המסך המפוצל

סיפורי שכונה ג`

"החבר`ה הטובים" היא דרמה חמה, המבוצעת בצורה מצוינת, שופעת סיפורי עלילה סוחפים ומורכבים. אז איך זה שפספסתם אותה עד עכשיו?

מאת: שגיש

פורסם: 01-10-2002
30 תגובות
זה לא קורה לעיתים קרובות כל-כך, שמופקת סדרה ישראלית שאפשר לגמור עליה את ההלל מבלי להצטער על זה אחר-כך. על "שבתות וחגים", לדוגמא, אפשר להגיד שהיא סדרה מוערכת ומוצלחת, אך הצילום בה כה מקושקש עד שהוא עלול לגרום להתקפי אפילפסיה. או "הבורגנים", שגם היא סדרה איכותית, אבל צללה עמוק אל תהום הנשייה כבר עם סיום עונתה השניה והחלשה משהו (יש שיאמרו: "עוד לפני כן").

אבל יש סדרה אחת שאני לא מוצא דבר רע אחד להגיד עליה, אלא בדיוק להיפך. קוראים לה "החבר'ה הטובים", והעובדה שהיא משודרת בערוץ הילדים היא כנראה הסיבה היחידה שאולי לא שמעתם עליה. השם "ערוץ הילדים" עושה לכם טרן-אוף? תתגברו. אקי אבני עדי, מדובר בהפקת הטלוויזיה העברית הטובה ביותר של האלף החדש.

"החבר'ה הטובים" עלתה לראשונה בערוץ לפני שלוש שנים בשידור שבועי ביום שישי בערב. מי שצפה בה כבר אז זיהה שמדובר במשהו טוב, אבל שעת השידור וההשלכות שלה על קהל היעד לא עשו טוב לסדרה, והיא נדחקה אל שולי העניין הטלוויזיוני. אבל עכשיו משהיא עברה לשידור יומי מדי ערב בשמונה, ברור לכולם שזו תוכנית שאסור לפספס.

מדובר בסדרת דרמה עתירת כוכבונים צעירים שאתם מכירים מערוץ 2 שלכם: רותם אבוהב ("הכי טעים שיש"), גיא אריאלי (פרסומת למילקי עם בר רפאלי ומנחה בזאפ-לראשון), לביא זיטנר ("משפחה וחצי" וכוכב עבר ברצועות נוער בערוץ 2), אולגה טיטוב ("חלליות", בערוץ 3), אביטל אוז ("האישה האחרת"), ניר שעיבי, אריק משעלי המצוין ("Y בלילה", "זינזאנה", "חלליות" ועוד הפקות) ותומר בן-דוד, שקצרה הכתבה מלפרט איפה והיכן שיחק (הכינוי שהדביקו לו ב"רייטינג" בעקבות תצלום שלו שהופיע כשהצטלם ל"שבתות וחגים": "החבילה").



שלא כמו הפקות יוקרה שראינו עד עתה, "החבר'ה הטובים" באה ממקום אחר לגמרי. לא מדובר בדרמה צפונבונית לעשירון העליון, העוסקת בחיי בורגנות סביב שולחן האוכל. למעשה, אחד הדברים שרואים שם הכי פחות זה שולחן אוכל. מדובר במונחים כמו "השכונה" וה"זולה", שאומרים הרבה לכל נער ישראלי צבר, ובפרט אם מדובר באחד כזה שגדל בסביבת עמך פשוטה שבראש מעייניהם היו החיים עצמם ומשחקי כדורגל. סיפורם של אסי וגולן, שני אחים למשפחה קשת-יום בה האב נטש לחו"ל, האחד תלמיד תיכון והשני עבריין משוחרר, מתחבר לסיפוריהם האישיים של חבריו של אסי לתיכון ולשכונה:

טניה (אולגה טיטוב) היא עולה חדשה מחבר-העמים, בת-זוגתו לפרקים של אסי חם-המזג (ניר שעיבי), שעוברת את תהליך ההתאקלמות בארץ ובו-בזמן צריכה להתמודד עם ההיפרדות המסתמנת של הוריה. אביה הוא פרופסור למחצבים שאינו מוצא עבודה בארץ ועובד כפועל ניקיון, ואימה היא עורכת גראפית מצליחה במקומון. האב מתוסכל, וכשהוא מקבל הצעה מפתה להרצות באוניברסיטה בארה"ב האם מחליטה שנמאס לה מכל הנסיעות האלה והיא רוצה להשתקע כבר. הם מחליטים להיפרד, ולדילמה של טניה - אם לעבור לארה"ב עם אביה או להישאר בארץ עם אימה - מצטרף עוד נתון: אמא של טניה לא נאמנה לבעלה.

דודי (גיא אריאלי) ונטלי (אביטל אוז) הם זוג נאהבים צעיר. אבל עד מהרה, כשהחיים מתחילים למשוך אותם לכיוונים שונים, הם מגלים שהאהבה לא בהכרח מתגברת על הכל. דודי הוא כדורגלן מחונן שמקבל הצעת עבודה באמסטרדם, ונענה לה. בזמן שהוא בחו"ל מגלה חברתו נטלי את חיבתה לאמנות הציור בכלל, ולמורה לציור בפרט. כבר בעזיבתו ועד חזרתו ארצה, עושה רושם שיחסיהם עלו על שרטון.

דנה (רותם אבוהב) היא הנשמה של החבורה. היא הדבורה הפועלת והמארגנת, החייכנית ומלאת התושייה. אבל גם היא, אנושית כשאר הדמויות בסדרה, נופלת שבי בקסמיו של בחור צעיר שנתקלה בו, שלומי (תומר בן-דוד), שמביע את כל הנכונות שבעולם לקיום הקשר עם דנה, אלא שבעיה אחת ועיקרית עומדת מולם: דנה היא חילונית מושבעת, ושלומי הוא דתי פנאט. גם יחסיהם יודעים עליות ומורדות, היא רודפת ואח"כ מרפה, וכשהם מוצאים את עצמם נלחמים על אידיאולוגיות שונה - זה כמובן לא עוזר לסוף ורוד.



אבל לא הכל הולך בזוגות בסדרה הזאת. אל לנו לשכוח את גולן (אריק משעלי), האח הגדול של אסי, שאולי הוא כבר לא תלמיד תיכון, אבל מעורבתו בחייהם של הצעירים ניכרת. הוא ערס בכל רמ"ח איבריו, השחקן הטוב ביותר בסדרה הזאת, מקדם את העלילה ויוצר עלילות קומיות למכביר. הוא מר קומבינטור שפותר כל בעיה, ומספק מחוכמת החיים שלו לכל דכיפין.

"החבר'ה הטובים" אולי מכוונת לנוער ולקהל צעיר, אבל כמו תוכניות רבות אחרות שאין טעם להזכיר, היא תקלע בדיוק לטעמם של כל אלה שעוד לא אבד עליהם הכלח והפכו למרירי טלוויזיה בריטית. מדובר בדרמה חמה, המבוצעת בצורה מצוינת, שופעת סיפורי עלילה סוחפים ומורכבים. אז שהשם "ערוץ הילדים" לא יטעה אתכם, לימים לבטח יהיה מדובר בחור בהשכלה.





"החבר'ה הטובים", ימים ראשון עד חמישי, 20:05, ערוץ 6.