המסך המפוצל

מנת היום 11/5/14

גרייסלנד, ברדלס ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 10-05-2014
0 תגובות

16:00 אוכל של פאבים | Tom Kerridge's Pub Food, ערוץ האוכל

ב-2005 פתחו השף הבריטי טום קרידג' ורעייתו את הגסטרו-פאב "The Hand & The Flowers". תוך שנה זכה המוסד לכוכב מישלן ושנה לאחר מכן בכוכב נוסף. זו הייתה הפעם הראשונה בה פאב זכה להישג כזה. בסדרה, מלמד השף קרידג' כיצד לבשל מנות אוכל קלאסיות, פשוטות וטעימות להפליא בהשראת הפאב הבריטי. במהלך פרקי הסדרה יכין קרידג' מנות להגשה בפני חברים (כתף טלה שנמס בפה, מאפה תפוחי אדמה בסגנון פום בולנז'ה, דג בקלה בבישול מיוחד ועוד); מנות לבישול ולאכילה מחוץ לבית (עוף בסל, המבורגר מקציצת דג, עוגת מייפל אפויה במנגל, צלעות בשר בקר); מנות מיוחדות לארוחות חגיגיות (אספרגוס ברוטב ביצי ברווז, ברווז צלוי בתנור, דג 'שד הים' עם פירה חצילים, צדפות מטוגנות בשמן עמוק וגרניטה בטעם ג'ין וטוניק); חטיפי פאבים בריטיים קלאסיים (צלי חזיר, ביצים מוחמצות, בוטנים פיקנטיים, דג וצ'יפס ופודינג לקינוח); וארוחה לחג המולד הכוללת מנות חג אנגליות קלאסיות (גלילת הודו, בייקון בדבש, גזר מזוגג סיידר מתובלן ועוגת תפוזים עם גלידת פודינג לחג המולד).

 

 

16:25 לאסי | Lassie, ערוץ לוגי

סדרת אנימציה חדשה המבוססת על ספרו הקלאסי של הסופר הבריטי, אריק נייט. הסדרה מגוללת את מעלליהם של לאסי, כלבת קולי מיוחדת במינה, זואי, בתו של פקח השמורה, והארבי, בנו של מטפס הרים אמיץ. יחד, ייצאו השלושה להרפתקאות שונות וילמדו על חברות אמת, אומץ, עזרה לזולת ונאמנות.

 

 

17:15 אי-שרדות אולסטאר | Total Drama: All Stars, ערוץ הילדים

עונה חדשה לסדרת האנימציה שכולה פרודיה על סדרת הריאליטי "הישרדות". בעונה החדשה יחזרו 13 מהמתמודדים הבולטים ביותר, שכיכבו בעונות הקודמות, אל האי המבודד. המתמודדים יצטרכו להתמודד עם משימות פיזיות דרמטיות ומורטות עצבים על מנת לא להפסיד בתחרות, ובמקביל יתמודדו עם המשימות הנלוות לגיל ההתבגרות – אהבות, יריבויות, אכזבות ועוד.  אז מי יהיה המודח האחרון ויזכה במיליון דולר?

 

 

20:30 הכוח הירוק | Green Force , ערוץ החיים הטובים

סדרה המפגישה מעצבי גנים עם חללים אורבאניים הזקוקים בדחיפות לקצת ירוק. צוות המומחים ישלב בין מודעות אקולוגית ואקטיביזם חברתי במסגרת פרויקטים שונים, ביניהם: העצמת כוחו התרפויטי של מקלט לנשים, רענון מגרש המשחקים של בית ספר עירוני ועוד. שיתוף הפעולה הייחודי יוביל לבניית גני שעשועים, הקמת מטבחים באוויר הפתוח, עיצוב חממות, תכנון בתי קיץ ועוד. הצוות יעמול יחדיו על ניתוץ שטחי בטון, שתילת פרחים, שיחים ועצים, וגיבושן של קהילות טעונות טיפוח. בריטניה, 2013, 13 פרקים.

 

 

21:40 שדים קשוחים | Crusty Demons, ערוץ אקסטרים

הרוכבים הטובים ביותר על אופנועי FMX משכתבים את ההיסטוריה ומעלים את ה-FMX לרמה אחרת לחלוטין.

