המסך המפוצל

מסע בין גרסאות

שתי המלצות מיוחדות במסגרת השידורים החוזרים של "מסע בין כוכבים: וויאג`ר"

מאת: assafTV

פורסם: 31-08-2002
4 תגובות
אחד הדברים היותר מעניינים בקולנוע ובטלוויזיה היא האפשרות לבחון את העלילה מכמה זוויות שונות. סרטו של אקירה קוראסאווה "ראשומון" הוא אולי הדוגמא המפורסמת ביותר. אלא שגם בהוליווד מכירים את הנוסחה והצופים זכו לצפות לא אחת בסרט או בסדרה אשר טיפלו באותו סיפור ממספר זוויות. צפייה בכל הגרסאות השונות של הסיפור אמורה להביא אותנו קרובים ככל האפשר ל"אמת".

אבל לפעמים מנצלים בהוליווד את האופציה הזו כדי לחזור לסיפור מוכר ולהביט עליו מזווית אחרת אשר שופכת אור משעשע לעיתים על הסיפור המוכר. "בחזרה לעתיד 2" הוא דוגמא מצויינת לכך. לא מזמן גם הוקרנו בסטאר וורלד הפרקים Fool For Love ו-Darla בסדרות "באפי" ו"אנג'ל", האהובות כל כך על גולשי האתר, אשר הציגו לנו את אותם האירועים אך מזוויות שונות.



אבל הסיבה להיותנו פה היום היא המטרה להפנות את תשומת לבכם לפרק "פלאשבק" ב"מסע בין כוכבים: וויאג'ר" שישודר ביום ראשון ה-1/9 ב-17:40 (שידור חוזר ב-02:40) בערוץ יס פלוס בלוויין. הפרק הינו שידור חוזר לפרק השני בעונה השלישית והוא מומלץ במיוחד למי שפספס או למי שרוצה לצפות בו שוב.

בפרק זה טובוק, קצין הבטחון הוולקני של "וויאג'ר" נזכר באירועים מן העבר עת החל לשרת ב"סטארפליט" והוצב על הספינה "אקסלסיור" תחת פיקודו של היקארו סולו, הזכור לנו כנווט הספינה "אנטרפרייז" בפיקודו של קפטן קירק בסדרה המקורית.



האירועים בהם נזכר טובוק מתרחשים בעת חתימת "הסכמי קיטומאר" - הסכם השלום בין הפדרציה לאימפריה הקלינגונית, שראינו בסרט הקולנוע "מסע בין כוכבים 6 - ארץ המסתורין", שהוא מהמשובחים בסרטי הסדרה, אם לא המשובח שבהם. בפרק אנחנו צופים באירועים, או לפחות בחלקם, מהזווית של קפטן סולו ואנחנו מקבלם למעשה עוד חתיכה בתצרף.

הפרק הוא תענוג אמיתי לחובבי הסדרה אשר מתמוגגים מכל הופעת אורח של כוכבי העבר וכמובן, האפשרות לחזור לאירועים מוכרים מזווית חדשה הינה מעניינת ומרתקת.

חובבי "מסע בין כוכבים" לא יעזו להחמיץ זאת.

ועוד השבוע ב"וויאג'ר", ביום רביעי ישודר הפרק "רווחי שיא" (תרגום לא מוצלח ל"False Profits", כאשר Profits הינו משחק מילים בין "נביאים" ו"רווחים"). בפרק זה ה"וויאג'ר" פוגשת בצמד פרנגים ברביע דלתא שהגיעו לשם לפני כמה שנים דרך חור תולעת מרביע אלפא. הפרק הינו מעין המשך לפרק "The Price" מהעונה השלישית של "הדור הבא".







"מסע בין כוכבים: וויאג'ר", שני פרקים חדשים ברצף בימי שבת בשעה 16:40 ביס פלוס בלווין, שידורים חוזרים בימים ראשון עד חמישי בשעה 17:40 ביס פלוס בלווין.