המסך המפוצל

שימו איקס

העונה השמינית של תיקים באפלה לא תעלה במועד המיועד. רשת פוקס האמריקאית ממשיכה להתעלל בצופים הישראלים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-07-2001
0 תגובות
בסופו של דבר, כנראה שטלעד לא תעלה את העונה הבאה של תיקים באפלה בשבוע הבא. לא ברור לי בדיוק למה או מתי בכל זאת העונה הזאת תעלה אם בכלל, אבל רוב הסיכויים שמדובר שוב בסיפור ההוא עם פוקס.

למי שלא זוכר או מכיר את הסיפור, אזכיר שקצת לפני שהלווין עלו לאוויר, הודיעו נציגיה על עסקת ענק עם רשת פוקס, שבמסגרתה יועברו הסדרות של הרשת ללווין, דבר שהיה מביא את "תיקים" (יחד עם כמות נכבדה של סדרות נוספות) אל "יס". העסקה טורפדה בצורה זו או אחרת (הכבלים לא בחלו אף פעם בשום אמצעי במלחמתם עם הלווין) וכך נפלו רוב הסדרות של רשת פוקס בין הכיסאות. סדרות ותיקות (כמו הסימפסונז שהתחילו בערוץ 1, אלי מקביל שהתחילה בקשת והמלך היל בטלעד) נשארו שם ואף חזרו או יחזרו אלינו בפרקים חדשים, בעוד סדרות חדשות (כמלקולם אין דה מידל ופיוצ`רמה) לא נרכשו עדיין ע"י אף גוף שידור בארץ, פשוט בגלל העלויות הגבוהות מדי שפוקס דרשה עליהן.

תיקים באפלה שייכת לקטגוריה הראשונה. היא סדרה ותיקה שהתחילה בטלעד, שרכשה את זכויות השידור על העונה השמינית ואף תכננה להעלות אותה בשבוע הבא.

האמת היא שזה כבר מזמן עבר את השלב שזה סתם נמאס, זה כבר הפך למשהו מעצבן בקנה מידה בלתי נתפס. פוקס ממשיכה למנוע מהצופה הישראלי הממוצע להכיר סדרות מצויינות או סתם להיות מעודכנים, בעוד השוק הישראלי עומד חסר אונים.

ועכשיו פוקס מונעת מאיתנו גם את פוקס. מאלדר. חוצפה!