המסך המפוצל

אחוזת דאונטון, עונה 5, פרק 7

הפרק השביעי בעונה החמישית של "אחוזת דאונטון" שודר בבריטניה ב-2/11/14

מאת: מירב

פורסם: 04-11-2014
0 תגובות

אם דאגתם, הרשו לי להרגיע אתכם: לא עברו אפילו עשר דקות מתחילת הפרק הזה לפני שאדית' אוחדה עם משפחתה הדואגת ועם הצופים שקיוו (לפחות אני קיוויתי) שתזכה לצורה כלשהי של חיים עצמאיים. הפתרון - להכניס את מריגולד לדאונטון כילדה מאומצת - הוא לא רק מופרך אלא גם מטופש, ובלי ספק נועד להבטיח התפוצצויות נוספות בעתיד. אולי זו תהיה אנה שלא תשמור לעצמה את מה שראתה, אבל סביר יותר שלורד גראנתם יתאושש מהסרטן של אייסיס המסכנה (הכלבה בת 12 לפחות, בואו לא נשכח) ויואיל להעיף מבט במה שקורה סביבו. אם כי לאור הפתעתה המוחלטת של קורה מקיומה של מריגולד וטיפולה הגס למדי בכל האירוע לא הייתי מצפה ממנו להרבה יותר.

 

אגב נימוסים וגסות רוח, יש משהו קצת מגוחך בחבורה של אצילים בריטיים שמנהלת את שיחותיה האישיות ביותר סביב שולחן האוכל, כאילו אין שם אף אחד שישמע את התכנית שלהם לחתונה או להגירה לקצה השני של העולם. כלומר אני יודעת שזאת אחרי הכול אופרת סבון, אבל זה היה קצת טו מאץ'. כפיצוי, ארוחת הערב השנייה של הפרק סיפקה סצנה נהדרת בכיכובו של בנו גס הרוח של לורד מרטון, שהטיח עלבונות בכולם והזכיר לנו את נקודות המוצא של כל הדמויות: מיסיז קרואלי עממית ונחושה, סבתא ויולט מתנשאת ומפקפקת (אהבתי את הווידוי על החברות שנוצרה בין שתיהן), טום הנהג וליידי מרי קרת לב ומוקפת במחזרים. זו הייתה סצנה נהדרת מכל בחינה, החל מהגבה של קרסון שהפנתה את מוזלי אל הדלת להוציא את האורח, דרך המבט ההמום של מרי מול התזכורת הפתאומית למתיו (כמעט שכחנו שהיא התחתנה איתו, שלא לומר שנאה אותו איזה זמן) וכלה בתצוגת המשחק הנהדרת של פנלופה וילטון (מיסיז קרואלי) שאמרה מעט והביעה הרבה באיפוק יאה לליידי לעתיד. על כל זה נבזקו מעט מתח בין דתי, כשבאופן לא מפתיע דווקא הצד היהודי מתנגד לשידוך של רוז ואטיקוס, וקצת רומנטיקת נעורים משמחת בכיכובם של הזוג הנ"ל.

 

Picture: Nick Briggs/Carnival Films


סצנה קצרה בהרבה אבל נפלאה לא פחות הייתה השיחה בין טום לסיבי על הנסיעה הצפויה (האמנם?) לאמריקה. השחקנית הילדה מתוקה להפליא וכל השיחה הייתה עדינה וצובטת לב, תזכורת לסיביל שבעליל נשכחה מכל בני הבית, וחבל. בפינת המשרתים, הביקור בחווה של מר מייסון אמנם היה גדוש מסרים דידקטיים ("לו רק לכל ההמונים האלה הייתה אפשרות לחינוך! דייזי, אל תרימי ידיים!") אבל היה בכל זאת נחמד מאוד, ואני מקווה שמיס באקסטר ומוזלי הם הזוג הבא של הסדרה, ורצוי בלי עוד הסתבכויות פליליות. ולסיכום, מרי וצ'רלס בלייק מצליחים לנער את לורד גילנגהאם סוף סוף, ועוד בקולנוע. צ'רלס בלייק יצא משם לפולין, משום מה (אולי גם הוא מחזיק בעבר יהודי? מי יודע) ובלי ספק יחזור בזמן לחג המולד כדי לגרום למרי להתאהב בו, אם כי שמעתי שג'ורג' קלוני מגיע, אז יתכן שהתחרות תהיה קשה יותר.

 

ציון - 8