המסך המפוצל

משפט יומי

"משפט לילי" היא סדרה מצויינת שסיימה את חייה בטרם עת. זו בדיוק הסיבה שכעת, כשהיא משודרת שוב, אתם פשוט חייבים אותה לעצמכם

מאת: assafTV

פורסם: 03-09-2002
3 תגובות
"משפט לילי" נפחה את נשמתה אחרי שתי עונות בלבד. חבל. כי מדובר בסדרה טובה שירדה טרם זמנה. זה מכעיס, במיוחד כאשר סדרות זבליות אחרות ממשיכות בהקרנתן וזוכות לאחוזי צפיה נאים. עכשיו לפחות, אפשר להתנחם בשידורים החוזרים. מי שהחמיץ את הסבב הראשון, מומלץ לו עד מאד לצפות, כי "משפט לילי" היא סדרה מצויינת, מהטובות שנראו כאן בשנים האחרונות, וכמו העילית של הסדרות הטובות שראינו מתוצרת אמריקה, אף היא תוצרת הטלוויזיה בכבלים (לא שלנו - תודה לאל, שלהם), הפעם ערוץ "A&E" אחראי על הסחורה.



"משפט לילי" הינה פרויקט של הבמאי הותיק סידני לומט, אשר עסק לא מעט בסרטיו בענייני צדק. המגע של לומט מורגש בכל פריים, זו סדרה שמי שצופה בה נאנח ואומר "כבר לא עושים ככה טלוויזיה". כי כמו בפרסומת ההיא לחומוס, זו סדרה שעושים אותה באהבה (או שלא עושים בכלל). גם קצב הסדרה רגוע יותר. לא איטי, רגוע. לאחר שהתרגלנו לסדרות בית-משפט עם עלילות "אובג'קשן!" - "אוברולד!" מסחררות, נראים לפתע דיוני בית המשפט הלילי ברחוב מאה מרכז בניו יורק, כאתנחתא רגועה.



מי שמחפש רגיעה הגיע למקום הלא נכון. "משפט לילי" מציגה פרקים בהם ירגיש בנוח אפילו פוקס מאלדר עם תיאוריות הקונספירציה והפוליטיקה המלוכלכת של אחורי הקלעים של מערכת המשפט.

שתי הדמויות המרכזיות בסדרה הן של השופטים ג'ו ריפקינד ואטאללה סימס. ריפקינד, היהודי הלבן והליברלי וסימס השחורה והשמרנית הינם ידידים טובים מחוץ לגלימה, למרות הרקע והשקפת העולם השונה שלהם. ריפקינד וסימס הם דמויות מרכזיות בסדרה, אבל אחטא לאמת אם אומר שהן ראשיות. למעשה יש פרקים שהם נעדרים מהם לחלוטין.

"משפט לילי" היא סדרת צוות. לעיתים נראה שאין בה בעצם "דמות ראשית". כל דמות חשובה, כל דמות מטופלת לעומק, כתובה להפליא ומשוחקת בצורה עילאית. אין דמות משנית ואם נדמה לכם שיש - חכו! פרק שיתרכז בה נמצא מעבר לפינה. לא שיש הרבה מהם. פרקים זאת אומרת. כאמור, הסדרה בוטלה לאחר שהופקו 30 פרקים - 12 בעונה הראשונה, 18 בשנייה. הרייטינג אשם. כרגיל.



עוד בסדרה נמצאת עורכת הדין סינת'יה בנינגטון. אתם מכירים אותה כקירסטן מ"שולחן לחמישה" (פולה דוויק) והיא פשוט מצויינת שם. בעונה השנייה מצטרף בובי קאניוול ("משמרת שלישית") לסדרה כעו"ד החלקלק ג'רמיה "ג'יי ג'יי" ג'לניק. גם משחקו משובח, כמו של כולם בעצם. ואם רבים משחקני האורח נראים לכם מוכרים אז אתם בטח צופים ותיקים של "רצח מאדום לשחור" ו"אוז" אשר שחקנים רבים שהופיעו בתפקידי אורח שם מופיעים גם פה. למעשה השופטת סימס (להטניה ריצ'רדסון) היתה אם שרצחה את בתה באחד מפרקי "רצח מאדום לשחור". טוב לדעת שהיא עכשיו "בצד שלנו"...



וכמובן, אין לשכוח את אלן ארקין. השחקן הותיק מגלם את השופט ג'ו ריפקינד אשר בפרק הראשון בסדרה משחרר עציר שחור והנ"ל גורם להריגתה של שוטרת צעירה, מה שמתסיס את קהילת השוטרים נגדו.

"משפט לילי" נעשתה ע"י אנשים ליברלים, עם חוש צדק מפותח, סלידה משחיתויות, חשש מ"האח הגדול" וכד'. אם אתם מחפשים דרמה טובה, עם תסריט טוב, משחק משובח, כזו שגורמת לכם גם לחשוב קצת לאחר שהסתיים הפרק (ולא, "מה אני אעשה אם יהיו לי כוחות טלקינטיים כמו לפרו" זה לא נחשב) אזי מצאתם את מבוקשכם.





30 פרקיה של "משפט לילי" ישודרו מהתחלה בשידור יומי החל מיום רביעי, 4/9/02, בשעה 19:25 בערוץ +YES בלוויין.