המסך המפוצל

מנת היום 10/8/14

מכתבי אהבה, נויורק 3 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 10-08-2014
0 תגובות

13:40 תאומים בסכנה | Twins in Peril, ערוץ CBS ריאלטי

תסמונת מעבר דם בין עוברים היא מצב מסוכן ונדיר הנגרם על ידי אספקת דם לא שוויונית ומשפיע על 10% מעוברי תאומים ברחם. התכנית "תאומים בסכנה" לוקחת את הצופים לבית החולים סנט ג'וזף בפלורידה בו טכנולוגיה חלוצית משמשת לטיפול בהפרעה זו. בעזרת שימוש בטכנולוגיה של סיבים אופטיים ומצלמות אנדוסקופיות, רופאים מסוגלים להציץ לתוך הרחם, במאמץ להציל את חייו של כל תינוק ולנתק את כלי דם הנפוחים המתחברים ישירות לתאומים הסובלים מהתסמונת. הסרט "תאומים בסכנה" נותן לצופים את ההזדמנות להיכנס אל תוך הרחם לצד התינוקות הנאבקים על הישרדותם.

 

 

20:40 נויורק 3, ערוץ Yes בייס

עונה שלישית לדרמה היומית בכיכובם של אושרי כהן, איתי תורג'מן, מגי אזרזר, יובל שרף, טלי שרון, יעקב כהן ועוד. ספוילר - משפחת אלחריזי מנסה לחזור למוטב ולהלבין את עסקיה, כשבמקביל יוסי וחבורתו נכנסים לעולם ההיי טק והביג דאטה באינטרנט. עד מהרה תגלה החבורה שמשחקי מחשב וסמארטפונים יכולים להיות קטלניים לא פחות מסמים ואקדחים.

 

 

21:00 גיבורי הקוטב של הנסיך הארי | Harry's South Pole Heroes , ערוץ הטיולים

סרט בשני חלקים (החלק השני ישודר ב-17 באוגוסט), המתעד את מסעם לקוטב הדרומי של הנסיך הארי ואנשי צבא שנפצעו במהלך שירותם. הטרק, שאורכו 335 קילומטרים, יתמקד בקבוצת המטיילים הבריטית בהנהגתו של הנסיך, המונה את דאנקן סלייטר, נכה קטוע רגליים המאמין כי המגבלות הן בראשינו; איבראר עלי אם סי, קטוע יד היוצא למסע כמחווה לזכרם של שני עמיתים שנהרגו בקרב; קייט פיליפ, קטועת רגל שמאל, האישה הבריטית הראשונה שאיבדה איבר בחזית; וקטוע רגל שמאל גאי דיסני, שזהו מסעו השני אל הקוטב, לאחר שכבר לקח חלק במסע אל החוג הארקטי. בריטניה, 2011.

 


22:00 דייויד ואני | David & I, ערוץ Yes דוקו

כאשר ריי קלונסקי, יהודי קנדי, היה נער צעיר והסתבך בצרות, אבא שלו נתן לו משימה: לכתוב לאסיר שיושב בכלא כדי להבין מה מצפה לו בהמשך הדרך אם ימשיך בדרכו הרעה. ריי התחיל לכתוב לאסיר מסויים, דייויד מק'אלום, שהסיפור שלו הוא כזה: כשדייויד היה בן 16, המשטרה עצרה אותו ואת חברו בברוקלין על חטיפה, שוד ורצח של ניית'ן בְּלֶנֶר. למרות שלא היו בידי המשטרה ראיות חותכות שמקשרות אותו למקרה, אלא רק עדויות קלושות, הוא נשפט למאסר עולם בכלא. עם השנים, ריי נעשה חבר טוב של דייויד ושל בני משפחתו, תוך שהוא מאמין בחפותו. בסרט יוצא ריי לעזרתו של חברו, ונשבע למצוא ראייה שתזכה אותו. האם יצליח דייויד לתקן את העוול הנורא שנעשה לנער בן 16 שכבר עבר יוצא ממחצית מחייו בין הסורגים? בימוי: ריי קלונסקי. 69 דקות, קנדה, 2014.

