המסך המפוצל

מצב האומה - ספיישל סיכום שנה

מירב על תכנית הספיישל של "מצב האומה" לסיכום שנת תשע"ד

מאת: מירב

פורסם: 22-09-2014
9 תגובות

לפני העונה השלישית של "מצב האומה" רץ פרומו שהראה את צוות התכנית נופש להנאתו בזמן שבארץ ובעולם מתחוללים אירועים שהם מפספסים, אבל זה היה בקטנה. העונה הרביעית הגיעה אחרי מחאה חברתית, מדינה פלסטינית וגלעד שליט שחייבו לא ספיישל אחד כי אם שניים, ונדרשה ישר בפתיחה ליציאה מהארון של אורנה בנאי. אבל כל אלה התגמדו אל מול קיץ של מלחמה מתמשכת שהגיעה לכל בית בארץ ובכלל זה גם לפאנל הסאטירי הכי מוצדק בטלוויזיה. על חסרונם המורגש בקיץ הם פיצו רק בקושי עם הקטעים של ליאור שליין בוואלה, והתכנית המיוחדת הזו הגיעה ממש ברגע האחרון.

 

כבר מהפתיחה הכול היה על השולחן ואנחת רווחה נשלחה לחלל האוויר כשסוף סוף נאמר כל מה שהיה ראוי וצריך להיאמר, ושאורנה לא הצטרכה להגן על עצמה והזכירה לנו שאנחנו אוהבים אותה דווקא מפני שיש לה דעה ברורה ונחרצת (גם אם אנחנו לא מסכימים איתה). 5 הדקות שבהן תקפו אותה כביכול, ביטאו אהדה וחרדה אמיתית מהכאפה המכוערת שהיא חטפה מקהל מתלהם, ובצדק לא שכחו לומר "מנו ספנות" שוב ושוב, שלא נשכח מי גזר מזעם ההמון צעדים של ממש.

 

התכנית עצמה לא הייתה מי יודע מה, כלומר יותר צודקת ממצחיקה. זה קרה בעיקר בגלל אפקט פתיחת העונה שתמיד מחליש את הבדיחות והדינאמיקה, אבל גם בגלל רכבת האורחים הבלתי נגמרת, בכל אייטם פאנליסט חדש. לליאת הר לב, עם כל חינה וכישרונה, מוטב לדבוק בחבורה של "הפרלמנט", לטל פרידמן עדיף ללכת למקומות שהוא רוצה להיות בהם, מדביר בנדק אני מבקשת שישוויץ בדיאטה שלו במקומות רלוונטיים יותר ומעידו רוזנבלום שיפסיק לנסות למצוא את עצמו על חשבוננו (ואני מקווה שהשמועות שהוא מצטרף לפאנל הן שטויות). "אנחנו בקשת! יש!" הכריז גורי, אבל הבדיחות המוצלחות כשלעצמן על ישראל החדשה שצריך להקים נבלעו בבלגן הכללי, וחבל. גם מערכון הפרודיה על "איש חשוב מאוד" היה מעולה כשלעצמו (רוצו לראות!)

 

 

אבל שידור הקטע ממנו היה תלוש לגמרי מהתכנית. היחידים שקיבלו את מלוא תשומת הלב היו כוכבי הערוץ הראשון, שכמו כוכבי ערוץ 10 בזמנו קיבלו במה למחאה שקטה וביצעו אותה על הצד הטוב ביותר, והביאו כבוד לעצמם על הרעננות ול"רשת" על המוכנות.

 

ואגב "רשת", מה הייתה בדיוק רבע השעה האחרונה של התכנית, שבה ישב ליאור שלין לבד באולפן ונאם נגד משדרי ההתרמה של "קשת" וההצבעות לאח הגדול, יאיר לפיד ושרי אריסון, משדרי קידום/התרמה ואייל גולן? כל מילה על הצביעות שבאיסוף כספים לתרומות תוך קידום עצמי במקום לשנות את השיטה היו במקום, אבל הייתי עסוקה בלמצמץ ולתהות אם החליפו תכנית ולא סיפרו לי. אז אני לא יודעת מה בדיוק מתכננים שם לעונה הבאה, אבל לטובת השכל הישר שלנו וקצת הומור טוב, הם חייבים לחזור ומהר.

 

(אגב, אחרי שעה וחצי ברוטו של תכנית, לא שודרו קרדיטים. אני מקווה שמדובר בטעות, כי כולנו יודעים שיש מאחורי התכנית במאי, כותבים, מפיקות ומאפרות שצריכים לקבל את מה שמגיע להם).

 

ציון - 8