המסך המפוצל

מנת היום 30/3/14

ז'אן דה פלורט, מאנון ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 30-03-2014
1 תגובות

18:00 טקס פרסי ה-KCA (נבחרי הילדים) 2014 , ערוץ ניקלודיאון

מארק וולברג מנחה את הטקס ה-27 של של פרסי ניקלודיאון. חגיגת הסליים הגדולה של השנה תיערך במרכז גאלן בלוס אנג'לס עם נבחרי השנה בקולנוע, בטלוויזיה, במוזיקה ועוד. בטקס נבחרי הילדים 2014  צפויים לצפות יותר מ-375 מיליון בתי אב מסביב לעולם בתרגום ליותר מ-25 שפות.

 

 

21:05 שלושים שנות מלחמה | Thirty Years of War in the Name of God, ערוץ 8 (הוט)

סדרה הסוקרת שלושים שנים בהיסטוריה של המזרח התיכון, שבו מתנהלות מלחמות פוליטיות, כלכליות, גיאוגרפיות ואסטרטגיות, בשמו של "אלוהים". המפרץ הפרסי ומיצרי הורמוז הפכו בשנים האחרונות לזירות קרב שיכריעו את עתידו של העולם כולו. למרות שמדובר במלחמה מתקדמת מבחינה טכנולוגית ותקשורתית, היא עדיין נשענת על תפישה דתית מיושנת. מה הקשר בין אלוהים ופוליטיקה? כשהיא משלבת קטעי ארכיון נדירים של נוצרים, יהודים ומוסלמים, מתעדת הסדרה את המאבק הבלתי נגמר של הדתות על השליטה במזרח התיכון. צרפת, 2013. סדרה בת 2 חלקים, 50 דקות כל אחד, בשידור יומי.

 

 

22:00 ז'אן דה פלורט | Jean De Florette + מאנון | Manon De Sources, ערוץ Yes3

העיבוד המצליח של קלוד ברי לרומן המפורסם של מארסל פניול "מי הגבעות". הסיפור המלא ורחב היריעה - המתאר מעשה נוכלות של שני איכרים נגד היורש התמים של הנחלה הסמוכה, ואת נקמתה של בתו בהם - פוצל לשני סרטים שונים שיצאו בהפרש של כמה חודשים זה מזה, דבר שרק תרם להצלחה הקופתית והביקורתית לה זכה הפרויקט. "ז'אן דה פלורט" גרף את הפרסים המרכזיים בטקס פרסי הבאפט"א של אותה שנה כולל פרס הסרט, התסריט ושחקן המשנה לדניאל אוטיי. אוטיי זכה גם בפרס הסזאר, בנוסף לעוד שש מועמדויות לסרט. בנוסף היה הסרט מועמד לפרס גלובוס הזהב. "מאנון" זיכה את עמנואל ביאר בפרס הסזאר על משחקה. שני הסרטים עדיין ממוקמים בין מאה הסרטים הזרים המצליחים ביותר בכל הזמנים בארה"ב. הסרט נמצא במקום ה-60 ברשימת סרטי הקולנוע העולמי הטובים ביותר של מגזין אמפייר. שחקנים: ז'ראר דפרדייה, איב מונטאן, דניאל אוטיי, עמנואל ביאר, אליזבת' דפרדייה. במאי: קלוד ברי, צרפת, 1986. ז'אן דה פלורט - סרט יפהפה, ממורק למשעי, ובנוי כטרגדיה יוונית מושלמת. מאנון – הסרט שיגרום לצופים לקום מהכיסא ולטייל בנופים המדהימים של דרום צרפת. ציון: ½♥♥♥♥

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.