המסך המפוצל

מנת היום 24/8/14

דוקו זומבי, שכחו אותי בבית ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 22-08-2014
1 תגובות

21:00 העשירייה הפותחת של איסלנד | My Top Ten, ערוץ הטיולים

האתלטית ומגישת הטלוויזיה, טארה גאוצ'ר, חושפת את עשר הפעילויות ההכרחיות עבור המבקרים באיסלנד האקזוטית. גאוצ'ר תטעם את מעדני הדגל של המדינה, תיקח חלק בהרפתקאות מסעירות, תיפגש עם אזרחים מקומיים ותחקור את המסורות התרבותיות. גאוצ'ר תתנסה בחוויות המרגשות ביותר שיש לאיסלנד להציע: טיפוס על קרחונים, צלילה עם שנורקל, טיולי מערות, שיט במים סוערים, רכיבה על סוסים ועוד. ברגעי המנוחה שלה תלמד גאוצ'ר על ההיסטוריה הוויקינגית, תתאמן בסריגת סוודר נורדי ותטעם מאכלים ייחודיים, כגון בשר כריש רקוב, ראש כבשה ותוכי ים. המסע ייחתם בפגישה עם אחת מגיבורותיה, האתלטית האיסלנדית האגדית "איסלנד אנני".

 

 

22:00 דוקו-זומבי | Doc of The Dead, ערוץ Yes דוקו

הסרט האולטימטיבי על תת-תרבות הזומבים. היוצרים חוקרים את האבולוציה של ז'אנר הזומבי בקולנוע ובספרות ואת השפעותיו על התרבות הפופולארית. במאים, שחקנים, סופרים ואף אנשי אקדמיה, מנתחים בצורה מבדרת ומחכימה – בשילוב קטעים מסרטי הז'אנר הבולטים – את מה שהפך לתופעה חברתית גלובאלית. בהשתתפות כמה מאייקוני הזומבים הגדולים של כל הזמנים, כמו רוברט קירקמן (יוצר סידרת הטלוויזיה "המתים המהלכים"), ג'ורג' רומרו (יוצר "ליל החיים המתים"), סיימון פג ("מת על המתים"), הסופר מקס ברוקס ("מלחמת הזומבים הגדולה"), כוכב סרטי האימה ברוס קמפבל (טרילוגיית "מוות אכזרי") ועוד רבים. בימוי: אלכסנדר או. פיליפ. 82 דקות, ארה"ב, 2014. מחזירים לחיים את הנושא הזומבים, וממלאים את הדוקו בדם, הומור והרבה ראיונות משעשעים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 שכחו אותי בבית | Home Alone, ערוץ Yes3

הסרט היה מועמד לשני פרסי אוסקר בקטגורית השיר והמוזיקה; בשנת יציאתו הסרט נשאר במקום הראשון של טבלת ההכנסות בארה"ב במשך 12 שבועות רצופים; הסרט הפך את מקולי קאלקין לילד-שחקן המצליח ביותר מאז שירלי טמפל. שחקנים: מקולי קאלקין, ג'ו פשי, ג'ון קנדי, קתרין או'הרה. תסריטאי: ג'ון יוז ("מועדון ארוחת הבוקר"). במאי: כריס קולומבוס, ארה"ב, 1990. ליהוק נהדר לסרט שהיה מאוד מקורי ומלא אנרגיה בזמנו. כיום הסרט ייראה מעט מיושן, אך לחובבי הנוסטלגיה, עדיין משעשע. ציון: ♥♥♥♥♥


 

03:00 טקס פרסי הוידאו של MTV , ערוץ MTV

לאחר שחגג 30 שנה להיווסדו בברוקלין שבניו יורק שב האירוע אל החוף המערבי. הטקס ייערך בפורום שבאינגלווד קליפורניה, היכל הופעות מיתולוגי שעבר לאחרונה שיפוץ מסיבי ואירח אמנים, כמו ג'סטין טימברלייק וקינגס אוף ליאון. לילה של זוהר, אבק כוכבים וההופעות החמות ביותר בשעה שנעשה כבוד לקליפים הלוהטים של השנה עם פרס איש הירח.

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.