המסך המפוצל

קרוס-אובר? רק בערוץ 3

ערוץ 3, בצעד נדיר, משדר קרוס-אובר כמו שצריך לשדר קרוס-אובר. למה הערוצים האחרים לא מסוגלים לעשות את זה גם?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 04-08-2002
17 תגובות
בשבוע שעבר, לאחר שהענקנו כאן צל"ש ל"ביפ", גילינו ש"ערוץ הצחוק" הצליח לעשות מעצמו צחוק אפילו גדול יותר ממה שאמור היה להיות, אחרי שבמקום לשדר את Earshot ב"באפי קוטלת הערפדים" כפרק סיום העונה (שידור שהיה אמור להיות שגיאה), החליט לשדר את Choices כפרק סיום העונה (שגיאה אפילו מטומטמת יותר).

אנחנו מקווים שהצל"ש הנוכחי לא ייצור אפקט דומה.

בכל מקרה, הפעם מדובר במשהו אחר לגמרי. ביום שלישי הקרוב, 6/8/02, ישודר בערוץ 3 הפרק Brothers and Sisters בסדרת הדרמה הרפואית "ER". הפרק, הוא חלקו הראשון של קרוס-אובר עם הסדרה "משמרת שלישית", שעונתה השלישית אמורה להיפתח בערוץ בסביבות אוקטובר. קברניטי הערוץ החליטו, בצעד נועז, לשדר את החלק השני באותו קרוס-אובר, הפרק Unleashed בסדרה "משמרת שלישית" מייד ביום שלישי שאחריו, 13/8/02.



מכיוון שלא צפיתי בשני הפרקים המדוברים, קשה להעריך אם מדובר בצעד נכון או שגוי. האם הפרק של "משמרת שלישית" שמשודר לא במועדו מהווה חלק אינטגרלי ברצף פרקי הסדרה שקדמו לו? האם שידור זה יפגום בהנאה מהצפייה בעונה השלישית מתחילתה?

אלו שאלות שלא ניתן לענות עליהן לפני צפייה בפרקים עצמם וכנראה גם לא לפני צפייה בעונה השלישית של "משמרת שלישית", אבל אין ספק שמדובר בהתחשבות בצופים, דבר שנדיר לראות אותו בטלוויזיה בארץ.

כל הכבוד.

ובצירוף מקרים מוזר, שודר בערוץ ביפ בכבלים הדיגיטליים, פרק בסדרה "בוסטון פאבליק" שמהווה את החלק השני בפרק קרוס-אובר עם הסדרה "הפרקליטים". בארה"ב שודרו צמד הפרקים יום אחרי יום, בשתי רשתות שידור שונות (ABC ו- FOX). כאן, רוב הסיכויים שלא נזכה לראות שיתוף פעולה כזה בין "קשת" שמשדרת את "בוסטון פאבליק" לבין "טלעד" שלא שידרה את "הפרקליטים" כבר למעלה משנה, למרות העובדה שהעונה החמישית (זאת שמכילה את הקרוס-אובר עם "בוסטון פאבליק") כבר שוכנת במחסניה. הפרק המדובר, "The Day After" ב"הפרקליטים", הראשון בקרוס-אובר הזה, ישודר בצירוף מקרים מוזר אף יותר ביום רביעי הקרוב ב- Star World בכבלים.



ועוד בענייני קרוס-אובר: שני פרקים אחר כך ב"הפרקליטים" מתרחש קרוס-אובר נוסף עם סדרת דרמה אחרת, "בשליחות החיים" (Gideon's Crossing). שתי הסדרות, כזכור, שייכות לטלעד, דבר שאמור להקל על שידור נכון של צמד הפרקים הללו, אך סביר יותר להניח שגם במקרה הזה לא נזכה לראות אותם כמו שצריך.

מיותר לציין שגם פרק הקרוס-אובר שמתחיל ב"באפי קוטלת הערפדים", הערב בביפ, לא יזכה לסגירה, כיוון שהמשכו, שנמצא בפרק השלישי בעונה הראשונה של אנג'ל, לא ישודר הערב בביפ (או בכל מקום אחר) שלא קנו את הסדרה. למה? שאלה טובה באמת...