המסך המפוצל

מנת היום 31/8/14

אות משמים, השמיים הם הגבול ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 31-08-2014
0 תגובות

15:00 השיהוק - סרט ששטוס 2014, ערוץ הילדים

כוכבי ערוץ הילדים, טל מוסרי ועודד פז, טסים עם הכיתה המנצחת מחיפה לטיול חלומי באגם בלטון שבהונגריה. אבל, בזמן שהילדים ייהנו משלל פעילויות ואטרקציות, יאלצו המנחים להתמודד עם בקשתו של שר התקשורת ההונגרי להקים ערוץ ילדים מקומי. בזמן שטל עובד על הפרזנטציה, עודד מנסה להיפטר מבעיית השיהוק החמורה שתקפה אותו לפני הטיסה בעזרת שיטות מוזרות ותרופות סבתא עתיקות. האם יצליחו טל ועודד להקים ערוץ ילדים? האם עודד יצליח להיפטר מהשיהוק ובאילו אתרים יבקרו הילדים?

 

 

21:00 השמיים הם הגבול | The Limbless Mountaineer , ערוץ הטיולים

בינואר 1999 מצאו את עצמם מטפסי ההרים ג'יימי אנדרו וג'יימי פישר בעיצומה של סערה אלימה על פסגה באלפים הצרפתיים. השניים נותרו חשופים לאיתני הטבע במשך חמישה ימים, ללא אוכל ומים. עם סיומה של הסופה זכה אנדרו לחילוץ אווירי באחד ממבצעי ההצלה הדרמטים בהיסטוריה של האלפים. שותפו, פישר, לא שרד את תקופת ההמתנה וקפא למוות. אנדרו הובהל לבית חולים כשהוא סובל מהיפותרמיה ומכוויות קור קשות. מספר ימים לאחר מכן, לא נותרה למנתחים ברירה אלא לכרות את גפיו. עבור רבים אחרים היה זה קיצה של כל תקווה, אך לא עבור אנדרו. הודות לתהליך פיזיותרפיה מפרך ולפרוטזות חדשניות לא רק שהוא לומד כיצד ללכת בשנית, הוא גם הופך לגולש שלג נלהב. לאחר שהשלים מספר מרתונים וטריאתלונים פונה אנדרו לאתגר הגדול של חייו: העפלה אל הפסגה המסוכנת באלפים: המטרהורן. הסרט מלווה את מסעו של אנדרו לפסגה ועוקב אחר תהליך האימונים, במהלכו נהרג שותפו רוג'ר פיין, אחד ממטפסי ההרים המובילים בבריטניה.

 

 

 

22:00 אות משמיים | The Omen, ערוץ Yes3

סרט האימה זכה באוסקר בקטגוריית המוזיקה המקורית; לסרט שלושה סרטי המשך, סדרת ספרים על פיו, ורימייק באותו השם. שחקנים: גרגורי פק, לי רמיק, הארווי סטפנס. במאי: ריצ'רד דונר ("סופרמן", "נשק קטלני"), ארה"ב, 1976. משחק מצוין של כל המשתתפים, אם כי הבימוי עובד יותר על קצב מהיר מאשר על אימה ופיתוח סגנוני. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 נשיקה והבטחה | A Kiss and a Promise, ערוץ Hot אקשן

דרמת פשע שמתרחשת בעיירה קטנה באונטריו שבקנדה, במלון קטן שבו מסתתרים סודות אפלים. דייויד בק, סוציופת שנראה לכאורה כמו אדם נורמלי, מנהל את המלון ביחד עם אשתו בעלת הנטיות המזוכיסטיות. האורח היחיד שלהם הוא צ'ארלי מתיוס, שקרן כפייתי שרוצה שכולם יאהבו אותו ושואף להיות סופר. כשבקצה העיירה מתגלה גופת נערה, שוטר מגיע לחקור את דייויד, אך מתקשה לעצור אותו מחוסר הוכחות. מה שנותר למשטרה לעשות זה לחכות שהרוצח יבצע טעות שתסגיר אותו, כשבינתיים החיים במקום מתערערים וחושפים אט אט את הצד האפל של האנשים בעיירה. שחקנים: מיק רוסי, נטשה גרשון ווגנר, פטריק ברגין, שון פאוור. בימוי: פיליפ גזמן. קנדה, 2012. משחק מרושל, העלילה לא פותחה מעבר למציאת שם מקורי לסרט. ציון: ♥♥♥♥♥


 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.