניה.


בשולי הממיר
ניקולאי מ"עמוק באדמה" נצפה השבוע בתפקיד קטנטן כשוטר, בפרק "האירוסין" ששודר השבוע ב"סיינפלד" בערוץ 10.

דברה מוני, ששפטה השבוע באחד משני הדיונים ב"הפרקליטים" (ואף התארחה בפרקים נוספים בסדרה) היא לא אחרת מעדנה הרפר, האחות במרפאה של ד"ר בראון ב"אברווד". רואים דברה מוני, רואים שזה טלעד.