המסך המפוצל

מנת היום 27/10/14

החץ 3, סליפי הולו 2

מאת: שי שגב

פורסם: 26-10-2014
0 תגובות

21:00 בסכנת הכחדה | Final Chance To Save, ערוץ הטיולים

שמונה ידוענים בריטים מרחיקים אל יעדים אקזוטיים כדי לסייע בהגנה על מינים בסכנת הכחדה. הקומיקאי גריף ריס יחבור בקניה לעמותה המבקשת למנוע את הכחדתו של ההיפופוטם השחור. הוא יגייס למשימה צייד לשעבר וישהה במקלט המשמש את 400 ההיפופוטמים השחורים שנותרו בטבע; הקומיקאי ויק ריבס יפגוש את הטפיר, החיה הסוריאליסטית ביותר על כדור הארץ, עם שמונה טלפיים, אפס עפעפיים והיכולת לצעוד תחת המים; הזואולוגית ומנחת הטלוויזיה שארלוט אולנברוק תפעל להבנת נזקי הדיג המסחרי והציד הלא חוקי בטרינידד, טובגו וסורינאם; השחקנית והדוגמנית בדימוס ג'ואנה לאמלי תצא למסע אישי בעקבות האורנגאוטנים בבורנאו, זן שעלול להיעלם כליל בחמישים השנים הקרובות; כמו כן הקומיקאי ביל ביילי נוסע לברזיל בניסיון להציל את היגואר; מטפס ההרים ג'ו סימפסון מתגייס למאבק לשימור הגורילות בקונגו; הקומיקאי סאנג'יב בסקאר מתחקה אחר הנמר הבנגלי בהודו; והשחקנית מירנדה ריצ'רדסון נחלצת לעזרתו של הקוף איי-איי במדגסקר. בריטניה, 2013, 8 פרקים.

 

 

21:45 סליפי הולו 2 | Sleepy Hollow 2 , ערוץ Yes אקשן

סדרת המתח "סליפי הולו" חוזרת בעונה חדשה. ספוילר - העונה מתחילה מיד לאחר אירועי סיום העונה הראשונה, כשאיכבוד קריין (טום מייסון) מוצא את עצמו קבור בארון מתים. אבי מילס (ניקול בהרי, "בושה") לכודה בכור המצרף, קטרינה, אשתו של איכבוד נחטפה על ידי הפרש חסר הראש, קפטן פרנק נאסר בעוון רצח שלא הוא ביצע וג'ני, אחותה של אבי, נפצעה בתאונת דרכים. רבים מהאירועים קשורים לגילוי המדהים, שהנרי פאריש, חברם הטוב של איכבוד ואבי, הוא בעצם בנם של קטרינה ואיכבוד, והפרש השני של האפוקליפסה. כעת, עם הופעתו של הנרי כפרש המלחמה, יחד עם פרש המוות, סליפי הולו קרובה מתמיד להרס מוחלט. אל העונה יצטרפו דמויות חדשות: השריף לינה רייס (סקינה ג'פרי, "בית הקלפים") וניק האוולי (מאט בר) המסתורי. עמדתה הלא מתפשרת של רייס מאיימת על התקדמותם של איכבוד ואבי, ואילו הגעתו של האוולי לעיר, מוסיפה, דרמה, התרגשות, רומנטיקה ומתח לסיפור.

 

 

22:00 ערסים ופרחות – האליטות החדשות, ערוץ 8 (הוט)

אז מה זה ערס? ומי היא הפרחה? מי בכלל קובע מי הוא ערס ומי היא פרחה? האם אתם מכירים ערס אשכנזי או פרחה אשכנזייה? למה רוב הערסים והפרחות שאתם מכירים, או שחשבתם שאתם מכירים, הם מזרחים? האם הערסים והפרחות הם אכן איום קיומי על מדינת ישראל?  איך הערסים והפרחות (שהפכו בינתיים לרוב) מתמודדים עם הסימון המשפיל הזה? והכי חשוב: מתי הפכו הערסים והפרחות לאליטות החדשות של ישראל? אנתולוגיה דוקומנטרית חדשה מביאה את הערסים והפרחות כפי שמעולם לא ראיתם: מצחיקים, מתריסים, נוגעים ללב, מורכבים, חכמים ובעיקר רגישים. עורך ראשי ומפיק: רון כחלילי.

 

 

22:30 החץ 3 | The Arrow 3 , ערוץ Yes אקשן

העונה החדשה מתחילה שישה חודשים מסיום העונה השנייה. ספוילר - לאחר נצחונו, החץ הופך לגיבור בעיני תושבי סטרלינג סיטי. מגמת הפשע בירידה, התושבים חשים מוגנים ובטוחים יותר וקפטן לאנס מבטל את כוח המשימה נגד האזרחים הלוחמים. בעודו נהנה מההצלחה, אוליבר מאמין שיוכל סוף סוף ליהנות מחיים פרטיים ומציע לפליסיטי לצאת איתו לדייט. אך ברגע שתשומת ליבו מוסטת, נבלים חדשים צצים בסטרלינג ומאלצים את אוליבר להכיר בעובדה שהוא לעולם לא יוכל להיות רק אוליבר קווין. לא כל זמן שהעיר זקוקה לחץ. שתי דמויות נוספות שיקבלו קווי עלילה משמעותיים בעונה הקרובה הן, ת'יאה, שלאחרונה נראתה עוזבת את העיר יחד עם אביה הביולוגי מלקולם מרלין, בעודה עוברת לצד האפל, ולורל לאנס, שמתקדמת לכיוון דמותה מהקומיקס בעזרתה של אחותה שרה לאנס, "הקנרית השחורה" ששבה לסדרה לשלושה פרקים לפחות. לעומת הפלאשבקים מהעונות הקודמות, שהתרחשו באי, הפלאשבקים בעונה החדשה יתרחשו בהונג קונג, ויענו על מספר שאלות, באשר לאוליבר ואמנדה וולר, מה אוליבר יודע, ומה הוא מסוגל לעשות. אל העונה החדשה מצטרף ברנדון רות' (סופרמן ב"סופרמן חוזר") בתפקיד ריי פאלמר, שותף חדש בתעשיות קווין שפולש לכל תחום בחייו של אוליבר, מבחינה עסקית, אישית ובהמשך גם לפעילותו הלילית, ובמהרה יהפוך לאויבו, בעיקר כשיתחיל לצאת עם פליסיטי.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.