המסך המפוצל

מנת היום 6/5/14

24: לחיות עוד יום, אורפן בלאק ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 06-05-2014
1 תגובות

05:00 24: לחיות עוד יום | 24: Live Another Day, ערוץ Yes Oh

Jack Is Back. ג'ק באוור, האיש והאגדה בגילומו של קיפר סאת'רלנד, חוזר. על ההפקה אמונים המפיק זוכה האמי הווארד גורדון ("הומלנד"), שעבד גם על הסדרה המקורית ויחד איתו חוזרים המפיק דיוויד פיורי ("אבודים") וצוות הכותבים המקורי של הסדרה. הסדרה מתוכננת כאירוע טלוויזיוני בן 12 פרקים המתרחש על פני יממה (יוצגו קפיצות קדימה בזמן), אלא שהפעם האירועים ימוקמו בלונדון, מספר שנים לאחר מאורעות העונה השמינית, שם ג'ק באוור צפוי להתאחד עם האנליסטית לשעבר קלואי או'בראיין (מרי לין רייסקוב) בניסיון לעצור איום טרור וניסיון לרצח של הנשיא. בין הדמויות החוזרות: אודרי ריינז (קים רייבר "האנטומיה של גריי") אהובתו לשעבר ואביה, נשיא ארה"ב ג'יימס הלר (וויליאם דיויין). בין חברי הצוות החדשים נמצאים מישל פיירלי (קטלין סטארק, "משחקי הכס"), כאלמנתו של טרוריסט ידוע, בנג'מין בראט ("מרפאה פרטית") שיגלם את ראש מטה ה-CIA, שאמון על לכידתו של ג'ק, תחתיו יעבדו איבון סטארזובסקי (האנה מקיי ב"דקסטר") כאנליסטית, מייקל ווינקוט כהאקר כריזמטי וביינגה אקינאביי (כריס פרטלו ב"הסמויה"), כסוכן שטח שאפתני. טייט דונובן יגלם את ארוסה של אודרי וסטיבן פריי יתארח כראש הממשלה הבריטי. במקביל לשידור בארה"ב, כששני הפרקים הראשונים ישודרו ברצף בשעה 05:00 וב-05:45, ולאחר מכן ב-22:00  וב-22:45.


 

17:15 פלישת הרבידים |Rabbids Invasion , ערוץ ניקלודיאון

סדרת אנימציה המבוססת על משחק המחשב הפופולארי. אנו לא יודעים מניין באו או כיצד הגיעו לכאן, אבל אנחנו כן יודעים שהם באו לשחק. הרבידים הם יצורים היפראקטיביים דמויי ארנב שפלשו לכדור הארץ מתוך מטרה אחת: לחולל תהו ובוהו של כיף בלתי נגמר. בין אם מדובר במשחק פרוע עם פומפה או התכרבלות עם פרות, הרבידים נהנים מזריעת הרס ושובבות בכל מקום אליו הם מגיעים. במהלך פרקי הסדרה יבקרו הרבידים בחוף ויטרידו מספר נשים מבוגרות, ישחקו עם איי-פון ברחוב, יתחרו עם שחף על חתיכת מזון, ינסו להפשיר רביד שהוקפא לפני זמן רב, ישתעשעו עם פטפון, יחקרו את המעלית בקניון ועוד.

 

 

18:15 זאק וקוואק | Zack & Quack , ערוץ ניק ג'וניור

סדרת אנימציה. הרפתקאותיהם של זאק, ילד שובב בן 10 וחברו הטוב, ברווז צעיר ואימפולסיבי בשם קוואק. השניים חיים יחדיו בתוך גינת פופ אפ מדהימה ובה הפתעות רבות. כל שצריך לעשות זה למשוך בתגית ולראות איזה פלא חדש יצוץ. לזאק ולקוואק חברה נוספת בשם קירה, ילדה בת 8 המתגוררת בשכנות. קירה היא חובבת גדולה של נייר וביכולתה לעשות איתו אינספור דברים: לקפל, לחתוך, להדביק, לצבוע, להדביק, לצייר ולמחזר.

 

 

22:00 טירה באיטליה | A Castle In Italy, ערוץ Yes3

השחקנית / במאית האיטלקייה / צרפתייה ולריה ברוני-טדסקי, מביאה למסך דרמה קומית אישית במיוחד, המתארת את התאהבותה בבחור צרפתי צעיר על רקע ירידת נכסי משפחתה ומחלתה של אחיה. הסרט נע על הציר של איטליה וצרפת, ומביא את הקסם של אירופה, התמודדות עם העבר והעתיד, ודמות של אישה שמפחדת שעוד רגע כל ההזדמנויות להשיג את מה שרצתה מחייה עומדות לחלוף. שחקנים: ולריה ברוני-טדסקי ("5X2", "יחי ההבדל הקטן"), לואי גארל ("החולמים"), פיליפו טימי ("לנצח"), אנרה ווילמס ("חוף מבטחים"). במאית: ולריה ברוני-טדסקי ("שחקניות"). צרפת, 2013. דרמה אוטוביוגרפית המאוהבת בעצמה, אם כי הבמאית שהיא בעצם השחקנית הראשית, משחקת נפלא. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 אומנות המלחמה | The Art of War, ערוץ MGM

