המסך המפוצל

מנת היום 13/7/14

סיבה לגלישה, כך היינו ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 12-07-2014
0 תגובות

21:00 נוודים באמריקה | American Nomads , ערוץ הטיולים

מתחת לאמריקה המוכרת שוכנת אומה נחבאת מן העין, אומה של נוודים החיים בדרכים, על מסילות הרכבת ובחללים הפתוחים. ביערות הפראיים, במדבריות שכוחי האל ובפסגות ההרים הערפיליות מגשימה אוכלוסיה עצומה של נוודים מודרנים את גרסתה הייחודית לחלום האמריקני, הרחק  ממירוץ העכברים של הערים המתועשות. הסופר הבריטי, ריצ'רד גרנט, יוצא למסע בעקבות ספרו עטור השבחים, American Nomads, מבט אל דרך החיים של נוודים בני ימינו שהעדיפו את הדרך הפתוחה על המשרד והמשכנתא. מסעו של גרנט הוא מסע ללא יעד. הוא לוקח אותו לאורכה ולרוחבה של דרום מערב ארה"ב בחיפוש אחר אלו שהגשימו את הפילוסופיה של הכביש הבלתי נגמר. במהלך הסרט ייפגש גרנט עם טיפוסים שונים: בוקרי רודיאו, מטיף הנודד מעיירה לעיירה, ילדי פאנק הקופצים מרכבת לרכבת, בנקאי שהפנה עורף לוול סטריט, אנשי הרים פראיים, פנסיונרים בבתים ממונעים ואחרים.

 

 

21:40 סיבה לגלישה | Why We Ride, ערוץ אקסטרים

סרט תיעודי המציג את ההסטוריה ואורח החיים של אתר הסקי המפורסם במונטנה ותרבות הסנובורדינג. מקומיים המכים את מדרונות השלג וצוללים אל תוך הסטורית גלישה עשירה. 89 דקות, פולין, 2014. סרט אופנוענים לא רע, אך לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 כך היינו | The Way We Were, ערוץ Yes3

הדרמה הרומנטית של סידני פולאק בכיכובם של ברברה סטרייסנד ורוברט רדפורד, זכתה להצלחה קופתית וביקורתית נאה למדי כשיצאה לקולנוע ב-1973, צברה עם השנים עוד ועוד אוהדים והפכה לאחת המלודרמות הרומנטיות ההוליוודיות האהובות ביותר. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר וזכה בשניים – על השיר הטוב ביותר ועל הפסקול. שיר הנושא גם זכה בגלובוס הזהב, והפך לאחד משיריה של סטריינסד המזוהים והאהובים ביותר בקריירה העשירה שלה. שחקנים: ברברה סטרייסנד, רוברט רדפורד, ג׳יימס וודס. במאי: סידני פולאק, ארה״ב, 1973. סרט מיושן וקודר, עם תסריט המביט בנוסטלגיה אל העבר, אולם אפשר לסלוח לו בשל המשחק הנהדר של סטרייסנד. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 לנגד עיניים מערביות, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

סרט הביכורים של יוסף פיצ'חדזה. גרי ראזומוב, ארכיטקט החי בברלין בניתוק מוחלט מעברו, חוזר לארץ עקב הודעה פתאומית על מות אביו, עובדה המתגלה כלא בדיוק נכונה... שחקנים: אייל שכטר, ליאת גליק. זוכה פרס "וולג'ין", ישראל, 1996.

 

 

22:00 עלילות מר בּוּט הנורא | The Notorious Mr. Bout, ערוץ Yes דוקו

למרות שהתקשורת הגדירה אותו "סוחר המוות", והוא הונצח ככזה על ידי ניקולאס קייג' בסרט "שר המלחמה" (Lord of War), ויקטור בוט טוען שהוא רק איש עסקים  וקולנוען חובב. הסיפור המטורף של בוט מתחיל אחרי נפילת בריה"מ. אז הוא התחיל להתעשר, בעיקר מתובלה באמצעות מטוסים. אחרי שהפך לסוג של אוליגרך, התחיל להתברר שחלק מעסקיו כללו סחר ו/או הובלה של נשק לאזורים היותר אלימים בעולם (אז גם החל הביון האמריקני להיכנס לתמונה). עם גישה חסרת תקדים לויקטור, לקטעי הארכיון המדהימים שלו, לאשתו ולשורה של "שותפים", הבמאים עטורי הפרסים טוני גרבר ("Full Battle Rattle") ומקסים פוזדורובקין ("פוסי ריוט: תפילת פאנק") מסירים את הלוט מעל המיתולוגיה שסובבת את האוליגרך ומציגים סרט חתרני, משעשע וחושפני. בימוי: טוני ברגר, מקסים פוזדורובקין. 90 דקות, ארה"ב/רוסיה, 2014. סרט גרוטסקי קומי ומבדר, אך גם בעייתי מבחינה מוסרית בשל הבחירה של יוצרי הסרט להציג את "סוחר המוות" באור חיובי ולא שנוי במחלוקת.


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.