המסך המפוצל

מנת היום 23/9/14

כסף מהיר: החיים הטובים, המאמן זורן והפנתרים האפריקנים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 21-09-2014
0 תגובות

18:15 מרתון טרילוגיית "כסף מהיר", ערוץ Yes3

טרילוגיית הפשע "כסף מהיר" ("Snabba Cash") הכירה לעולם את השחקן ג'ואל קינמן ("The Killing", "רובוקופ" החדש) ואת הבמאי דניאל אספינוזה ("טעון הגנה" ובקרוב המותחן "Child 44" עם טום הארדי וגארי אולדמן). משעה 18:15 יוקרנו כל סרטי הטרילוגיה, על פי ספריו של ינס לפידוס (הראשון ביניהם תורגם לעברית), המתארים בריאליסטיות קשוחה ומרתקת את המאבקים האלימים בין כנופיות העולם התחתון בסטוקהולם. בשעה 22:00 ישודר בבכורה הסרט השלישי והאחרון: כסף מהיר: החיים הטובים | Life Deluxe, בעוד הגיבור מנסה לגלות מה עלה בגורלה של אחותו האהובה, מנסה ז'ורז' לבצע מכה אחרונה שתסדר אותו כלכלית לתמיד, אולם השוד מסתבך ומסבך אותו עם פושעים רבי עוצמה. מאבקו לשרוד מפגיש אותו עם ראשי המאפיה הסרבית השרויים בקרב אלים של נקמה וחיסול חשבונות. שחקנים: מתיאס ורלה ("כסף מהיר"), ג'ואל קינמן ("רובוקופ"), מדלן מרטין ("שבדיה אהובתי"). במאי: ינס ינסון, שבדיה, 2013. לאחר חלק ראשון מצוין בסדרה וחלק אמצעי בינוני, החלק השלישי והאחרון מפשל לא מעט, כיוון שהיוצרים שכחו לתוות יחדיו את כל חוטי העלילה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

20:55 קוזיי גוניי | Kuzey Guney, ערוץ ויוה פלוס

סיפורם של שני אחים קוזיי וגוניי. גוניי הוא בחור שקול וחרוץ, שמשקיע את מרצו בעבודה ובלימודים כיוון שהוא רוצה להצליח בחיים. קוזיי, לעומתו, הוא מרדן חסר מעצורים ובחור חם מזג, שמסתבך תמיד בקטטות.  כשקוזיי מגלה שאחיו זכה בלבה של ג'מרה אהובתו הוא יוצא להשתכר. גוניי מחזיר אותו הביתה ובדרך מכוניתם מעורבת בתאונת פגע וברח, ואדם נהרג. על אף שגוניי נהג במכונית, קוזיי מודה באשמה כדי להציל את אחיו ובכך לרצות את הוריו. הוא נכנס לכלא לארבע שנים כשהוא מותיר מאחור את גוניי עם ייסורי מצפון.

ארבע שנים לאחר מכן, קוזיי יוצא לחופשי וחוזר למשפחתו. הוא מנסה לשקם את חייו, אך מגלה עד מהרה שהדבר יהיה קשה משחשב. כאילו אין בכך די, הוא מבין שג'מרה וגוניי מאוהבים יותר מתמיד. קוזיי מתמלא בתסכול וזעם ומחליט לנקום באיש שלדעתו גזל ממנו הכול – אחיו גוניי.

הסדרה הטורקית "קוזיי גוניי" בכיכובם של קיבאנץ' טטליטו ("אהבה אסורה", "מנקשה וחליל") ובוהרה גולסוי (ווראל, "פטמגול") היא דרמה מצליחה, שזכתה בפרסים רבים בטורקיה, כולל פרס סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר ופרסי השחקנים הטובים ביותר לשני כוכבי הסדרה. ימים א'-ד', 160 פרקים, טורקיה, 2011-2013.

 

 

21:00 המאמן זורן והפנתרים האפריקנים | Coach Zoran and His African Tigers, ערוץ 8 (הוט)

דרום סודן הפכה למדינה עצמאית ביולי 2011 לאחר קרוב ל-50 שנה של מלחמת אזרחים. הסרט עוקב אחר המאמן הסרבי הוותיק זורן דז'ורז'בניק שלקח על עצמו את המשימה הלא פשוטה של הרכבת נבחרת הכדורגל הלאומית של דרום סודן – המדינה החדשה ביותר בעולם. המאמן אימן בעבר את הנבחרות הלאומיות של בנגלדש, הפיליפינים, סודן ותימן, אך דבר לא הכין אותו לאתגר של בניית קבוצה מאפס, באחת המדינות הכי עניות ולא מפותחות בעולם. הסרט עוקב אחר זורן והקבוצה במהלך השנה הראשונה שלהם, החל מסקאוטינג במדבריות למציאת שחקנים מוכשרים, ועד להכתרת כבש בשם "אלוף" כקמע הקבוצה. כאשר ממשלת דרום סודן מאבדת את ההכנסות שמגיעות מתעשיית השמן (השמן מהווה 98% מהכנסות המדינה), דרום סודן ניצבת בפני משבר פיננסי עמוק. בזמן שבארות הכסף בנבחרת מתייבשים, זורן מוצא את עצמו בסכסוך מר עם הפקידים המקומיים בגלל סגנון הניהול האגרסיבי שלו. תחת לחץ כבד, קבוצת הכדורגל עומדת להתחרות בטורניר הבינלאומי הגדול הראשון אי פעם, הם הצליחו להתגבר על מלריה, מוות ועוני, ומתוך הכאוס עולה דיוקן מרתק של הולדתה של אומה חדשה. בריטניה, 2014.

 

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.