המסך המפוצל

מנת היום 1/5/14

המרגלים של וושינגטון, פרימן ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 30-04-2014
0 תגובות

16:10 אחת מערב ואקיקי | One West Waikiki, ערוץ CBS דרמה

סדרה קומית רומנטית המתרחשת בהוואי, ועוקבת אחר עבודתה של מומחית לרפואה משפטית, ד"ר דון "הולי" הולידיי, בכיכובה של שריל לאד. מדי שני עד שישי.



22:00 פרימן | Crying Freeman, ערוץ MGM

פעולה. אישה שהייתה עדה לרצח שביצע רוצח בשרות המאפיה הסינית, מבינה ששעותיה ספורות, אבל המפגש בינה לרוצח המכונה "פרימן" מוליד התפתחות שונה לחלוטין. עם: מארק דקוסקס. בימוי: קריסטוף גאנס. קנדה, 1996.

 


22:10 פורמולה 1, ערוץ ההיסטוריה

במלאת עשרים שנה למותו הטרגי של נהג המרוצים האגדי, איירטון סנה, ב-1 במאי 1994, משודר סרט תיעודי סוחף (קריינות: מייקל פאסבינדר), המציג את הזוהר, המהירות, הסכנה והריגוש האופפים את מרוץ המכוניות הפופולארי בעולם, שהפך את משתתפיו לאגדות מוטוריות וכוכבים בינלאומיים, אך גם גבה מהם לעיתים מחיר אישי כבד. הסרט כולל קטעי ארכיון נדירים וראיונות עם אלופי פורמולה 1 לדורותיהם.

 

 

22:45 המרגלים של וושינגטון | Turn, ערוץ Yes Oh

סדרת מותחן היסטורי מבית AMC, המתרחשת בימיה הראשונים של ארה"ב, כשלמרגלים הניחו את יסודות עבודת המודיעין והריגול המודרני. זהו סיפור הצלחה אמריקני על קבוצת המרגלים הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב: הרבה לפני שקמו ה-CIA וה-FBI, "טבעת קולפר" ריגלה עבור הגנרל ג'ורג' וושינגטון, בניו יורק של 1776, תחת הכיבוש הבריטי. ג'יימי בל ("בילי אליוט"), הוא אייב וודהול, איכר פשוט שחי בלונג איילנד, טריטוריה תחת הכיבוש הבריטי בשיאה של מלחמת העצמאות האמריקנית. וודהול וחברי הילדות שלו, חוברים יחד ויוצרים את "טבעת קולפר". קבוצה זו הייתה לצוות של סוכנים חשאיים, שהעבירו ידיעות לגנרל ג'ורג' וושינגטון. בסיועה של אישה מקומית בשם אנה סטרונג (הת'ר לינד, "אימפריית הפשע"), הם ריגלו אחרי פעולות הבריטים והיו כה חשאיים שאפילו וושינגטון עצמו לא ידע את זהותם ולציבור סיפורם נחשף רק ב-1930. על פרק הפיילוט אחראי במאי הקולנוע רופרט וויאט ("כוכב הקופים: המרד"). בין שחקני הסדרה  דניאל הנשל, ברן גורמן ("טורצ'ווד"), ג'יי ג'יי פילד ("קפטן אמריקה") סטיבן רוט ("משדרים חדשות") ומיגן ווילר כאשתו של וודהול. ציוני אתרים: עגבניות רקובות – 48% (מתוך 100%), IMDB – 8.3 (מתוך 10), מטה קריטיק – 61 (מתוך 100).


 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.