המסך המפוצל

הממיר 1/3/03

שבוע מעניין למדי היה השבוע הטלוויזיוני החולף. במיוחד בגלל לוח השידורים החדש של ערוץ 10, אבל גם בגלל דברים אחרים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 01-03-2003
15 תגובות
10. בערוץ 10 כבר התחילו את הפרומואים ל"24" שתתחיל ביום שלישי 25/3/03. מדובר בטיזרים שלא מגלים כלום על העלילה ונראים פשוט מעולה. "כמה זמן יקח לכם לשנות את כל מה שאתם חושבים על טלוויזיה? 24. דבר כזה עוד לא ראיתם". נהדר.

עוד 10. פרק אחד לפני סוף העונה ואצל "הפרקליטים" החליטו להעביר הילוך. המתח שנבנה לאט לאט עם הנאשם שאיים לפגוע בעד המרכזי ולאחר מכן בריצ'רד, התובע, היה עשוי בצורה נהדרת. והסוף... מי היה מאמין?

ועוד 10, אחרון להיום. "תיק סגור". הדבר הטוב ביותר בלוח השידורים החדש של ערוץ 10. כתוב, מצולם, משוחק וערוך בצורה הכי טובה שאפשר. צל"ש.

9. פתיחה יפהפייה היתה השבוע למשמרת שלישית, עם כל מיני אירועים שמתרחשים במחלקות השונות של שירותי ההצלה המתוארים בסדרה, וכל זאת על רקע מוזיקה שקטה, איטית, בנגינת פסנתר, עם תנועות מצלמה מקסימות, ועם מציאת גופתו של אביה של אלכס, 233 ימים אחרי אסון התאומים. רך, מרטיט ונפלא. ובשבוע הבא פרק סיום העונה (כך אנו מקווים) ממנו כבר טעמנו את חצי השעה האחרונה.



8. הופעת האורח המפתיעה של רהב בלהיט ההיסטרי "אתה חייב למות עלי" של חמסה היתה מענגת ומשעשעת במיוחד ב"רק בישראל" האחרון.

עוד 8. "אלי נגד העולם", השעשועון החדש של ביפ, התגלה כמשעשע, חביב ולא מביך. ככה זה כשיש קונספט נכון ומשתתפים שעושים את העבודה כמו שצריך. ורק המנחה קצת מציק והרבה לא-מצחיק.

7. הפרסומת הראשונה של יס לאוסקר פשוט מצוינת. "והזוכה הוא... the Pigeons!". ענק.

6. על רקע לוח השידורים החדש והאטרקטיבי של ערוץ 10, קשה שלא להתעצבן (שוב) על לוח השידורים המעיק של ערוץ 2, במיוחד בימים ראשון ושני, אבל לא רק. באופן כללי, ניתן להגיד שהלוח החדש מגוון, מרתק וטוב למדי. ואם לפרט קצת יותר: "תיק סגור" היתה כאמור נפלאה, "האק" סבירה, פרק פתיחת העונה השניה של "חוק וסדר: כוונת פלילית" היה די מזעזע (אבל לאו דווקא במובן השלילי), "בראם ואליס" קצרת הימים סתמית במיוחד, "במחשבה תחילה" מסתמנת כמיני סדרת מתח בריטית רגילה, כלומר מושקעת, איכותית ומעניינת, ו"נשות הכדורגל" התגלתה כדרמה משובחת למדי.



5. זה אולי מובן מאליו לשני הערוצים המרכזיים, אבל אני מתקשה להבין את זה. ממשלות קמות ונופלות, שרים מושבעים והולכים, אבל למה צריך לשדר הכל בשידור ישיר, ארוך ומייגע? למה לבטל תוכניות ככה סתם? חמש דקות של סיקור הסיפור המשעמם הזה בחדשות חצות היה יכול להיות מספיק. בפעם הבאה, בבקשה אל תקחו לי את "אד".

4. אז למה בעצם פסלו לשידור את "יצרים עם איה ושירלי"? שפה בוטה? תיאור יחסים לסביים? או אולי סתם כי התוכנית לא היתה חלק מלוח המשדרים שאושר לערוץ כדברי דוברת הרשות השניה? באמת מדובר על דברים כל כך נועזים שעוד לא ראינו בטלוויזיה מעולם, או שסתם אף אחד ברשות השניה לא ראה פרק של "אוז" או "סקס והעיר"?

3. לא ברור מי האשם: הוועדה הישראלית למדרוג, חברת טל-גאל, הצופים או ערוץ 10 עצמו שלא דאג לפרסם את לוח השידורים החדש כמו שפמפם את מיקי ויעקב (וגם העובדה שהערוץ עדיין לא משודר באנטנה), אבל הרייטינג של הערוץ לא מצליח לטפס מעלה, למרות איכותו. הזדמנות שהוחמצה.

2. אז למה בעצם הוציאו לחופשה את שי ודרור?

1. קיציס ופרידמן החליטו לגנוב בלי בושה מ"עין הדג" את "מתקפת המשובטים" שלהם. מה קרה? כל כך קשה לתת קרדיט בימינו?