המסך המפוצל

מנת היום 20/5/14

האם האיש שהוא גבוה מאושר?, ניקיטה 3, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 20-05-2014
0 תגובות

07:30 אבירי הטנקאיי | Tenkai Knights , ערוץ הילדים

לפני שנים רבות בכוכב שקט בשם "קווארטון" התחוללה מלחמה בין חייליו של ביג לבין צבאו של המצביא ויליוס הרשע, שביקש להשיג לעצמו את מקור אנרגיית הטנקאיי. היחידים שהצליחו להביסו היו ארבעת אבירי הטנקאיי האמיצים: בריוונוולף, טריביוטון, ולורון ולידנדור. אולם מאז נעלמו עקבותיהם והכוכב נותר ללא הגנה. כעבור שנים רבות, בשנת 2034, בעיר בנהם, ארבעה צעירים מצאו שער בין ממדי קסום המוביל ל"קווארטון". כשהארבעה עוברים בשער, מכתירים אותם שומרי הכוכב לאבירי הטנקאיי החדשים. כעת, מוטלת עליהם המשימה להגן על הכוכב מפני כוחות הרשע והאופל ולהציל את תושביו. מדי יום חול.


 

22:00 תחנה אחרונה | Fruitvale Station, ערוץ Yes3

אוסקר גרנט (ג'ורדן) הוא בחור צעיר ממוצא אפרו-אמריקני שחי בצד הלא נכון של העיר. על אף שפוטר מעבודתו לאחרונה הוא מנסה למצוא קרקע יציבה כדי שיוכל לשאת את בת זוגו ואם ילדתו. לרוע מזלו, בעת יציאה עם חברים בליל הסילבסטר, ג'ורדן נקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. מבוסס על תקרית מפורסמת שזעזעה את ארצות הברית לפני מספר שנים. הסרט זכה בפסטיבל סאנדנס בפרס הסרט הטוב ביותר ובפרס חביב הקהל. שחקנים: מייקל בי ג'ורדן ("כרוניקה בזמן אמת", "הסמויה"), אוקטביה ספנסר ("העזרה"). במאי: ריאן קוגלר, ארה"ב, 2012. סרט הביכורים של ריאן קוגלר הופק בתקציב זעום של פחות מ-400 אלף דולר וזכה להצלחה נאה בקופות כשגרף למעלה מ-16 מיליון דולר. משחק מצוין של צוות השחקנים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 לא משאיר סימן | Out of Reach, ערוץ MGM

סטיבן סיגל מגלם אסיר לשעבר, המגלה שכשהביא נערה שהציל למה שחשב שהוא בית מחסה, בעצם הביא אותה למקום אפל שעוסק בסחר נשים. הוא מחליט לחזור לשם ולהציל את הנערה. בימוי: פו-צ'ין לאונג. ארה"ב, 2004.

 

 

22:00 לגלות את ויויאן מאייר | Finding Vivian Maier , ערוץ Yes דוקו

הדוקו הטוב ביותר  – פסטיבל מיאמי 2013. סיפורה של המטפלת המסתורית שצילמה בסתר יותר מ-100,000 תמונות סטילס - תמונות שנתגלו במחבוא נסתר – והפכה, לאחר מותה, לצלמת כוכבת, אחת מהחשובות במאה ה-20. אז מיהי בעצם ויויאן מאייר, שנחשבת היום לאחת מגדולי צלמי הרחוב של המאה ה-20 ואיך היא פתאום צצה בעולם האמנות עם רבבות צילומי רחוב מרהיבים של ניו-יורק מלפני יותר מחצי מאה? ג'ון מאלוף, חובב היסטוריה צעיר משיקאגו, שם את ידו על האוסף הנסתר של מאייר, שיצא למכירה פומבית לפני שנים בודדות, ודרכו נחשף סיפורה המרתק של האישה המסתורית הזו – לא רק היכולת שלה להתקרב לאנשים דרך המצלמה, אלא גם החשיכה האישית בה נלחמה דרך עבודתה. בימוי: ג'ון מאלוף, צ'ארלי סיסקל. 83 דקות, ארה"ב, 2013. סיפור מרתק, מרשים מבחינה ויזואלית ובסופו של דבר מעורר מחשבה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 לעשות או למות | Do or Die, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

סדרה חדשה, כשבכל פרק מוצגים לצופים תרחישי אסון הלקוחים מרגעים אמיתיים שצולמו. לאחר מכן תוצג בפני הצופים השאלה: "האם אתם הייתם יודעים מה לעשות כדי לשרוד?" ועצות וטכניקות שיסבירו מה צריך לעשות, וחשוב מזה מה לא כדאי לעשות כשהחיים בסכנה.

