המסך המפוצל

מנת היום 15/7/14

ריי דונובן 2, שלגייה לוחמת השוורים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 14-07-2014
0 תגובות

10:00 הצחוקייה 3, ערוץ ניקולודיאון

עונה שלישית של הפקת המקור. הפעם יצטרפו למורן קל ולנגה ד'אנג'ילי מספר סטנדאפיסטים חדשים: עופר ומאור, הדר לוי, מיכאל הנגבי, ארז קליימן, גרופר ותמיר ויוסי גבני. על כל אלה תנצח ביד רמה ומשעשעת הילדה מורין אמור.

 

 

17:00 קשוחים במטבח | Cutthroat Kitchen, ערוץ האוכל

התכנית תציע לארבעה שפים סכום של 5,000 דולר ואת האפשרות להשקיע אותו בסיכול מהלכיהם של המתחרים, או לחלופין, ברכישת יתרון ייחודי עליהם. מדי פרק מתמודדת רביעיית המתחרים עם שלושה אתגרי הבישול. על כל שף יהיה לבשל מנה מסוימת בהתאם לסטנדרטים של מטבח הגורמה בזמן המוגבל שנקצב לו, כ-30 דקות. לאחר בחירת הרכיבים למנה ניצבים השפים בפני מכירה פומבית ובה שני סוגי פריטים: אלו שנועדו להעשיר את אמתחתם ואלו שנועדו לחבל בהתקדמותם של המתחרים. פריט חבלה עשוי לאלץ את המתחרה לוותר על רכיבים טריים ולבחור בקפואים במקומם, או לעבוד עם מקור חימום אלטרנטיבי במקום תנור קונבנציונלי. פריט המסייע למתחרה עצמו עשוי להקנות לו מעמד אקסקלוסיבי, למשל: השף היחיד שרשאי להמליח, לטעום או לטגן מזון. ארה"ב, 2012, 13 פרקים.

 

 

21:05 האמת על האישיות שלנו | The Truth About Personality, ערוץ 8 (הוט)

מחקרים מראים כי אנשים אופטימיים חיים כמעט 10 שנים יותר מאנשים פסימיים. הבנת המקור של אישיות אופטימית יכולה לעזור לנו להציל את עצמנו ממוות בטרם עת. התכנית מספקת מבט מקרוב על הקשר בין השקפת העולם ותוחלת החיים. מגיש ה-BBC,  מייקל מוזלי, יוצא לגלות מה מגדיר את האישיות וההתנהגות שלנו ושואל האם הכוח לשנות את עצמנו נמצא בידינו? הוא מנדב את עצמו למגוון ניסויים ומחקרים שיעזרו לו להבין את מבנה האישיות שלו טוב יותר. הפסיכולוגית פרופ' איליין פוקס בוחנת את השקפתו של מייקל על העולם ומסבירה כיצד הפיסיולוגיה של המוח שלו משתנה דרך שורש המחשבה. פסיכולוגים ממרילנד מסבירים למייקל על חשיבות השנים הראשונות עם המשפחה ולמה אהבת אם היא כל כך קריטית. גנטיקאים בלונדון בודקים את ה-DNA שלו, כדי לבדוק האם יש לו את הגנים שיהפכו אותו עמיד יותר לעליות והמורדות של החיים. מייקל מגלה את האמת המפתיעה  - כולנו יכולים לשנות את המוח שלנו, האישיות שלנו וכתוצאה מכך, את חיינו. BBC, 2013.

 

 

22:00 שלגיה לוחמת השוורים | Blancanieves, ערוץ Yes3

הסרט זכה בשלל פרסים, בין השאר היה הזוכה הגדול של טקס פרסי גויה 2013 עם עשרה פרסים, כולל לסרט הטוב ביותר, תסריט, צילום ושחקנית ראשית (מריבל ורדו); היה מועמד לשלושה פרסי האוסקר האירופאי וזכה על התלבושות; זכה בשני פרסים בפסטיבל סאן סבסטיאן. חיבור מלהיב ועשיר בדמיון המשדך בין סיפור האגדה הנודע, עלילת האופרה כרמן, סגנון הקולנוע האילם והתשוקה והקצב של התרבות הספרדית. בגרסה הזאת שלגיה היא בתו של לוחם שוורים מפורסם ורקדנית פלמנקו אשר מתה בלידת שלגיה. לאחר נישואיו השניים של אביה, היא הופכת לאסירה בביתה, נרדפת על ידי אמה החורגת המרשעת (מריבל ורדו) ומוצאת נחמה בלימודי רזי אמנות המטדאור. לאחר מות האב המצב רק מחמיר, ושלגיה בורחת מהבית ומצטרפת למופע קרקסי נודד של מלחמות שוורים בו מככבים שבעה גמדים נועזים. אולם גם שם היא לא תוכל להתחמק מידה של האם החורגת. שחקנים: מריבל ורדו ("ואת אמא שלך גם"), דניאל חימנז קאצ'ו, אנחלה מולינה. במאי: פבלו ברחר ("טורמולינוס"), ספרד, 2012. תסריט חכם וביצוע ויזואלי יפהפה. הסרט משתמש באגדה הקלאסית ומעביר את העלילה בצורה אפלה אך מרתקת. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 שבעה, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים ומועמד ל-13 פרסי "אופיר". השני בטרילוגיה מבית היוצר של האחים שלומי ורונית אלקבץ. לאחר מות אחיהם מתכנסים בני משפחה לשבעה, במהלכה מתפרצים הסכסוכים והיריבויות מהעבר. שחקנים: משה איבגי, יעל אבקסיס, אלון אבוטבול, רונית אלקבץ, קרן מור. במאים: שלומי ורונית אלקבץ. ישראל, 2008. משחק נפלא של מיטב שחקני הקולנוע הישראליים, צילום מדהים, רק ששכחו לפתח את התסריט מעבר לפרק טלוויזיוני. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 ריי דונובן 2 | Ray Donovan 2 , ערוץ Yes Oh

