המסך המפוצל

מנת היום 3/12/14

אמנות ואומנות, חולים במשקל חצי טון ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 02-12-2014
0 תגובות

19:05 חולים במשקל חצי טון | Half Ton Hospital, ערוץ CBS ריאליטי

דוקומנטרי בשלושה חלקים על ייחודיותו של בית החולים "ברוקהייבן" בניו יורק: הוא מציל את חייהם של כמה מן האנשים השמנים ביותר בעולם. השיטות שלו פשוטות, אך לעיתים שנויות במחלוקת ומטילות ספק בכל "תעשיית הבריאות". תיעוד מרתק ומרגש של הרופאים והצוות הרפואי המנסים למנוע מן הפציינטים לאכול את עצמם למוות.

 

 

20:30 יוקרה וסטייל בעולם | Epic , ערוץ החיים הטובים

סדרה הסוקרת את סמלי הסטאטוס היקרים והגדולים בעולם. ניחשף אל בתים הצפים על מים ובהם תיאטראות, מנחתים, מרתפי יינות וציוד אלקטרוני חדיש; בריכות שחייה רחבות ידיים עם מגלשות פאר, מערכות שמע תת מימיות, ברים צפים ועוד; יאכטות מפוארות המשמשות כמלונות בוטיק ובהן מכוני כושר, סאונות, לאונג'ים מהודרים וסלון המכפיל את גודלו בלחיצת כפתור; כמו כן, בקתות עץ המשתרעות על פני שטח של מגרשי פוטבול, קרוונים ממונעים שהוסבו לאחוזות פאר ועוד. ארה"ב, 6 פרקים, 2013.

 

 

21:00 אמנות ואומנות | Art And Craft, ערוץ 8 (הוט)

ביישן ובודד, מארק לנדיס הוא זייפן של יצירות אמנות. אבל הוא לא סתם זייפן. הוא בעל יכולת העתקה ושליטה מדהימה במגוון של סגנונות, מפורטרטים של ימי הביניים ועד נופים פוינטליסטים, והוא מסרב להרוויח כסף מן היכולת הזו. מארק לנדיס קטן המידות, שמזכיר יותר מכול את אחד משבעת הגמדים של וולט דיסני, חי כמו נזיר בדירה גדושת תמונות במיסיסיפי (ומסווה את עצמו לעיתים ככומר קתולי). את התמונות אשר הוא מזייף, הוא תורם למוזיאונים ברחבי ארה"ב ואלה, שלהוטים לקבל כל תרומה, לא שואלים יותר מדי שאלות. בסופו של דבר האמת מתגלה ולנדיס, שלא במפתיע, לא מפגין שום חרטה. הסרט עוקב אחרי האיש שמהתל באוצרים וזוכה בסופו של דבר לתערוכה משלו במוזיאון, תערוכה שמוקדשת לאמנות הזיוף. השאלה שנותרת ללא מענה: מדוע אמן עם כישורים כה מלהיבים לא יוצר אמנות מקורית משלו? ארה"ב, 2014. הסרט מתמקד בדמות יוצאת הדופן, אך בהחלט מלמד על מאחורי הקלעים של הזייפנים הגדולים. לחובבי אמנות – מרתק. ציון: ♥♥♥♥♥

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.