המסך המפוצל

מנת היום 2/6/14

כנופיית ברמינגהם, ריזולי ואיילס 4 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 01-06-2014
2 תגובות

19:15 מי אתה חושב שאתה?! 4 | Who Do You Think You Are?! 4, ערוץ Yes דוקו

עונה רביעית לסדרה המצליחה בה בכל פרק יוצא אמן מפורסם למסע בעקבות העץ המשפחתי שלו. על המשתתפים בעונה זו נמנים הזמרת קלי קלרקסון, הקומיקאית צ'לסי הנדלר, השחקנית זואי דשנל, דוגמנית-העל סינדי קרופורד ואחרים.

 

 

21:35 סירנות | Sirens, ערוץ Yes דרמה

קומדיה חדשה מרשת USA, המבוססת על סדרה בריטית בעלת אותו שם. לעיבוד האמריקני אחראים דניס לירי ובוב קינג ואת הפיילוט ביים ויקטור נלי ג'וניור. ג'וני (מייקל מוסלי, "לונגמייר") והאנק (קווין דניאלס, "משפחה מודרנית") הם חברים טובים שעובדים כפרמדיקים שותפים לאמבולנס, החונכים פרמדיק טירון ומתלהב בשם בראיין (קווין ביגלי, "חוקי המשחק"). אישיותם מעט מטופשת, צדקנית ואפילו נוטה להרס עצמי, מה שהופך אותם לחסרי כישורים במערכות יחסים, בחברויות ובמרבית המקצועות. אבל הם כן כשירים להצלת חייו של כל אדם שנמצא באמבולנס שלהם. ציון עגבניות רקובות: 73% מתוך 100%, ציון איי.אם.די.בי.: 7.7 מתוך 10, ציון מטה-קריטיק: 61 מתוך 100.


 

22:00 וידוי כואב | Confession of Pain , ערוץ MGM

טוני לונג ("גיבור") וטאקשי קאנשירו ("מחול הפגיונות") מככבים במותחן המספר על בלש שעומד להתחתן. כאשר אבי הכלה נרצח הבלש מוצא עצמו בתוך תעלומה שמקורותיה בעבר הרחוק. בימוי: אנדריו לאו ואלן מאק. הונג קונג, 2006. סיפור טוב, צילומים מופלאים, אבל בימוי גרוע. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:10 היסטוריה למכירה 13 | Pawn Stars 13, ערוץ ההיסטוריה

בין הפרטים למכירה בעונה החדשה: דגם מיוחד של הרכב הישן "פורד מודל A" המצויד בלהביורים; צעצועי וינטאז' של פינוקיו ודונלד דאק; צ'ק בחתימת אגדת הבייסבול בייב רות'; תכניה ממשחק הסופרבול הראשון; אוטובוס של "פולקסווגן" משנות ה-60; תמונות חתומות של המטוס שהטיל פצצה גרעינית על הירושימה; וגיטרת "פנדר סטרטוקסטר" שג'ימי הנדריקס ניגן עליה. עוד העונה, ריק מתכנן להקים אתר אינטרנט מושקע לעסק, אבל לצ'אמלי יש תכניות אחרות.

 

 

22:15 כנופיית ברמינגהם | Peaky Blinders, ערוץ Hot3

סדרה תקופתית מושקעת של רשת "BBC" הבריטית וחברת "Endemol". הסדרה חודשה לעונה נוספת לאחר שהוכתרה על-ידי המבקרים לאחת מהסדרות הטובות של השנה, וקטפה שני פרסי "BAFTA" ואת פרס הטלוויזיה המלכותית. הסדרה היא שחזור של אנגליה של שנת 1919 שעולה על כל דמיון, למרות שהאירועים והדמויות בו לקוחים היישר מדפי ההיסטוריה. העלילה מתרחשת ברחובות הפרועים של ברמינגהם, רגע אחרי מלחמת העולם הראשונה ועל סף הכניסה לשנות ה-20, קומבינציה סוערת של ייאוש והדוניזם. חיילים ששבו מזירת הקרב, מהפכנים עולים וכנופיות פושעים נלחמים על חייהם תחת המהפך האקונומי. ספוילר - במציאות הזו, תומאס שלבי (קיליאן מרפי) ומשפחתו רבת הנפשות מנהלים את הכנופיה הכוחנית והמאיימת ביותר באזור, שעושה את ממונה מהימורים לא חוקיים ומפעילות בשוק השחור. תומאס, המכונה 'טומי', הוא הבוס האכזרי שלהם, אך האמביציות שלו גדולות יותר מכפי שנדמה, וכשארגז רובים נעלם ממפעל נשק ומוצא את דרכו לרחובות ברמינגהם, הוא מזהה הזדמנות להחליף את עולם הפשע בעולם העסקים. המנהיגות שלו עומדת למבחן כשלברמינגהם נשלח סי. איי קמפבל (סם ניל), מפקד משטרה קשוח שמגיע מבלפסט בכדי לנקות את הרחובות מפעילות לא חוקית, ובמקביל מגיעה לשכונה גרייס בורגס (אנאבל וואליס, "אקס מן: ההתחלה"), אישה עם עבר מסתורי וסוד מסוכן. לצדם של מרפי וניל, מככבים בסדרה הלן מקרורי, אנאבל וואליס, פול אנדרסון ("שרלוק הולמס: משחק הצללים"), עדו גולדברג, צ'ארלי קריס-מיילס ("האלמנט החמישי"), סופי רנדל ("חוג בלטצ'לי") וג'ו קול ("סקינס"). ציון איי.אם.די.בי: 8.4 מתוך 10, עגבניות רקובות ומטה-קריטיק: ללא ציון.