מותחן ריגול של כריסטיאן דוגווי ("עד הקצה"). שאו (ווסלי סנייפס, "קדחת הג'ונגל") הוא סוכן או"ם המופלל ברצח השגריר הסיני, וכעת הוא חייב לחמוק מה-אפ.בי.אי בכדי לברר מה באמת קורה. ארה"ב, 2000. סרט הממחזר את כל קלישאות סרטי הפעולה של שנות ה-90. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 בלי בושה, ערוץ 8 (הוט)

סיפורם של סרטי המתיחות מהווה פרק בתולדות הקומדיה והקולנוע הישראלי, שעל חשיבותו נוטים לפסוח. סרטים אלו מהווים הצצה לרחוב הישראלי המשתנה על ידי חשיפת הישראלי במערומיו. הם גם פותחים את הדלת לדיון על מצבו הכללי של הקולנוע בישראל של שנות ה-80. למרות היותו הז'אנר הפופולארי המוביל במהלך אותו עשור, סרטי המתיחות נתפסו כנחותים מעצם היותם דלי אמצעים וללא כל שאיפות אומנותיות. כתוצאה מאותו לעג ביקורתי נפלו הסרטים לנבכי האזוטריה התרבותית ונתפסים כיום כאנקדוטה שולית למרות היותם, לטוב או לרע, מרכיב קריטי בנוף תעשיית הקולנוע הישראלית. "בלי בושה" מספק הצצה ייחודית לפרק נשכח בתולדות הבידור הישראלי ומבקש לבחון: האם המצלמה הנסתרת אכן הייתה תופעה מגונה או שמא מדובר במראה המדויקת ביותר שהוצבה בפנינו על גבי המסך הגדול? בימוי: אורן שי, הפקה: דנה כהן.

 

 

22:00 אורפן בלאק | Orphan Black, ערוץ Hot זון

דרמת הלהיט הקנדית של רשת "BBC America" וחברת "Temple Street" ("הכי גאים שיש"), נוצרה על-ידי ג'והן פווסט ("ג'ינג'ר סנאפס") וגראם מנסון ("קיוב"). יותר מ-5 מיליון איש צפו בעונת הבכורה של הסדרה מלאת האקשן, ומיצבו אותה כסדרה השנייה הנצפית ביותר של הרשת, מיד אחרי "דוקטור הו". אך את הפיכתה ללהיט חייבת "אורפן בלאק" לקהל המעריצים העצום שלה (המכונה "מועדון המשובטים"), ששומר על דיבור בלתי פוסק אודות הסדרה ברשתות החברתיות, ביניהם גם יוצר "אבודים" דיימון לינדלוף, ששיבח את הסדרה. במאי האחרון חודשה "אורפן בלאק" לעונה שנייה, שעלתה לאחרונה בארה"ב ופרק הבכורה שלה טיפס למקום ה-1 במדד של טוויטר מקרב כל סדרות הטלוויזיה. בשנה החולפת גרפה "אורפן בלאק" את פרס "פיבודי" היוקרתי, פרס המבקרים, פרס "TCA", אות כבוד מטעם "GLAAD" על ייצוג קהילת הלהט"ב, ומועמדות מכובדת לפרס "גלובוס הזהב". גם בקנדה קטפה הסדרה שורת פרסים: עשרה פרסי "Screen Awards" ושישה פרסי "Gemini", בראשם הפרס לדרמה הטובה ביותר. היא נכללה ברשימות עשר הסדרות המובילות של השנה על-ידי "הוליווד ריפורטר" ו"Time", ולבסוף הגיעה למקום ה-5 בדירוג המבקרים האמריקניים לסדרות החדשות הטובות של 2013 (שחלקם הגדול הרעיפו מחמאות על הכוכבת טטיאנה מסלני), כשהיא עוקפת לדוגמה את "בית הקלפים". ספוילר - העלילה עוקבת אחר שרה מאנינג (מסלני), יתומה אאוטסיידרית, שעברה ממשפחה אומנת אחת לשנייה, עד שנשלחה לארה"ב ועשתה שורה של בחירות שגויות. את התיקון שלה חוותה מאנינג עם לידת בתה קירה (סקיילר וקסלר, "קארי"), אותה הותירה אצל אמה המאמצת גברת ס. (מריה דויל קנדי, "אלברט נובס", "דאונטון אבי"). אין דבר ששרה מעוניינת בו יותר מאשר להתאחד עם בתה ולהתחיל דף חדש, אולם חייה משתנים דרסטית כשהיא חוזה בהתאבדותה של בת', שחולקת איתה דמיון מפעים. שרה מחליטה לגנוב את זהותה, בן-זוגה והונה, אך הניסיון לפתור את בעיותיה ולפתוח בחיים אחרים, רק מסבך אותה עוד יותר, כשהיא מגיעה לגילוי המטלטל שבת' והיא לא רק דומות, הן משובטות, אם האם הן היחידות? לצדה של מסלני, מככבים בסדרה ג'ורדן גבריס, דילן ברוס, מריה דויל קנדי, קווין הנצ'רד, סקיילר וקסלר, מייקל מאנדו, אווילין ברושו ("קפה דה פלור") ומאט פריור ("השומרים"). ציון עגבניות רקובות: 97% (מתוך 100%), ציון IMDB: 8.4 (מתוך 10), ציון מטה-קריטיק: 73 (מתוך 100).


 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.