המסך המפוצל

איפה הומר?

הערוץ הראשון ממשיך להתעלל במשפחה הצהובה

מאת: אסף מרקוביץ

פורסם: 15-08-2001
0 תגובות
מזל שצפיית הטלוויזיה שלי בשבתות אינה סדירה, לא בגלל התוכניות והסרטים הסופר-משעממים, אלא בגלל שבכל שבוע קורה אותו דבר. אני מדליק ערוץ 1 בציפיה היסטרית לפרק חדש ומצוין של משפחת סימפסון, וכלום. יותר נכון, אני מגלה שידור לא מתוכנן, על חשבון תוכניתי האהובה. פעם המכביה, פעם אירוע ספורט אחר ופעם פסטיבל הנמלים המחצרצות מזמביה. די. נמאס.

אני מבין את המחויבות של ערוץ 1 לשדר אירועים כגון המכביה, אבל כל שבוע יש אירוע? ערוץ 1 אינו ערוץ ספורט ולכן אינו מחויב לשדר כל אירוע ספורטיבי שזז, אז למה לעזאזל הוא מתנהג כאילו הוא כן? הרי בכל אופן הוא לא משדר כל היום בצורה רציפה את האירועים. אני מניח שזה לא מכוון אבל זה בהחלט נותן את ההרגשה כאילו זה כן. ולא רק זה, הרי יכלו להודיע לפני שבועיים שהפרק הבא ישודר בעוד שלושה שבועות, כי אליפות העולם באתלטיקה היא לא משהו ספונטני. אבל לא. מה פתאום? להדפיס שקופית? הם עסוקים מדי בלרוקן את התקציב ולייצר שערוריות.

הלוואי וזה היה קורה רק בעונה הזאת. אבל מאז שאני זוכר את עצמי קיבלה הסימפסונס יחס לא ראוי מהסדיסטים האלה ברוממה. אני מקווה שאזכה להגיע ליום שבו תשודרנה שתי עונות בלי מרווח של שנתיים בין האחת לשנייה. ומה לגבי שעות השידור הביזאריות? אחת הסדרות הנצפות ביותר כיום באמריקה, שהיא גם במקרה הסדרה הכי וותיקה היום על המסך, שמשודרת בשעות צפיית שיא, ראויה להיות משודרת בשעה 16:20 באמצע הפטפטת ומשחקי הילדים של "פינג פונג" עם חני נחמיאס וגדי טאוב?



אז סופסוף הם נזכרו למצוא משבצת שידור ראויה - מוצ"ש, 19:30. לא רק שקיבלנו אותה בשעה נורמלית, עכשיו אנחנו באים בדרישה לשדר אותה בצורה עקבית? שנגיד תודה שזה שם ונשאיר להם את הזמן שהם צריכים להתקוטט עם המנכ"לים..

לסיכום, כדאי שערוץ 1 ימהר להריח את הקפה ולהבין איזה מכרה יש להם בידיים. חבל שאין משרד רווחה לתוכניות טלוויזיה. כי אם היה, היו חוטפים להם את הסימפסונס כל כך מהר שהם לא היו יודעים מה פגע בהם. ובינתיים, קוראים וצופים מיוסרים, כל מה שנותר לנו לעשות זה להפציץ את ערוץ 3 במכתבים כי רק שם יודעים איך להתייחס כראוי לזרים. אולי הם יאמצו את הסימפסונס והצהובים יזכו סוף סוף לבית חם.