 

22:15 ריזולי ואיילס 4 | Rizzoli & Isles 4, ערוץ Hot זון

סדרת הלהיט, ואחת משלוש הסדרות הנצפות ביותר בכבלים האמריקניים, המגוללת את עלילותיהן של צמד חוקרות, שבה בעונה רביעית.

 

 

23:00 הרולינג סטונז: Crossfire Hurricane, ערוץ Yes דוקו

לרגל חגיגות היובל לרולינג סטונז, שחררה הלהקה את האלבום GRRR!, שכולל גם שירים חדשים שהקליטה לאחרונה ואת הסרט שלפנינו. למרות שחברי הרולינג סטונז מודים שיש להם זיכרונות "סלקטיביים" לגבי הגעתם לתהילה לפני יובל שנים, הסרט מבהיר חד-משמעית שנסיקתה של הלהקה הייתה מטאורית. ב-1972, כשאיש הטלוויזיה הפופולארי, דיק קאווט, ליווה אותם מאחורי הקלעים של הופעה שנתנו במדיסון סקוור גרדן, הסטונז היו כבר השם הכי חם ברוק'נרול – ראשית בקרב הקהל הצעיר והבועט, ומאוחר יותר בקרב הקהל המיינסטרימי סביב העולם. כיצד קרה הכול? כצד הפכה קבוצה של אאוטסיידרים חובבי-בלוז ללהקת הרוק'נרול הגדולה בעולם? הבמאי ברט מורגן (שהיה מועמד לאוסקר® על "הילד נשאר בתמונה") חוגג יובל לאמנים שהם חלק בלתי-נפרד מהתרבות שלנו ומספר את סיפורה של להקת הרוק הגדולה בעולם. עם: מיק ג'אגר, קית' ריצ'רדס, צ'רלי ווטס, רון ווד, ביל וויימן ומיק טיילר. בימוי: ברט מורגן. ארה"ב, 2012. הסרט מזכיר רק את 15 השנים הראשונות של הלהקה, אך הוא מעניין לחובבי הסוגה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:10 גור וידאל: ארצות הברית של אמנזיה | Gore Vidal - The United States of Amnesia, ערוץ 8 (הוט)

צריך להיות גור וידאל כדי להעז ולומר לאמריקה את האמת בפנים: על חירות הפרט הנרמסת ועל הדמוקרטיה המתפוררת המשגרת את בניה העניים להילחם למען כספי העשירים. גור וידאל, הסופר וההוגה הפוליטי המוערך, נולד עם כפית של כסף בפה, אבל מגיל צעיר אותת לציבור שהוא עתיד להיות מורד, מבקר חריף ודעתן חסר מעצורים. ספריו זעזעו את האומה בשנות הארבעים והחמישים בתיאורים מפורשים של יחסים הומוסקסואלים, ולמרות שניהל חיי סלבריטאיות נוצצים, ובתיו (בארה"ב ובאיטליה) היו מוקדי עלייה לרגל לכוכבים יפים ומפורסמים, הוא מעולם לא הפסיק להצליף באמריקה, לנפץ מיתוסים, לדבר על הדתות הגדולות כעל הקללות של האנושות ולספר שהוא מחזיק בכיס תמונה של הנשיא המנוח קנדי "כדי לזכור לעולם לא ליפול בקסמו של איש". ארה"ב, 2013. זוכה פרס אהוב הקהל - פסטיבל טרייבקה 2013; זוכה פרס אהוב הקהל - פסטיבל פאלם ספרינגס 2014; זוכה פרס הסרט הטוב ביותר - פסטיבל סרטי אגודת אומות המאוחדות 2013. למעריצי האיש הצבעוני ולפילוסופיה שמחבקת אותו. ציון: ♥♥♥♥♥



***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.