 

 

22:35 כמו חדש 6 | American Restoration 6, ערוץ ההיסטוריה

ריק דייל והחברה שלו משחזרים מדי פרק חפצים שונים ביד אמן. בין פריטי הווינטאג' העוברים שחזור העונה: מכונת פופקורן משנות ה-70, כסא מפלט של מטוס הקרב F-106, דגם מוקדם של אופנוע ים ופצצה מימי מלחמת העולם השנייה.

 


22:45 ניקיטה 3 | Nikita 3 , ערוץ Hot זון

סדרת האקשן האפלה שבה בעונתה השלישית. ספוילר - שנתיים אחרי שירדה למחתרת, ניקיטה (קיו) מוצאת את עצמה עובדת עבור "Division" המחודשת, לצדם של בני הברית שהכירה במהלך המסע שלה, שנשבעים לתקן את העוולות שהותירה ההנהגה הקודמת. בצוותה של ניקיטה נמצאים מייקל (שיין ווסט, "סיפור אהבה בלתי נשכח"), מי שאימן אותה ובן-זוגה המסור, שנחוש לבנות לו ולניקיטה חיים משותפים, בת טיפוחיה אלכס (לינדזי פונסקה, "קיק אס"), ההאקר החמקמק בירקהוף (ארון סטנפורד, "אקס מן 3"), אוון (דיבון סאווה, "יעד סופי"), מהמחסלים הבכירים של הארגון, וסמל חיל הים לשעבר שון פירס (דילון קייסי, "לא תשכח"). את הצוות מוביל קריין פלטשר (נח בין, "דמג'ז"), אנליסט מטעם ה"CIA" לשעבר, השולט בארגון כשלצדו ניקיטה. המשימה הראשונה של "Division" תחת ההנהגה החדשה היא להביא את קבוצת הסוכנים שנעלמו לאחר רציחתו של פרסי, המנהיג האכזרי המיתולוגי של הארגון. אך המשימה, כמו גם הניסיון להשמיד את "Division" הישנה, לא תהייה קלה כל עוד אמנדה (מלינדה קלארק, "האו.סי") מסתובבת חופשייה, ופועלת בכדי לממש את תכנית הנקמה שלה נגד ניקיטה.

 

 

22:50 האם האיש שהוא גבוה מאושר? שיחה מאוירת עם נועם חומסקי | Is The Man Who Is Tall Happy, ערוץ 8 (הוט)

מפגש פסגה מסעיר בין נועם חומסקי - הבלשן, הפילוסוף ואחד האינטלקטואלים החריפים והבולטים של ימינו - לבין הבמאי המקורי והיצירתי מישל גונדרי ("שמש נצחית בראש צלול", "מדעי החלום"). סדרת שיחות מיוחדת בין מורה לתלמיד, שיחות שמפצחות את התיאוריות של חומסקי בנוגע למחשבה, שפה, היגיון ומציאות, וחושפות זיכרונות ילדות מרגשים. חומסקי בן ה-85, האיש שחיבר למעלה ממאה ספרים, גדל בבית יהודי דובר יידיש, עברית ואנגלית, מספר בכנות על הסביבה שהצמיחה בתוכו סקרנות וביקורתיות. גונדרי, שהצליח לחשוף את נביא הזעם האמריקני כאיש חם, הומאני, רך ומרתק מאוד, תרגם את כל אלה לאנימציה מהפנטת, ההופכת את הצפייה בסרט לחוויה אינטלקטואלית וחושנית יוצאת דופן. בריטניה, 2013.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.