המסך המפוצל

ארץ נהדרת עונה 11 פרק 10

מירב על פרק השבוע של ארץ נהדרת

מאת: מירב

פורסם: 23-03-2014
1 תגובות

פרקי הלקט של ארץ נהדרת אמנם נחוצים מאוד לצוות שעובד כמו משוגע במהלך מספר שבועות, אבל לפעמים התזמון שלהם הוא אומלל למדי ומשאיר אותנו בפורים (או בשנים אחרות, ביום העצמאות) עם אוסף משומש של מערכונים שלא תמיד מחמיא ליוצריו. ובכל זאת, נראה שהמנוחה עושה טוב לכולם כי גם אחרי הלקט השני לעונה היה פרק מוצלח מאוד.

 

בפאנל הפתיחה התבקשו הנוכחים להסביר את התיאוריה שלהם לגבי היעלמות המטוס המלזי והצליחו להצחיק כל אחד בדרכו: בוגי בגלל הטירוף הפרידמני שמגיח מתחת לדמות הצנון של שר הביטחון, לפיד בזכות החיקוי הנהדר של עדי קול (עלמה זק) והירידה החוזרת על קבלני המיליונים, אלי ומריאנו שחזרו עם חגיגת חגי-פליסיאנים ועם המפכ"ל המתחנחן, והטייסים המלזיים בזכות ההסבר הלא לגמרי מופרך שהכול זה פשוט פרסומת לדיאודורנט. ובכל זאת, מי שגנב את ההצגה והפך את הפאנל לטוב באמת היו הצמד תירס סקסואל, שבדרך כלל נמצאים במשבצת הלילה לסטלנים שלהם, והפציעו פתאום לבושים בתחפושות בסיסיות מאוד של אורלי וגיא, בלי לטרוח לגלח את הזיפים או להסיר את המשקפיים. זה היה חובבני לחלוטין ומצחיק מאוד, גם בזכות איזושהי תפיסה של המהות הצדקנית והמאוהבת בעצמה של הזוג אבל גם בזכות משהו עמוק הרבה יותר: הם הזכירו לנו איך היה מצחיק פעם בארץ נהדרת, כשהאיפור לא בא במקומה של ההתלהבות הבסיסית. הרי כל התכניות הקומיות המצליחות של ערוץ 2 נסמכו על צמדים כאלה, החל מארז ואברי ועד לאסי וגורי, ועם הגיל כולם התברגנו קצת ועברו לשבת מאחורי שולחן במקרה הטוב ולהנחות ריאליטי במקרה הפחות טוב. לא הייתי רוצה לפסוק שעבר זמנו של אף אחד, אבל אין כמו רגע כזה כדי להוכיח שעם כל הכבוד למוצר המהוקצע והמתוזמר הנוכחי, אין תחליף לצמד קומיקאים צעיר עם ניצוץ בעיניים.

 

 

ואם כבר מדברים על ניצוץ בעיניים, אין ספק שהעונה הזו שייכת לערן זרחוביץ', שאמנם בכלל לא חדש בעסק אבל הוכיח בעונה הזו יותר מתמיד שאין כמוהו גם בכתיבת המערכונים וגם בביצוע שלהם. למשל, פרק השבוע בעלילות הבניין המשותף, שהתמקד בדמותו של גזנדה דווקא וגולל איזה סיפור מופרך ומצחיק מאוד שאפילו יובל שרף, השחקנית הכי יפה ונכונה כרגע, קפצה בו להופעת אורח. משהו ביצירה הזו של דמויות שהן לא לגמרי מציאותיות אבל יש בהן איזה יסוד אנושי לוזרי שנגזר היישר מאישיותו של השחקן (בדומה למה שרועי בר נתן עושה גם הוא) מצליח להפוך לדבר החמקמק הזה שפשוט מצחיק עד מאוד.

 

מה עוד נשאר בפרק? המערכון שעימת בין תכנית השקר-כלכלי של גדי סוקניק לתכנית המקבילה של שרון כידון עם מירי בוהדנה באמצע היה מין תצוגת תכלית של חיקויים טובים מספיק כדי לצחוק ולהכניס קצת למתחרים על הדרך; פינת הליטוף רפררה (בלי כוונה, כנראה) לפרשת השבוע ועדיין לא הצליחה להצחיק אותי; ואשר בן חורין אכל את הראש בדיוק מספיק כדי ליהנות מטל פרידמן והגיטרה מסבירים על המפץ הגדול. קשה לאמוד כמה פרקים נשארו עד סוף העונה והאם יימרחו אותנו בלקטים עד יום העצמאות או שיחתכו לפני פסח, אבל בקצב הזה יש סיכוי להשאיר מהעונה הזו משהו שראוי להיזכר.

 

ציון - 9