המסך המפוצל

גדי סוקניק

בא לי לעלות על עזריאלי ולקפוץ תוך כדי צעקות `אני שונא את גדי סוקניק`

מאת: שי מגל

פורסם: 03-07-2001
0 תגובות
גדי סוקניק. אני נשבע באל-קוץ שהדבר שאני הכי לא מבין בעולם, הנה אני נודר נדר, זה מה לגדי סוקניק ולטלוויזיה, מה לגדי סוקניק ולחדשות בכלל. מעולם לא אהבתי אותו. הוא פשוט משדר דמות של מטומטם. בין אם זה נכון ובין אם זה לא, קודם כל, זה חייב להיכתב, יעני למען גילוי נאות, אני פשוט חושב שהבן אדם אידיוט. לא אהבתי אותו בערוץ 1, לא אהבתי אותו ב"אוי, תפסתם אותי בלי חולצה בחניה של הבריכה? אני מצטער, זו טעות. תעמוד ימינה רק. הצדודית שלי זה כמו רמבו". ולא בחמש עם המאותגר-נפשית של היום. פשוט לא. לא לא לא. בא לי לעלות על עזריאלי ולקפוץ תוך כדי צעקות אני שונא את גדי סוקניק. ולמען הסר כל ספק, אין הרבה אנשים שהייתי מוכן לעשות את זה בשבילם, אבל גדי, אוי גדי, גדי גדי גדי.

קודם כל, הוא נראה מזויף. אנשים אף פעם לא יכולים לאהוב בן אדם מזויף. דבר שני, יש לדבר לאט, לאט ובסמכותיות, ויש לדבר כאילו אני לא יודע מה להגיד אז בואו נמשוך כל הברה חצי שעה בשביל האימפקט שאני שכלתני ובשביל שהמוח הקטן ירוץ על המילון הקטן של גדי סוקניק וימצא את המילה המתאימה כי אני קצת איטי. הבן אדם לקח את האיתן רפולניקיות והגיע איתה לדרגת מאסטר. הוא איטי. הוא לא אינטליגנטי במיוחד. הוא לא באמת יודע לראיין. לא יודע לקלוט ניואנסים. הוא לא יודע לשדר ניואנסים. החיוך שלו אף פעם לא נראה במקום. כמו גם ההליך המחשבתי. כמו גם הגדי סוקניקיות שהוא כל כך מתאמץ להקרין.

מפקד שייטת 13, שלום רב. אני יכול להבין, מדבריו לפחות, שהוא היה אחלה לוחם אצלכם, מה שכבר מעמיד בספק את היכולות המבצעיות שלכם, אבל, ובלי קשר, למה כבודו ויתר על נכס אסטרטגי שכזה למען הרס הטלוויזיה כפי שהיא מוכרת לנו עד היום? אין לכם אולי איזה תפקיד מאתגר בשבילו? ניתוח מודיעין? הפקת מודיעין? ניתוח והפקת מודיעין? שיילחם בסורים? שיילחם בערבים? אלוהים, שיילחם באמריקאים מצידי. שיחסל את ג`ורג בוש. שייחסל את נפטון. רק קחו אותו. לתפארת מדינת ישראל, אמרתי?

החיבור שלו, מה לעשות, לא עובד עם מיקי. היא לא נינוחה לידו. היא לא מבריקה לידו. היא סתם לידו. לראות את מיקי עם גדי ולראות את מיקי בסולו זה לראות את קלינטון מול סיגר ואת קלינטון מול קנט סטאר. הם עדיין לא מתואמים במלל ההדדי שלהם, מה שדי היגיוני, אבל גם נראה שזה לא הולך להסתדר. חילופי הטקסטים בינהם מביכים על גבול האבסורד, החיוכים שהוא זורק, בלי לפגוע, הם אוטיסטים משהו, ויצאנו-לפירסומות-אנחנו-ממשיכים-לדבר-כי-מצלמים-תצחק-גדי-תעשה-שאתה-חכם כבר לא בדיוק עובד. שום דבר שם לא בדיוק עובד.

ולחשוב שאלוהים רצה להעביר אותו במקום דן שילון למהדורת שישי שלהם. אלוהים אדירים. כמו להחליף גרדום בגיליוטינה. אם כבר שיתקע שם את בן כספית. אילו רק היה להם קצת שכל. אבל לא. אנשים אוהבים את גדי. מאושיות הטלוויזיה בישראל. סלע קיומנו. גדי סוקניק זה סלע קיומנו? אם כבר הבוצה של רידינג קצת יותר מתאים, וגם זה בלשון המעטה. והכי מרגיז, הכי מקומם, הכי מעצבן. אוח גדי. מודעות עצמית. כלומר. העדר של מודעות עצמית. לא מודע לעצמו בגרוש. מבסוט מעצמו עד כדי שוכרה. אליטיסט מסורס. או. הכי מתאים. גדי סוקניק. מודל לאיש שהוא לא תקשורת ולא עיתונאי. עם ימי זוהר, שגם הם, לטעמי לפחות, מוטלים בספק בערוץ 1, ומיסוך של מיליון ואחת מצלמות בשביל להסתיר את העובדה היחידה שגדי סוקניק הוא פשוט לא.

לא.
לא.
לא.