המסך המפוצל

מנת היום 25/11/14

אל טרוקו (הטריק), הבריחה ממחר

מאת: שי שגב

פורסם: 24-11-2014
0 תגובות

21:00 אל טרוקו (הטריק), ערוץ Yes דוקו

לקרלוס יש אובססיה לתעד את קורות חייו ללא הפסקה באמצעות מצלמת הוידיאו שלו, מרגע הקמת משפחתו ועד התפרקותה. במקביל חשוב לו ללמד את בתו הקטנה, ססיליה, לצלם ולתעד. הוא מתכוון להנציח את הזיכרונות וכך לבטל את השכחה. כריסטינה, האם, נאבקת ללא הצלחה כדי לבודד עצמה מהסיבוכים המצולמים. אירוע מכונן מטלטל את חייהם. לאחר מספר שנים, שבמהלכן ססיליה עולה לישראל, היא חוזרת לארגנטינה עם מצלמה ומנסה לרקום לעצמה את הסיפור המשפחתי מנקודת מבטה. דרך שתי מצלמות שונות משתלבים העבר וההווה, מגיבים זה לזה ומאירים נקודות מבט סימולטניות של היסטוריה משפחתית שנעה בין הטראגי לקומי. בזמן שהם מספרים למצלמה וגם לעצמם את  הגרסאות השונות של סיפורם, הסרט חוקר את הניסיון לאחסן את מציאות האירועים דרך מצלמה. אולי רק בין השורות ניתן לתפוס את האמת שאף פעם לא תהיה שלמה ומוחלטת. תמיד יהיה עוד משהו לומר, כי מעשה האמירה עצמו הוא מה שגורם לסיפור להשתנות, כי בזכות אקט האמירה האירועים קיימים. אולי נקודת המבט של כל צופה תצליח לגלות את הטריק. בימוי: ססיליה לוינזון. 50 דקות, ישראל, 2014.

 

 

22:00 הבריחה ממחר | Escape From Tomorrow, ערוץ Yes3

הסרט צולם באופן מחתרתי בפארקי השעשועים דיסניוורלד ודיסנילנד ללא אישורה של חברת דיסני. ג'ים נמצא בחופשה משפחתית עם אשתו וילדיו בדיסניוורלד שבפלורידה. במהלך החופשה מתברר כי הוא עומד לאבד את עבודתו, אך ג'ים לא נותן למידע זה לפגוע בבילוי המשפחתי. ועם זאת, יותר מדי דברים מטרידים קורים סביבו, אנשים בלתי שגרתיים נקרים בדרכו ופארק השעשועים הופך להיות אפל ומטריד במיוחד. בהדרגה הוא מתחיל לתהות האם הכול פרי מוחו או שמא באמת סודות אפלים ומאיימים מסתתרים בתוך המקום השמח ביותר בעולם. שחקנים: רוי אברהמסון ("העשב של השכן"), אלנה שובר, אנה מהנדרו ("האמריקנים"). במאי: רנדי מור. ארה"ב, 2013. רעיון נועז, אך מוצלח באופן חלקי בלבד, חדשני מבחינה ויזואלית וקודר מצדו הסוריאליסטי. ציון: ♥♥♥♥♥



***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.