המסך המפוצל

מנת היום 4/11/14

גיבורי על - הקרב שלא נגמר, מעבר לגבעות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 03-11-2014
2 תגובות

22:00 מעבר לגבעות | Beyond The Hills, ערוץ Yes3

הסרט היה נציג רומניה לפרס האוסקר בשנה שעברה; זוכה פרסי התסריט והשחקנית בפסטיבל קאן 2013. דרמה המבוססת על סיפור אמיתי. אלינה היא נזירה צעירה מבית עני, המארחת את חברתה הטובה מהילדות, וויצ'יטה, לאחר זמן רב שלא נפגשו. הופעתה של וויצ'יטה לא רק שמערערת את עולמה של אלינה, אלא גם משבשת את שגרת החיים במנזר השקט. טבעה המרדני והרדוף של הנערה החדשה מכריח את אלינה להתמודד עם עברה ועם עתידה, ומייצרת מתחים רבים במנזר, שעולים וגועים עד לנקודת רתיחה שתשנה את חיי כולם לנצח. שחקנים: קוסמינה סטרטן, כריסטינה פלוטור. במאי: כריסטיאן מונג‘יו ("4 חודשים, 3 שבועות ויומיים"). רומניה, 2012. ניתן לטעון כי זהו סרט איטי וחסר רגש, אך בעיניי זהו סרט חכם ועוצמתי המביט באופן אינטלקטואלי על היחס בין חילוניות למשמעת דתית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

21:55 אהבה ועונש | Ask ve Ceza, ערוץ ויוה פלוס

דרמה רומנטית שזכתה להצלחה רבה בטורקיה ובאירופה. בסדרה מככב מוראט יילדירים, אחד מכוכביה הגדולים של טורקיה כיום.  ספוילר - שבוע לפני חתונתה תופסת יסמין את בעלה לעתיד בוגד בה עם חברתה לעבודה. נסערת מהבגידה, יסמין נוסעת להירגע בבית אמה שבבודרום. שם, היא הולכת לבר ופוגשת את סבאש, בן למשפחה עשירה, שאותו היא חושבת בטעות לברמן במקום. השניים מבלים את הלילה יחד, אך בבוקר יסמין נמלאת חרטה ונעלמת, כשהיא מותירה אחריה שרשרת בלבד. סבאש אינו יודע דבר על האישה שאתה בילה את הלילה, ואף על פי כן, הוא אינו יכול להפסיק לחשוב עליה. סבאש הגיע לטורקיה מאיטליה בה חי לחתונת אחיו, אך זמן מה לאחר החתונה, אביו ואחיו נהרגים בתאונה. כעת מוטל עליו לנהל את עסקי המשפחה כמו גם לקיים מסורת עתיקה ולשאת לאישה את אלמנתו הטרייה של אחיו. בלית ברירה, סבאש עושה זאת, אבל אז הוא פוגש שוב ביסמין... ימים ראשון –רביעי,  124 פרקים, טורקיה, 2010-2011.

 

 

 

22:50 גיבורי על – הקרב שלא נגמר | Superheroes: A Never Ending Battle, ערוץ 8 (הוט)

ספרי קומיקס הפכו בהדרגה למקור הראשי ליצירת סרטים שוברי קופות עבור מפיקי ובמאי הקולנוע. לקלאסיקות כמו "סופרמן", באטמן", ו"ספיידרמן" שזכו להצלחת ענק, הופקו סרטי המשך שכבשו את המעריצים, ועיבודים קולנועיים מוצלחים שהיו נאמנים לאווירת ספרי הקומיקס עליהם הם מבוססים, כמו "אקס מן, "איירון מן" ו"השומרים" סחפו את הקהל. הסדרה מבית ה-BBC, בוחנת את התפתחות ז'אנר סרטי הקומיקס והמורשת החזקה שלהם, כמו גם את התפתחות הדמויות האייקוניות שזינקו ב-75 השנים האחרונות מדפי חוברות הקומיקס למסך הגדול. הסדרה, בהנחיית השחקן ליב שרייבר ("ריי דונובן", "הצעקה", "התנגדות") כוללת קטעים נדירים וראיונות חדשים עם אגדות קומיקס כמו ג'ו סיימון, סטן לי, ג'ים סטרנקו, ניל אדמס, מייקל שייבון וג'ולס פייפר. הסדרה בוחנת את צורת האמנות של גיבורי הקומיקס ויחסי הגומלין המורכבים שלה עם התרבות האמריקנית ב-75 השנים האחרונות. במשך כל התקופה הזאת, אמני קומיקס ,סופרים ומוציאים לאור הכניסו אלפי הרפתקאות אקזוטיות, ביזאריות, הרואיות ומפתות לחייהם של הציבור האמריקאי; כמה מהם הפכו ללהיטים מיידים בכל רחבי הגלובוס, רבים התרסקו ונכשלו, אך כולם נוצרו בתקווה שיתחברו עם היבט כלשהו בחייו של הצרכן האמריקני.BBC , 2013. סדרה בת 3 פרקים, 60 דקות כל אחד בשידור יומי.

 


Superheroes: A Never Ending Battle: Truth... by 2013venjix

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.