המסך המפוצל

מנת היום 12/8/14

רחמים, כל האמת על ריצה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 11-08-2014
0 תגובות

18:00 רכבות ההרים של מערב ארה"ב | Roller Coasters of The West, ערוץ הטיולים

סקירה מקיפה של רכבות ההרים החדשניות בעולם. שלושת פרקי הסדרה יתמקדו במתקני הענק של החוף המערבי בארה"ב, ביתן של מרבית רכבות ההרים בעולם ומוקד העלייה לרגל של חובביהן. נבקר ביעדי התיירות שבקליפורניה ובלאס וגאס, נזכה להכיר את הגאונים שעיצבו ובנו את המתקנים הידועים ואת אלו המכורים להם. ניחשף לרכבות ההרים המוקדמות שהולדתן בשנותיה האחרונות של המאה ה-19 ונצפה בתיעוד נדיר של רכבת ההרים ההיסטורית "FlipFlap" שבקוני איילנד ניו יורק. נאיץ קדימה אל ימינו אנו ונעלה על רכבת ההרים "Stealth" שבצפון קליפורניה, הראשונה שזכתה לתואר "רכבת ההרים המעופפת". בפארק השעשועים החדש של דיסני,California Adventure, נבחן את רכבת ההרים המהפכנית "California Screamin", מתקן המשלב את הקסם הנושן של מתקני העבר יחד עם טכנולוגיה פורצת דרך. בלאס וגאס נפגוש בחתן וכלה שעולים על מתקן מפלצתי בשם Giant Dipper"" רגעים ספורים לאחר שאמרו ""I Do ונתלווה לחבורה של מטופלים הסובלים מפוביית רכבות הרים בדרכם לפריצת דרך משמעותית.

 

 

22:00 כל האמת על ריצה | Young, Fit and Dying: The Truth about Running, ערוץ Yes דוקו

האם טרנד הריצה המתגבר הוא אכן טוב לנו? בכל חודש מת באנגליה רץ מרתון. הגיל הממוצע: 33 שנה. לאור העלייה במקרי המוות במקרים של אנשים בריאים (כך נדמה) ובכושר טוב, שֶהספורט בו הם בוחרים הוא ריצה - יוצא מייקל דורגן, במאי הסרט לחקור: האם המיתות הללו היו יכולות להימנע? האם טירוף הריצה טוב לנו או פשוט אנחנו עושים את זה לא נכון? הוא עושה זאת באמצעות ניסוי על עצמו, ומעמיד את הגוף שלו במבחן: מייקל ירוץ 8 מרתונים ב-8 ימים, בליווי מומחים, ויגלה את האמת על ריצה. בימוי: מייקל דורגן, דניאל סמית'. 60 דק', אנגליה, 2014.

 

 

22:00 רחמים | Pieta, ערוץ Yes3

זוכה ארבעה פרסים בפסטיבל ונציה, כולל אריה הזהב לסרט הטוב ביותר; זוכה פרס הקהל בטוקיו; זוכה פרס הבימוי בדובאי; זוכה פרס השחקנית בפרסי אסיה ועוד. סרטו ה-18 במספר של התסריטאי והבמאי, קים קי דוק, מביא את סיפורו של מוציא לפועל צעיר ואלים שעובד עבור כרישי הלוואות וגובה את ההחזרים בצורה כואבת. הוא נאלץ לשקול מחדש את סגנון החיים האלים שלו, כאשר הוא פוגש אישה מסתורית הטוענת שהיא אמו האבודה. שחקנים: ג'אנג ג'ין לי, מין סו ג'ו. במאי: קים קי דוק ("להרגיש בבית"), דרום קוריאה, 2012. סרט אלים הסובל מדמויות חסרות תחכום ועומק, אולם המשחק מצוין, ויש גם מסר אפל, מפתיע ושאפתני. ציון: ♥♥♥♥♥


 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.