המסך המפוצל

מנת היום 15/9/14

לאנס ארמסטרונג - ללא מעצורים, תרגיל העוקץ של ניוברג ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 15-09-2014
0 תגובות

19:00 סקנדימניה | Scandimania , ערוץ הטיולים

סקנדינביה היא טריטוריה פראית, מחוספסת ובלתי מבויתת. עם זאת, היא גם נחשבת לאחד המקומות המאושרים בעולם. השף האורגני, יו פירנל-יוויטיגסטול, יוצא למסע אל שוודיה, דנמרק ונורבגיה על מנת לגלות את סוד הצלחתן של מדינות אלו ותושביהן. בשוודיה יפגוש יו את האיש שעומד מאחורי המוסיקה של להקת "אבבא", ייצא לצוד ביערות ויבקר במסעדה בשטוקהולם שבה כל האוכל מבושל במדורה; בדנמרק, שהאו"ם הכריז עליה כעל המדינה המאושרת בעולם, יבקר יו בפנימייה לנוער דני, יאכל במסעדה הטובה בעולם ויפגוש אדריכל שחולל מהפכה בתחומו; בנורבגיה, המדינה הרביעית בעושרה בעולם, יפקוד יו בית כלא פתוח שנראה כמו בית הבראה, יצלול בחיפוש אחר קיפודי ים ויטייל בפיורדים המרהיבים. בריטניה, 2013, 3 פרקים.

 

 

21:10 לאנס ארמסטרונג - ללא מעצורים | Stop At Nothing - The Lance Armstrong Story, ערוץ 8 (הוט)

סיפורו של לאנס ארמסטרונג. ספורטאי-על שמצליח להחלים ממחלת הסרטן, חוזר למסלולי הרכיבה, שובר שיאים בספורט שנחשב לקשה ביותר בעולם ומרים את הרף האנושי בכמה דרגות. סיפור שאין דומה לו על ניצחון הרוח האנושית. או ככה לפחות חשבנו. נראה שהנורות האדומות הבהבו כל הזמן, אבל העדפנו לעצום עין ולהמשיך לחלום על האיש שלקח אותנו הכי רחוק שאפשר. זהו הסיפור מאחורי ההונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הספורט העולמי ודיוקנו של אדם שדבר לא עצר בעדו  במרדף אחר כסף, תהילה והצלחה. אוסטרליה/אנגליה/ארה"ב, 2014. סרט בשני חלקים, בשידור יומי.

 

 

22:00 תרגיל העוקץ של ניוברג | The Newburgh Sting, ערוץ Yes דוקו

20 במאי, 2009. שערורייה תקשורתית פורצת סביב תא טרור של ארבעה אנשים מניוברג, עיר נחשלת הממוקמת כ-100 ק"מ צפונית לניו-יורק. לפי ה-FBI, התכנית שלהם הייתה כפולה: להטמין פצצות ליד שני בתי כנסת בריברדייל ולשגר טיל כתף כדי להשמיד מטוס צבאי. הארבעה תוארו כמוסלמים אלימים, התקשורת קנתה מיידית את הסיפור הדרמטי, אבל מה שהתקשורת שכחה לציין הוא שהם קובצו על ידי סוכן בשם שאהד חוסיין, שנשלח לניוברג ב-2008 על ידי הבולשת עצמה במשימה למצוא טרוריסטים מקומיים. כאשר חוסיין הגיע לניוברג, הוא הציג עצמו כאיש עסקים. נסע במכוניות יקרות, שלהב את היצרים לגבי נשים וג'יהאד וגייס סביבו אנשים שהתלהבו מהכריזמה שלו, עד שהפרשה התפוצצה. אז התברר שחומרי הנפץ של אנשי תא הטרור נרכשו ישירות מה-FBI ומי שבעצם יזם את הפעולה (ואף הציע להם כסף כדי לבצע אותה) היה חוסיין עצמו. האם היו הארבעה שהתקבצו סביבו אכן חברי "תא טרור" אכזריים או שמא שוב מדובר במצוד של פוסט 9/11 שנועד לשכך את כאבה של אומה בטראומה? בכל מקרה, אף אחד מהצדדים לא יוצא נקי מהפרשה המרתקת שמערבת אופורטוניזם, קהות חושים, נאיביות ופוליטיקה של האשמות.  בסרט נערכו שעות רבות מחקירת ה-FBI המצולמת, שנחשפות כאן לראשונה. בימוי: דייוויד היילברונר, קייט דייויס. 85 דקות, ארה"ב, 2014. אם אתם אוהבים דרמות פשע תיעודיות בנויות היטב, הסרט בשבילכם. ציון: ♥♥♥♥♥



22:25 דאבל דיוות | Double Divas, ערוץ לייפטיים (לשעבר ערוץ ביוגרפיה)

סדרת ריאליטי העוקבת אחרי קורותיה של חנות חזיות שמנוהלת על ידי שתי חברות טובות עם מטרה משותפת:  אחת - להציל את העולם, חזייה אחת בכל פעם. חנות החזיות מנוהלת על ידי מולי וסינתיה בדרום ארה"ב. סינתיה ומולי יודעות הכול על חזיות אבל חשוב מזה, הן באמת מבינות נשים. כל אישה יודעת כמה קשה זה לקנות חזייה טובה, אבל אצל סינתיה ומולי מלאכת הקניה היא לא רק כיף גדול היא גם חוויה (סליחה מראש על המילה) מעצימה, כי חזייה טובה ונכונה יכולה להיות התחלה של שינוי ונשים שמבינות בנשים יכולות לתת להן את הביטחון העצמי להיות מי שהן באמת.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.