 

 

22:00 מכתבי אהבה | Signed Sealed Delivered, ערוץ Yes דרמה

סדרה חדשה המערבת רומנטיקה, קומדיה ודרמה, ועוקבת אחר חייהם ופעילותם של ארבעה "בלשי" דואר שהופכים לצוות חוקר המאתר נמענים של פריטי דואר, שלא ידוע למי הם מיועדים. משימתם לוקחת אותם אל מחוץ למשרדם ולתוך עולם לא צפוי, שבו מכתבים וחבילות שאיבדו את דרכם, יכולים להציל חיי אדם, לפתור פשעים, לאחד בין אהבות ישנות ולשנות את העתיד, כאשר הם מגיעים באיחור, אך בדרך מופתית כלשהי, תמיד בזמן. הצוות כולל את מנהיג החבורה, בלש הדואר הגאון והמקסים, אוליבר א'וטול (אריק מביוס, "בטי המכוערת"), חברת הצוות החדשה שיין מקלנרי  (קריסטין בות', "יתומה שחורה"), חובבת טכנולוגיה מושבעת שמביאה את המאה ה- 21 אל הקבוצה, ועוזריו של אוליבר: ריטה הייויט (קריסטל לאו, "העולם החדש") בעלת הרוח החופשייה והזיכרון הצילומי, ונורמן דורמן (גרוף גוסטבסון, "העולם החדש") החביב, המומחה לשיטות מחקר. הסדרה, הפקת המקור הראשונה של ערוץ Hallmark האמריקני, זכתה להצלחה רבה ובמהרה חודשה לעונה שנייה. ציון איי.אם.די.בי: 7.0 מתוך 10, עגבניות רקובות ומטה-קריטיק: ללא ציון.


 

22:00 ראש מתולתל | Curly Top, ערוץ Yes3

אחד מסרטיה האהובים ביותר של שירלי טמפל. הסרט היה אחד מהסרטים המצליחים ביותר של שנת 1935. שחקנים: שירלי טמפל, ג'ון בולס. במאי: אירווינג קאמינג, ארה"ב, 1935. זהו אינו סרטה הטוב ביותר, אך בהחלט בידור תמים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 סלסה תל אביב, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

סרטו של של יוחנן (חורחה) ולר. יקי, רקדנית סלסה מקסיקנית, אם חד הורית קשת-יום, אשר טסה לישראל מחופשת כנזירה בעקבות בטו - חברה ואבי בנה. במטוס היא פוגשת את יוני, מדען ישראלי צעיר (אנחל בונני) ובין השניים נוצרת ידידות משעשעת. בארץ ויקי ובטו הם שוהים בלתי חוקיים ויוני בכלל אמור להתחתן עם חברתו העשירה דפנה. כשמשטרת ההגירה רודפת אותם, בטו נתפס וויקי נאלצת לברוח. היא פונה ליוני וזה נותן לה מחסה ומסתור בביתו נגד רצונה של דפנה. שחקנים: אנחל בונני, רודריגו גונזלס, אנחליקה ולה ("בטי המכוערת" המקסיקנית), הילה וידור, ולדימיר פרידמן. ישראל, 2013. לא ממש סרט, יותר סיטקום טלוויזיוני לא מוצלח במיוחד. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:45 ריקי ריקי, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

קומדיה רומנטית פרועה, המגוללת את סיפורה של ריקי, רווקה לפני חתונה, שמחליטה לנקום בארוסה הבוגדני. שחקנים: דלית קהן ("שירת הסירנה"), טל פרידמן, גילה אלמגור וניר לוי. בימוי: דלית קהן, איתן ענר. ישראל, 2004.  

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.