המסך המפוצל

מנת היום 4/5/14

יומני מלחמה, יתומים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 04-05-2014
0 תגובות

16:00 שידורים מיוחדים ליום הזיכרון: פרויקט 'שעה לזכרו', ערוץ MTV

הפרויקט, יוזמה משותפת לערוץ MTV, דובר צה"ל והמשפחות השכולות, יתקיים זו השנה הרביעית ברציפות ובמרכזו הרעיון שלכל אחד מהנופלים, היה את הטעם הייחודי שלו במוזיקה, האמנים והשירים שאהב. לכל אחת מהמשפחות יש את המנגינות והמילים, שלנצח יזכירו להן את אהובן. עורכי MTV ירכיבו שעת קליפים, המבוססת על טעמו האישי והאוסף המוזיקלי של כל חלל. תהליך איסוף החומר הרגיש, נעשה בתיאום מלא מול המשפחות, דובר צה"ל וקצינת הנפגעים של צה"ל. התוצאה – שעה ייחודית וחד פעמית ובה הנצחה מזווית קצת אחרת, ששומרת על נאמנות גבוהה לאופיים, טעמם האישי ועולמם הפנימי של טובי בנינו ואחינו, שנפלו במהלך שירותם הצבאי.

 

 

21:00 יתומים, ערוץ Yes דוקו

בפיגוע בדרום הר חברון, ביולי 2002, נרצחים אבא, אמא וילד. 11 שנה מאוחר יותר, צצה בפתאומיות קלטת שמתעדת את הרצח. תשעת הילדים שנותרו לחנה ויוסף דיקשטיין מחליטים ללכת לסדרה של מפגשים פסיכולוגיים, שמטרתם לפתוח את הפצע כדי לרפאו. תיבת פנדורה נפתחת, ומתוכה עולים זיכרונות כלואים, סיפורי רצח ויתמות, וגם מחלוקות ישנות וכעס גדול. כיצד מתמודדים עם האובדן תשעה אחים, תשעה עולמות שונים, והאם הדבק המשפחתי יצליח לאחות את העולמות שנקרעו? בימוי והפקה: אורית רונאל, צלם ראשי: שלום רופאייזן, עורכת: עליזה אסקירה, מוסיקה מקורית: חיים פרנק אילפמן. 60 דקות, ישראל, 2014.

 

 

21:20 1973: יומני מלחמה, ערוץ ההיסטוריה

פרויקט בינלאומי רחב יריעה, המציג את המלחמה מנקודת מבט לאומית ובינלאומית. הסרט בן שני החלקים מספר בפעם הראשונה את סיפורה של מלחמת יום כיפור לא רק מנקודת מבט צבאית, אלא גם זו המדינית, ולא רק מנקודת המבט הישראלית, אלא גם זו המצרית והסורית. חלקו הראשון מתאר את התקופה שבין 1970 עד אוקטובר 1973, השנים שבין עליית סאדאת לשלטון לפרוץ המלחמה. חלקו השני של הסרט מתאר את ימי המלחמה באוקטובר 1973, שהותירה אחריה פצע מדמם וכואב. שני חלקים ברצף. הסרט תומך במסקנות הידועות ומפנה אצבע מאשימה כלפי ההנהגה הישראלית והאמריקנית, תוך ניסיון מרשים ומקיף למלא בתוכן את המונחים קונספציה ואופוריה. ציון: ♥♥♥♥♥


מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.