המסך המפוצל

מנת היום 4/12/14

האחים וורנר, הרחק מהציוויליזציה 2

מאת: שי שגב

פורסם: 03-12-2014
0 תגובות

19:00 הרחק מהציוויליזציה 2 | Where The Wild Men Are 2 , ערוץ הטיולים

ההרפתקן בן פוגל ממשיך במסע בעקבות אלה שהפנו את גבם למרוץ העכברים של המערב והקימו בית בפינות הנידחות בעולם. בערבות סיביר פוגש בן את ג'ון, חקלאי שעזב את בריטניה עם ילדיו וחי מזה כ-20 שנה כאיכר במדבר של קרח; קולברט, גבר בן 64 שפרש מקריירה עסקית מצליחה והשתקע באדמת הביצות של מערב ג'ורג'יה; ו-"ניל מהג'ונגל", שהמיר את חייו כנהג מונית בפלורידה בשגרה של חוואי קוקוסים בפיליפינים. בריטניה, 2012, 4 פרקים.

 

 

21:05 האחים וורנר | The Warner Saga, ערוץ 8 (הוט)

הקריירה של האחים וורנר היא סיפור סינדרלה של ממש. ארבעת האחים, בני משפחה יהודית שהיגרה מפולין לקנדה בסוף המאה ה-19, רכשו מקרן כדי לפרנס את עצמם עוד כשהקולנוע היה בחיתוליו, ומאוחר יותר פתחו בית קולנוע בפנסילבניה. כשתומס אדיסון התחיל לעשות להם בעיות, עברו האחים לקליפורניה, והחלו לייצר בעצמם סרטים, לאורך השנים הם הלכו וגדלו עד שהפכו לאימפריה הוליוודית משגשגת. הסרט מביא מבט מקרוב על המורשת העצומה של האחים וורנר, באמצעות קטעי סרטים, ראיונות, וקטעי ארכיון נדירים. הם אחראים לקלאסיקות בלתי נשכחות כגון "קזבלנקה" "ו-"בוני וקלייד", גילו כוכבים דוגמת ג'יימס דין, ג'ון ווין ואליזבת' טיילור, הפיקו אינספור שוברי קופות מ"מכסחי השדים" ו"באטמן" ועד סדרת "הארי פוטר" ו"האביר האפל". סדרות הטלוויזיה פורצות הדרך והסרטים האגדיים שלהם הפכו למיקרוקוסמוס של ההיסטוריה התרבותית והחברתית של אמריקה, המשקפים, ולעתים קרובות אף מאתגרים, את הערכים והעמדות של התקופה שבה הם נוצרו. צרפת, 2013.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.