המסך המפוצל

מנת היום 11/6/14

אפיזודס 3, האחות ג'קי 6 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 10-06-2014
0 תגובות

19:35 בגרות באימהות 2 עונה Teen Mom 2 Season 4 | 4, ערוץ MTV

עונה חדשה לסדרת הריאליטי. במהלך פרקי העונה נמשיך לעקוב אחר נערות המתמודדות עם מעמדן כאימהות טריות. כל פרק מציג את מגוון האתגרים הניצבים בפני אימהות צעירות: נישואים, מערכות יחסים, תמיכת המשפחה, אימוץ, כספים, סיום לימודי התיכון, תחילת הקולג', מציאת עבודה, והמהלך הקשה ומהרגש מכול: ההתקדמות אל עבר יחידה משפחתית משלהן. מדי יום חול.


 

18:36 ערב שידורים לקראת המונדיאל, ערוצים Yes3 + Yes4

ערב שידורים לקראת מונדיאל 2014: סרטי כדורגל ובהם "גול!", "אהבה על הדשא" וסרטו של אמיר קוסטריצה על הגדול מכולם "מרדונה", וסרטים ברזילאים, העוסקים בעיקר בסרטי הפשע של רחובות ריו דה ז'נרו, כמו "עיר האלוהים" ו"יחידת עלית: האויב שבפנים".

 

 

21:00 להקת המי: הסיפור של "טומי" | The Who: Sensation - The Story Of Tommy, ערוץ 8 (הוט)

1968 הייתה שנה של חשבון נפש ללהקת "המי" הבריטית. אחרי שלושה סינגלים שדשדשו במצעדים, הם חיפשו רעיון חדש וגדול כדי לחזור למעמדם כלהקת רוק מצליחה. בסיסט הלהקה, פיט טאונסנד, חיפש השראה אצל האב הרוחני ההודי מאהר באבא, ששמר על נדר שתיקה מאז 1925 וחזר עם "טומי" – אופרת הרוק הראשונה בכל הזמנים שהחזירה את הלהקה לגדולתה. הסרט שנעשה בשיתוף פעולה עם הלהקה, מספר את סיפור אופרת הרוק המפורסמת בעולם, כולל ניתוח האופרה, ראיונות עם כל חברי "המי" וקטעי הופעות נדירים. בריטניה, 2013.

 

 

21:00 תרשום, אני ערבי, ערוץ Yes דוקו

הבמאית אבתיסאם מראענה-מנוחין מביאה את סיפורו המרתק של המשורר הלאומי הפלסטיני, מחמוד דרוויש, ששירתו עיצבה את הזהות הפלסטינית וסייעה בגיבוש דורות שלמים לעניין הפלסטיני. דרוויש גדל תחת השלטון הצבאי, מה שמנע ממנו חופש תנועה והותיר אותו מרותק לעיר חיפה. שם, בחיפה, פגש דרוויש הצעיר את תמר בן עמי, נערה יהודייה בת 16 וחצי, ובין השניים התפתח סיפור אהבה סוער. בשנת 1964 הוא כתב את השיר "תרשום, אני ערבי" שהצליח להרגיז את השלטונות בישראל. בעקבותיו הוא נכנס לכלא, והפך לאייקון לאומי של העולם הערבי. דרך שירתו, מכתבי אהבה סודיים שנחשפים לראשונה, ראיונות עם מי שהיו אהבותיו הגדולות וחומרי ארכיון נדירים, נכיר מקרוב את דמותו של האיש, הגולה, המאהב ומי שהפך לשופרו של העם הפלסטיני. בימוי והפקה: אבתיסאם מראענה-מנוחין | עורך: ארז לאופר | מוסיקה מקורית: מירה עווד | פסקול: ניר חזן | מפיקת משנה: אביבה צימרמן. 72 דקות, ישראל, 2014.

 

 

22:00 אפיזודס 3 | Episodes 3, ערוץ Yes Oh

ספוילר - בתחילת העונה השלישית שון ובוורלי ביחד, אך במהרה הם מגלים שלא קל לרפא פצעים ישנים, בייחוד כשסודות נוספים מתקופת פרידתם, צפים ועולים. גם למאט לא קל בשנה הזו, כשהקריירה והאגו שלו ממשיכים לחטוף מכות. למרות שג'יימי לפידוס עזבה את בעלה עבורו, עיניו של מאט  (וגם איברים אחרים שלו), ממשיכות לשוטט מדי פעם, ולסכן את הדבר הטוב, היחיד בחייו. מצב התכנית הופך גרוע אף יותר כשהרייטינג ממשיך לצנוח, ומנהל חדש ברשת דורש את ביטול התכנית, וכולם נאלצים להתחיל להתמודד עם השאלה, מה יעשו עכשיו. אך בכל זאת, התכנית מסרבת בעקשנות למות סופית.

 

 

22:15 האחות ג'קי 6 | Nurse Jackie 6, ערוץ Hot3

העונה החדשה של זוכת שני פרסי ה"אמי" 2013, בכיכובה של אידי פאלקו. עוד טרם עלתה עונתה השישית, המשודרת בימים אלה בארה"ב, החליטה רשת הכבלים היוקרתית "Showtime" לחדש את הקומדיה השחורה עטורת השבחים, זוכת ארבעת פרסי ה"אמי", לעונה נוספת ושביעית. ספוילר - בעונה החדשה, חוזרת ג'קי (פאלקו) לשגרה של שקרים לבנים וכמה כדורים כחולים. ג'קי מגיעה למסקנה שפיכחות היא סיפור הכיסוי האולטימטיבי לקיום ההתמכרות שלה, כשבמקביל היא מצילה חיי אדם ומנסה לשמור על מערכות היחסים עם בן-זוגה פרנק (אדם פררה, "הצילו"), בעלה לשעבר קווין (דומיניק פומוסה, בקרוב ב"Focus" עם וויל סמית) ובתה גרייס (רובי ג'רינס). מי שמסבכת את חייה של ג'קי עוד יותר היא הספונסרית החדשה של ג'קי, אנטואנט (ג'ולי ווייט, סרטי "הרובוטריקים"), שממנה היא לא מצליחה לחמוק. ג'קי מצליחה לעבוד על כל מי שסובב אותה, אך זה רק עניין של זמן עד שתגיע הנפילה.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.