המסך המפוצל

מנת היום 9/7/14

העמק 2, חשיפת הממותה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 08-07-2014
0 תגובות

21:00 חשיפת הממותה | Mammoths Unearthed, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

לשני מדענים אמריקאיים לא שגרתיים – הפלאונטולוג טרוור ואייה והארכיאולוג פרופסור טים קינג – יש רק חודש אחד למצוא ממותה בשטח של 33 מיליון קמ"ר בטונדרה שבסיביר. כשהחורף נושף על עורפם, הם הולכים בעקבות שמועות ומידע לא ברור, אודות ממותה שנכחדה מזמן וצצה מן הקרח. טרוור וטים חייבים להיות תמיד צעד אחד לפני הרשויות של רוסיה, הסביבה והמקומיים השבויים באמונות טפלות. הם המדענים המערביים הראשונים שעומדים לראות ולבדוק ממותה קפואה שנדמה כי נשמרה כפי שהייתה, במדינה ללא תשתית, כבישים, אוטובוסים, שדות תעופה או שלטון חוק. זוהי הממותה הכי שמורה שהתגלתה אי פעם והמדענים מגיעים לבדוק את בשרה, שערה ואת החדק שלה שנשמר שלם – כל זאת כדי לגלות את סודות הישרדותה הייחודית.

 


22:00 העמק 2 | The Valleys 2, ערוץ MTV

עונה חדשה לסדרת הדוקו ריאליטי העוקבת אחר קבוצת צעירים אשר עוברים מאיזור העמקים שבדרום מזרח וויילס אל עיר הבירה, קרדיף. הקבוצה מונה את אהרון וויליאמס, קארלי בלמונט, דארן צ'ידגי, ג'נה ג'ונת'ן, לטישיה גרייס, לירוי ריד, ליאם פאוול, נטלי האריס וניקול מוריס. בסדרה גם מופיעים ג'ורדן ריד ואנה קל, המשמשים בוסים ומנטורים לחבורה.

 

 

22:45 המלחמה המודרנית הראשונה | WW1: The First Modern War, ערוץ ההיסטוריה HD

המלחמה שהייתה אמורה לסיים את כל המלחמות, התגלתה לבסוף כעימות בין טקטיקות לוחמה מיושנות ובין כלי נשק חדישים רבי-עוצמה שהביסו אותן. הייתה זו הולדת המערכה המודרנית. המיני-סדרה בת ארבעת הפרקים, חושפת כי מלחמת העולם הראשונה הייתה למעשה 'מלחמת מעבר', בין שיטות לוחמה מסורתיות וישנות, דוגמת קרבות פנים אל פנים עם אקדחים קטנים, כידונים והסתערויות חילות פרשים, לבין חיילים המצוידים בכלי נשק חדשים ומהפכניים, שעד היום משמשים צבאות מודרניים. בין טקטיקות הלחימה שערכו את הופעת הבכורה שלהן במלחמת העולם הראשונה: הפצצות אוויריות של ערים מאוכלסות, קרבות טנקים המוניים, קרבות שליטה אווירית בשמיים, צוללות קרב, לוחמה כימית ולוחמת בונקרים. בסופו של דבר, הניבו השיטות ואמצעי הלחימה החדשים במלחמה תוצאות הרות-אסון מבחינת מספרי האבדות בנפש: 15 מיליון הרוגים ו-20 מיליון פצועים. הסדרה מביאה קטעי ארכיון נדירים ומצמררים, ראיונות עם מומחים, עדויות של חיילים שנלחמו בקרבות ושחזורים דרמטיים מושקעים שצולמו במיוחד לצורך ההפקה . כל פרק במיני סדרה מציג את סיפורו של אחד מכלי הנשק המהפכניים הללו – כיצד ומדוע פותח, מה היו אסטרטגיות הלחימה שבמסגרתן נעשה בו שימוש במטרה להכריע את מלחמת השוחות האכזרית והמתמשכת, וכיצד הושפע מכך שדה הקרב.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.