המסך המפוצל

מנת היום 10/6/14

חוצה את הקווים 2, הגול הבא מנצח

מאת: שי שגב

פורסם: 09-06-2014
0 תגובות

21:10 שרדתי בטיסה קטלנית | I Survived a Fatal Flight, ערוץ 8 (הוט)

טיסות ידועות כדרך הבטוחה ביותר לטייל בעולם, אך כאשר דברים משתבשים ההשלכות יכולות להיות הרסניות. בעשור הראשון של המאה ה-21 , היו כ-2,000 תאונות מטוס גדולות ברחבי העולם שגבו את חייהם של כמעט 20,000 בני אדם. עם זאת, ב-28 מקרים מסתוריים, שרדו מספר ניצולים מהתאונות הקטלניות  כנגד כל הסיכויים. האם יש להם כוחות על טבעיים? האם יש הסבר מדעי להישרדותם? הסרט משלב קטעי ארכיון עם שחזורים מדויקים ועדויות רבות עוצמה של שלושה ניצולים. העדויות האישיות שלהם, מתארות לא רק את חוויותיהם המחרידות, אלא משקפים גם רגשות מעורבים וסותרים שהתעוררו בעקבות היותם היחידים שחייהם ניצלו בתאונות הקשות. BBC , 2013.

 


22:00 הגול הבא מנצח | Next Goal Wins, ערוץ Yes דוקו

כשנבחרת הכדורגל של סמואה האמריקאית, מובסת 31-0 (!) ע"י נבחרת אוסטרליה, צונחת קבוצת האיים הפיצפונת הזו שבדרום האוקיינוס השקט (המשתייכת לארצות הברית) למקום האחרון בדירוג של FIFA, ומקבלת את התואר המפוקפק "הקבוצה הגרועה בעולם". הקבוצה, שזה שני עשורים לא ניצחה ולו במשחק רשמי אחד, מגייסת לשורותיה מאמן אמריקני אקסצנטרי ממוצא הולנדי, במטרה לשנות את גורלה. חמושים במסירות עצומה ובכבוד הדדי, חברי הקבוצה הנחושים – ביניהם גם הטרנסג'נדר הראשון שאי-פעם פתח במשחק מוקדמות גביע העולם – מנסים לשנות את המוניטין הבינלאומי שלהם. האם יצליחו? בימוי: מייק ברט, סטיב ג'יימיסון. 97 דקות, אנגליה, 2014. סיפור מעורר השראה על קבוצת האנדרדוג. עשוי היטב, וגם יעניין כאלו שפחות חובבים כדורגל. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 נשקי אותי | ( Kiss Me (Aka With Every Heartbeat, ערוץ Yes3

זוכה פרסים ב- AFI ובפסטיבל גוטנברג. זוג צעיר מגיע לחופשה בביתו של אבי הגבר. הם חוגגים עם יתר המשפחה - אשת האב, בתה וחברים נוספים. במהלך החגיגה הם מודיעים על אירוסיהם. אך ימי החופשה המשותפת מתפתחים לכיוונים לא צפויים כאשר בין בתה של אשת האב לבין המאורסת הטרייה מתחיל להיווצר מתח לא ברור. כאשר המתח מתפתח לכדי תשוקה ומימושה הרגשות צפים, הקונפליקטים האישיים והמשפחתיים עולים ולכולם לא ברור- מה יהיה בסוף הפלונטר. שחקנים: רות וגה פרננדז, ליב מיונס, קריסטר הנריקסון ("בגידות בחיי נישואין"). במאית: אלכדנסרה תרז קינינג, שוודיה, 2011.

 

 

22:00 תיילדי אותי 4 | Deliver Me 4, ערוץ הבריאות

העונה הרביעית ממשיכה לעקוב אחר איבון בוהן, אליסון היל ואלן פארק בעודן תומכות זו בזו במסגרת שגרת יומיום מפרכת הכוללת מתן טיפול אינטנסיבי למטופלות וליילודים. בין המקרים שייחשפו במהלך העונה: אם לעתיד הנושאת תאומים נאלצת להתאשפז כאשר התפתחות התינוקות שלה נעצרת; נערה בת 14 בהריון, עוברת לידה מטלטלת; סטודנטית לרפואה מתרגלת לתפקיד היולדת ולומדת להשאיר לד"ר פארק את תפקיד הרופאה; יולדת הסובלת מסוכרת הריון צריכה לשמור על תזונה נכונה כדי לשמור על בריאות העובר שלה; איבון מלמדת יולדת חדשה בת 22 להתמודד עם הכאב; יולדת בפעם השניה מקווה שההיסטוריה הבעייתית שלה לא תחזור על עצמה.ארה"ב, 2013, 10 פרקים.

 

 

22:45 חוצה את הקווים 2 | 2 Rogue, ערוץ Yes אקשן

סיפורה של גרייס טראוויס (טנדי ניוטון), בלשית סמויה שטרגדיה נוראה פגעה במשפחתה: בנה סאם, נהרג באופן מסתורי, ונפשה של גרייס מתענה בשאלה האם היא זו שאחראית למותו. בחיפושיה אחר האמת, היא מתחברת לבוס המאפיה רב העוצמה ג'ימי לאזלו )מרטון קזוקאס)  מתוך אמונה שהוא יוביל אותה אל רוצח בנה. גרייס שבויה בין שני עולמות, ובתוך שתי אישיויות שונות: האישיות המשטרתית והמשפחתית שלה, בה היא גרייס טראוויס, והאישיות שלה כסוכנת סמויה, בה היא ג'קי הייס. היא מסוגלת להיות אם מסורה ואוהבת לבתה, ורעיה לבעלה טום, או סוכנת מחושבת וקרה. בעוד היא נאבקת להיות האם והרעיה שמשפחתה זקוקה  להן, חייה מסתבכים והולכים.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.