המסך המפוצל

מנת היום 23/3/14

צלילי המוסיקה, האיש שלנו בטהרן ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 23-03-2014
0 תגובות

19:00 אלופים במטבח, ערוץ האוכל

כבר למעלה מעשור, שהשף צ'רלי פדידה מייצג את ישראל בתחרויות קולינאריות ברחבי העולם. פדידה הוא השף שהביא הכי הרבה הצלחות לישראל בתחרויות הנחשבות ביותר בעולם כמתחרה בודד וכמוביל המשלחת הישראלית, ובאמתחתו למעלה מחמישים מדליות זהב! כשהוא לא בתחרויות, משמש השף פדידה כשף הראשי של מלון שרתון בתל אביב ומתמחה בפיסול בקרח ובבישול עם שוקולד. גם במהלך העונה החדשה מביא השף פדידה את אהבתו ל"אקשן" שבתחרויות הקולינאריות ואת הידע המקצועי הרב שלו היישר אל המטבח הביתי ומראה איך גם שם אפשר להיות אלופים. בכל פרק יארח שף פדידה אלופים אולימפים מתחומי ספורט שונים, ויחד הם יבשלו  מתכונים מתוחכמים לצד מתכונים פשוטים שאוכלים הספורטאים שהוזמנו. תוך כדי בישול הם ישוחחו על הרגעים המרגשים בתחרויות, על הקשיים ובעיקר על הקשר בין אוכל ותזונה נכונה להצלחה בספורט. בכל פרק ישולבו קטעי וידאו מרגשים מהתחרויות בחו"ל הן של האורח והן של צ'רלי. ישראל, 2013, 6 פרקים.

 

 

21:40 נפילה בחשיכה | Dark Fall, ערוץ אקסטרים

סרט תיעודי, זוכה פרסים מאת הבמאי אלכס דה פיליפו, אשר עקב במשך שנה אחר חייהם של הגולשים הטובים ביותר בנורת' שור ניו ג'רזי.

 

 

22:00 צלילי המוזיקה | The Sound Of Music, ערוץ Yes3

אחד הסרטים האהובים והמצוטטים בכל הזמנים. הסרט זכה בחמישה פרסי אוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר, לבמאי וכמובן למוזיקה. בנוסף הוא זכה בפרס הסרט והשחקנית הטובים ביותר בגלובוס הזהב. הסרט נמצא במקום ה-55 ברשימת הסרטים הגדולים ביותר של מכון הסרטים האמריקני. העלילה מבוססת על סיפורה האמיתי של משפחת פון טראפ. שחקנים: ג'ולי אנדרוז, כריסטופר פאלמר. במאי: רוברט ווייז, ארה"ב, 1965. הסרט אולי נדוש לתקופתנו, אך עדיין מתוק, והסיפור מנצח אף את הצופים הציניים ביותר עם השירים הקלילים וחמימות השחקנים. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 האיש שלנו בטהרן | Our Man in Tehran, ערוץ Yes דוקו

סרטו של בן אפלק "ארגו", הזוכה הגדול של פרסי אוסקר® 2013, הצית מחדש את המודעות הציבורית לתפקיד המשמעותי שמילאה קנדה בהצלתם של דיפלומטים אמריקנים במהלך משבר בני-הערובה באיראן ב-1979.  אך למרות "שארגו" היה "מבוסס על סיפור אמיתי", הוא לא סיפר את הסיפור כולו. הסרט המרתק והמותח "האיש שלנו בטהרן" מציג את הכרוניקה של מה שנודע כ"The Canadian Caper" – המבצע המשותף של ממשלת קנדה וה-CIA האמריקני להצלת ששת הדיפלומטים האמריקנים שנלקחו כבני-ערובה על ידי איראנים בשגרירות האמריקנית בטהרן, ב-4 בנובמבר 1979. במרכז הסרט – סיפורו של קן טיילור, שהיה בשעתו השגריר הקנדי באיראן ועמד בלב האירועים. בימוי: לארי ויינשטין, דרו טיילור. 85 דקות, קנדה, 2013. האמת בדוקומנטרי זה מבדרת יותר מכל סרט בדיוני. יותר מאשר את הלב, העלילה מפעילה את המוח. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

23:00 יום בחיי | A Day in the Life, ערוץ 8 (הוט)

הבמאי מורגן ספרלוק ("לאכול בגדול") מתעד 24 שעות בחייהם של אנשים מרתקים ויוצאי דופן. עם סימן ההיכר הידוע שלו – שנינות והומור, ספרלוק מספק הצצה ליום רגיל בחייהם של אנשים לא רגילים בכלל. כל פרק בסדרה מתעד יום שלם בחייהם - מסלבריטאים, מוזיקאים וקומיקאים, לרקדנים, שפים ויזמים. בין המשתתפים: הראפר וויל איי.אם, המיליארדר ריצ'רד ברנסון, הקומיקאי מארק מרון ועוד. סדרה בת 16 פרקים, 22 דקות כל אחד, בשידור יומי.



***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.