הדרמה של רשת Showtime, עם שחקן הקולנוע ליב שרייבר, כשלצידו ג'ון ווייט הותיק כאביו, תפקיד עליו זכה בפרס גלובוס הזהב, חוזרת לעונה שנייה. ספוילר - בעונה החדשה מבינים שמיקי, כהרגלו, בזבז את הכסף על בילויים וסמים. הדמויות בעונה הזו צפויות לקחת כל אחת כיוון אחר כשלכל אחת מהן יש מטרה ואג'נדה משלה, וכולן מתרחקות מריי. ליב שרייבר יביים את האחד הפרקים בעונה השנייה. אל העונה יצטרף האנק עזריה ("משפחת סימפסון", "חברים") לתפקיד ג'יימס קוקרן, מנהל יחידת ה-FBI של LA. שרלין פן ("טווין פיקס") תצטרף גם היא, בתפקיד אשתו של קוקרן.

 

 

22:00 בחדרי המו"מ | The Agreement, ערוץ Yes דוקו

מבט מרתק וחסר תקדים אל חדרי החדרים של מו"מ פוליטי: מלחמת סרביה וקוסובו אמנם הסתיימה בשנת 1999, אבל הרבה פצעים נותרו פתוחים מאז. אחד הדברים שעדיין נמצאים במחלוקת היא שאלת הגבולות של שתי המדינות. הסכסוך המר בין השתיים על שליטה טריטוריאלית רחוק מלהסתיים, וכדי להביא לסיומו נקרא לדגל איש המשא ומתן רוברט קופר, שעל כתפיו מוטלת המשימה לנסות לפתור את הבעיה עם כמה שפחות נפגעים. קופר מנסה לתווך בין נציגי המו"מ מסרביה וקוסובו, שנאבקים לפתור את הסכסוך הטריטוריאלי האחרון של אירופה, דבר שכל כך קריטי לאיחוד האירופי שנדרש להוכיח שביכולתו לעשות שלום בחצר האחורית שלו (לפני שהוא מתפנה לעסוק באיזורים מסוכסכים אחרים בעולם). אך למרות שכל-כך הרבה מונח על הכף, וניתן ממש למשש את המתח בחדר, מתברר שבאופן מפתיע הדיונים משעשעים למדי, כי הרי בסה"כ מדובר באנשים... בימוי: קארן סטוקנדל פולסן. דנמרק, 2013.

 

 

22:30 ציידי המציאות: טקסס 6 | Storage Wars: Texas 6, ערוץ ביוגרפיה

המנה השבועית של התמקחויות ומציאות חוזרת לעונה שישית שלא מאטה את הקצב לרגע. ספוילרים קלים - העונה שוב נתוודע לקני, האויב המושבע והמשעשע של הריינג'רים, שנדמה שצץ בעיקר כדי להרגיז אותם. מרי, שהפרטנר שלה בסדרה עזב, משתפת פעולה עם ג'ני, שלמרות המראה המטעה של המעודדת הבלונדינית, מצליחה להפתיע. ביחד הן מגלות שכוח נשי תמיד עובד (אבל גם יוצר חיכוכים...) ויק ממשיך להסתובב עם הסיידקיק, הדומה לו יותר מדי, סוני, וממשיך לנסות ללמד אותו בדרך הקשה את רזי המקצוע. מאט, הקונה החדש, צריך להוכיח שהוא ערמומי וקטלני כמו כולם. אימא של ריקי, ציידת מציאות בדימוס, באה להופעת אורח קורעת שתגרום לכם להבין בדיוק ממי הוא קיבל את השכל.

 

 

23:45 עטאש – צימאון, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

סרטו העוצמתי והייחודי של חאופיק אבו ואול. סיפורה של משפחה פלסטינאית בת 5 נפשות, שמתגוררת במקום לא מוגדר בין הגבעות. בעבר הם חיו בכפר, אך לאחר שהבת הבכורה פגעה בכבודם במעשה אהבה, הרחיק אותם האב מעיני בני הכפר המשפילות. זהו סיפור על דילמה בלתי פוסקת בין השתייכות לתרבות נוקשה ותובענית לבין מימוש והגשמה עצמית, מה שאיכשהו משאיר את הדמויות בעיקר צמאות. עם: איה קורן. זוכה פרס "וולג'ין" 2004 (וזוכה פרס "אופיר" – אסף סודרי, על הצילום הטוב ביותר). ישראל, 2004. סרט לא קל לצפייה, אך עם עלילה רבת עוצמה וצילומים מופלאים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.