המסך המפוצל

מנת היום 1/12/14

פושרז, ארה"ב נגד ווייטי: השחיתות נחשפת ועוד...

מאת: שי שגב

פורסם: 01-12-2014
0 תגובות

15:50 יום האיידס הבינלאומי, ערוץ Yes1

יום שכולו נועד להעלות מודעות הציבור את נושא מחלת האיידס, את ההתקדמות שחלה במלחמה נגד המחלה ואת האתגרים הנוספים איתם יש להתמודד בעתיד. ערוץ Yes1 מקדיש יום שידורים לנושא וישודרו מספר סרטים בנושא: "פילדלפיה" עם זוכה האוסקר טום הנקס; "הלב הרגיל" - דרמה זוכת פרס האמי 2014 כסרט הטוב ביותר בכיכובם של ג'וליה רוברטס ומארק רופאלו; "מועדון הלקוחות של דאלאס" בכיכובו של זוכה האוסקר, מת'יו מקונוהי; "חיי עם ליברצ'ה"; "רנט" וסרטים נוספים.

 

 

16:20 הירח של ג'ים | Lunar Jim, ערוץ ג'ים ג'אם

רובר הכלב הרובוטי, ריפל מכונאי החלל, טד הרובוט המגושם ופיקסל המחשב נהנים מהרפתקאות שלא מן העולם הזה. באנימציית סטופ מושן, ג'ים וחבריו לוקחים למסע מרתק של גילוי, הרפתקאות וכיף. הם מוצבים בכפר מאוד מיוחד שנקרא מונה לונה, זהו בעצם כפר כמו כל כפר אחר רק שהוא על הירח, בקצה שביל החלב. הסדרה עוסקת בגילוי ובחקירה, מקדמת כישורי חיים כגון פתרון בעיות, התמדה, יצירתיות, ושיתוף פעולה, ושמה דגש על פיתוח כישורים מדעיים לגיל הרך.

 

 

17:00 שמורות הטבע של העולם |Nature Parks , ערוץ הטיולים

סדרה מרתקת המשלבת בין פלאי הטבע ויופייה של מוסיקת העולם. שמורות הטבע, הפארקים והגנים המרהיבים בתבל, ובהם חיות הבר שזכו לשמור על אכסנייתם הטבעית: בין היתר, הפארק הלאומי "אכדיה" שבמדינת מיין בארה"ב, גן עדן יפהפה המשתרע על פני שטח של 142 קילומטרים רבועים. הסמיכות לאוקיינוס האטלנטי הצפוני היא מקור משיכה אחד מני רבים של הפארק, הנצבע מדי סתיו בצבעי שלכת עוצרי נשימה; ביוטה שבדרום ארה"ב שוכן לו פארק לאומי בשם "ברייס קניון". לפני מיליוני שנים, הודות ללחצים תת קרקעיים כבירים, נוצר בו נוף שאין שני לו: אמפיתיאטרון עצום הבנוי מאבנים אדומות ואלפי סלעי מחט הנישאים השמיימה; הפארק הלאומי "אטושה" שבנמיביה מושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה. הוא מציע חוויה ייחודית לחובבי הטבע הפראי, עם צמחייה שאין דומה לה בכל אפריקה. הפארק ידוע גם כמקלט לחיות רבות, כגון האנטילופה, הזברה, הג'ירף, הצבוע ואחרות. בריטניה, 2013, 30 פרקים.

 

 

18:40 אין כמו אסקס | The Only Way Is Essex, ערוץ CBS דרמה

סדרת הריאליטי בת ה-13 עונות (עונה 13 הסתיימה לא מכבר) על חבורת צעירים מבוססים מאסקס שאוהבים לחיות חיים צבעוניים ומוגזמים. הסדרה הפכה לתופעה ולאמירה אופנתית, והכניסה לשפה האנגלית שלל ביטויים כמו "נערת אסקס". כל פרק מצולם ימים ספורים לפני שידורו ומתייחס לנאמר על הדמויות מחוץ לגבולות הסדרה (פייסבוק, טוויטר, עיתונים וכדומה). בין הדמויות: דוגמניות, זמרות, יחצ"ני מסיבות, ברמנים ועוד.