 

 

22:00 גרייסלנד | Graceland, ערוץ Yes דרמה

מייק וורן (ארון טביט, "עלובי החיים"), הוא סוכן FBI צעיר שזה עתה סיים את האקדמיה בקוונטיקו. למרות שסיים ראשון בכיתתו, וביקש הצבה בוושינגטון, הוא נשלח לדרום קליפורניה, ומצטרף אל קבוצה של סוכנים סמויים ממספר סוכנויות אכיפת חוק אמריקניות: הרשות למלחמה בסמים, רשות ההגירה וה-FBI, שהמפקדה שלהם היא בית חוף מוחרם, הידוע בשם "גרייסלנד". ספוילר - מייק פוגש את הסוכן שצריך להעביר אותו אימון כסוכן סמוי, פול בריגס (דניאל סונג'טה, האח איליי ב"האנטומיה של גריי") הוותיק והמסתורי. כמה שנים קודם לכן, לאחר אירוע מסוים, הוצא בריגס לחופשה ארוכה, ממנה חזר בהלך רוח שונה, פחות מעונב ורשמי. לאחר שהוא פוגש את דיירי הבית מהרשויות השונות, יוצא מייק עם בריגס ליומו הראשון, אותו הוא פותח ברכישת סמים. בהמשך הוא מסכים להרוג אדם עבור כנופיה רוסית ורק לאחר מכן מתגלה המשימה האמיתית שלו - לעקוב ולחקור את בריגס, שכבר הספיק להציל את חייו באותו היום. 12 פרקים, הסדרה חודשה לעונה שנייה. ציון IMDB: 7.9 (מתוך 10), מטה-קריטיק: 58 (מתוך 100), עגבניות רקובות: 69% (מתוך 100%).


 

22:00 הברדלס | The Leopard, ערוץ Yes3

האפוס רחב היריעה של הבמאי האיטלקי, לוקינו ויסקונטי, על פי אחד הספרים האיטלקיים החשובים במאה ה-20, מתאר את שקיעתה של משפחת אצולה סיציליאנית, אשר סמל האצולה שלה הוא נמר (תרגום שם הספר והסרט בעברית מקבע טעות שכיחה). ברט לנקסטר לא היה הבחירה המקורית של ויסקונטי, אלא אילוץ שנכפה עליו מאולפני פוקס, האולפן ההוליוודי שהפיק את הסרט. למרות סכסוכים לא מעטים על הסט, הופעתו של לנקסטר נחשבת לאחת מפסגות הקריירה שלו. שחקנים: ברט לנקסטר, קלאודיה קרדינלה, אלן דלון, מריו ג'ירוטי (טרנס היל). במאי: לוקינו ויסקונטי, איטליה, 1963. זוכה דקל הזהב 1963 לסרט הטוב ביותר בפסטיבל קאן, מועמד לפרס האוסקר על עיצוב התלבושות וזכה בפרס המבקרים האמריקנים לסרט הזר הטוב ביותר. הסרט בן ה-3 שעות ו-25 דקות נראה מהודר יחסית לתקופה בה נוצר, ומלבד מערכת היחסים בין הדמויות המזכירה מעט אופרת סבון, נראה כי הסרט בוים ביד אמן. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 סוף הזמן | The End Of Time, ערוץ Yes דוקו

חקירה קולנועית של מושג הזמן. הבמאי הקנדי, פיטר מטלר, לוקח את המושג המופשט זמן ומפנה אליו את מצלמתו. ממאיץ החלקיקים בשוויץ, בו מנסים מדענים לחקור אזורי זמן שאנחנו לא יכולים לראות, דרך קילוחי לבּה בהוואי שהציפו הכול למעט בית אחד בדרום האי; מההתפרקות של דטרויט ועד לוויה הינדית במקום בו הואר בודהה. בימוי: פיטר מטלר. 109 דקות, קנדה/שוויץ, 2012. אסופה של רעיונות מנותקים האחד מן השני. עם זאת, הרוח החקרנית של המספר עושה זאת מעניין. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:10 פורעים ועשבים שוטים, ערוץ ההיסטוריה

בלב ארה"ב, עמוק בהרי האפלצ'ים, מתנהלת מלחמה סוערת בגלל מצרך יקר-ערך: צמח הג'ינסנג. בימים בהם הדרישה לצמח שרבים מאמינים שלו סגולות מרפא, נוסקת לגבהים חדשים, כל הסוחרים לחוצים להיכנס לשוק ולקצור את הזהב המקומי שגדל בהרים. הכלל פשוט: מי ששולט בצמח הג'ינסנג - שולט בהרים. הסדרה החדשה מלווה את המאבק הלוהט המתנהל בין מספר משפחות הנאבקות ביניהן על השליטה היוקרתית בג'ינסנג.

 

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.