 

 


22:00 ארה"ב נגד ווייטי: השחיתות נחשפת | Whitey: United States of America v. James J. Bulger, ערוץ Yes דוקו

אחד הדוקומנטריסטים הגדולים של זמננו, ג'ו ברלינג'ר (טרילוגיית "גן עדן אבוד"), חוזר שוב עם סרט מרתק שמטלטל ומרעיד את עולם החוק האמריקני, וחוקר את השחיתויות והריקבון של המערכת. הפעם הוא עושה זאת דרך דמותו של הגנגסטר ג'יימס וואייטי בולג'ר. בולג'ר היה אחיו של הסנאטור בילי בולג'ר, ובנוסף על כך גם פושע שלשמו נקשרים מעל 19 רציחות. הוא נעלם מהרדאר למשך 16 שנה, כאשר את רובן בילה כאחד המבוקשים החמים ביותר של ה-FBI. ברלינג'ר חושף מסמכים ועדויות מהמשפט של בולג'ר ומביא כרוניקה מדהימה של תככים ורמאויות בנוגע לסיפור ההרשעה של הפושע המפורסם. בימוי: ג'ו ברלינג'ר, 120 דקות. ארה"ב, 2014. דוקו יפה, אך לא שלם בחלקיו, המטפל בנושא יוצא דופן ומעורר מחלוקת. הביצוע מעניין, אך בסופו של דבר, הצופים ירצו לדעת עוד והסרט לא עונה על כל השאלות. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 נקודת מבט | Vista Point , ערוץ הטיולים

מסע אינפורמטיבי אל הערים המרתקות בעולם. הסדרה לוקחת את הצופים לאתרים מפורסמים וחושפת אוצרות ויעדים נסתרים מן העין. בסנט פטרסבורג נבקר בארמון החורף, משכנו של המוזיאון הגדול ביותר ברוסיה. מאז ימיו של פטר הגדול אכסנו בו שליטי רוסיה עבודות אמנות רבות, אך הייתה זו קטרינה הגדולה שרכשה עבורו את אוספיו המשמעותיים. בהמשך נפקוד את בית האדמירלות עם העמוד המוזהב לראשו, אתר ארכיטקטוני ידוע שיותר מ-24,000 אלף גזעי עצים שימשו להקמת יסודותיו; בבייג'ינג נתוודע לעיר האסורה, משכנם של 24 קיסרים משושלות מינג וקווינג. נבקר שם בגנו של הקיסר, במקדש קונפיציוס, בגן האחדות ההרמונית, בהר המבושם ובמקדש הפגודה הלבנה. בניו יורק נסייר בוול סטריט, המרכז הכלכלי שקרוי על שם חומה שנבנתה כדי להגן על העיר מהתקפת אינדיאנים, ובגריניץ' ווילג', השכונה ששימשה בית לענקי רוח רבים, ביניהם אדגר אלן פו והנרי ג'יימס. בהמשך נפקוד גם יעדים בטוסקנה ובניו אורלינס. בריטניה, 2013, 70 פרקים.

 

 

22:15 פושרז, ערוץ Hot בידור ישראלי

סדרת דוקו חדשה בת 10 פרקים, שביימו רינת קליין ("ליבוביץ") וטליה ענבר, המביאה תיעוד נדיר של משפחות המשקיעות כספים רבים ושעות רבות לטובת הכישרון של הילד בניסיון לקדם את הקריירה שלו. גל תכניות הריאליטי ששטף את הפריים טיים בשנים האחרונות, יצר תופעה חדשה של עשרות אלפי ילדים שחולמים להיות כוכבים, והוריהם שמתגייסים למען מטרת-העל הזו, ומשתמשים בכל האמצעים שעומדים לרשותם  כדי להשיג אותה. התוצאה - מרתקת ומתסכלת כאחד: לא ברור אם המטרה מקדשת את האמצעים, או שפשוט מדובר בילדים מוכשרים ובהורים נחושים יתר על המידה. בין הסיפורים שמתועדים בסדרה: הדוגמנית היפהפייה, נעמי, ואביה כבד הראייה דניאל, שלמרות שאינו רואה דבר מלווה אותה לכל מקום בניסיון להפוך אותה לדוגמנית מצליחה, מרינט ומגיאור ביטון – בחורה צעירה שמנסה להיות זמרת, ואם שמציקה לה נון סטופ על הופעתה החיצונית והמשקל, רועי ומיכאלה סנדלר – זמר צעיר שמנסה לפרוץ ואמו שחונקת אותו מרוב אהבה, יולי ואוהד זיו – דוגמנית צעירה ואביה החורג שיעשה הכול כדי שהיא תהפוך להצלחה בינלאומית, אושרית ורותם - אם חדורת מוטיבציה, ובתה בת ה-12 שבעצם מגשימה את החלום של אימא בתחום המשחק והשירה שלה ועדן וויקטור גבריאל - זמר ים תיכוני בן למשפחה ארמנית, ואביו שחולם בשבילו על למלא את קיסריה, ולא ינוח עד שזה יקרה.

 

 

22:50 נשות האסירים | Prison Wives, ערוץ CBS ריאליטי

הסדרה מספרת את סיפורן הדרמטי של נשים אשר התאהבו בגברים הנמצאים מאחורי הסורגים. הסדרה  מביאה ראיונות עומק וצילומים המתעדים מערכות יחסים אלו, מהמתח התמידי שמלווה את חייהן של אותן נשים, ועד מערכת היחסים המינית עם האסירים. נשים אשר הבטיחו להישאר עם בעליהן בטוב וברע, בעושר ובעוני, בחופש ובכלא.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.