המסך המפוצל

מנת היום 20/3/14

שיעורים בהרמוניה, מתבגרים בתולים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 20-03-2014
1 תגובות

22:00 שיעורים בהרמוניה | Harmony Lessons, ערוץ Yes3

הסרט זכה בעשרות פרסים במהלך השנה שחלפה – בין השאר בשני פרסים בברלין 2013, כולל דב הכסף על הצילום; פרס הבמאי המבטיח בפסטיבל טרייבקה; וכן פרסים בפסטיבלי הקולנוע של ורשה, טוקיו, סאו פאולו, פילדלפיה וסיאטל. נער צעיר חי בכפר מבודד בקזחסטן. הוא הולך לבית הספר האזורי. קבוצת בנים שמתעללת בחלשים של בית הספר, מפעילה עליו חרם ומציקה לו. כאשר מגיע תלמיד חדש לבית הספר, חוקי המשחק משתנים. שחקנים: טימור איידרבקוב, אסלן אנארבייב. במאי: אמיר בייגאזין, קזחסטן, 2013. סרט עם צילום אסתטי מאוד, המטפל בנושא חשוב מאין כמותו, בצורה יוצאת דופן. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 סקס: הג'וב הבריטי שלי | Sex - My British Job, ערוץ Yes דוקו

בלונדון לבדה קיימים למעלה מ-2000 בתי-בושת "לא חוקיים" - רובם זוכים להתעלמות מהמשטרה ומהרשויות - כאשר 80% מהמועסקים בהם הם זרים, רובם בלתי-חוקיים, שמנוצלים על ידי בעלי הבורדלים. הבמאי עטור הפרסים ניק ברומפילד (Kurt & Courtney, Soldier Girls) והסיאו הונג פאי, עיתונאית שעבדה עבור הגרדיאן הבריטי, מחליטים לערוך ניסוי: הונג פאי, מהגרת בעצמה, מתחזה לעובדת המקצוע. בעזרת טכנולוגיות המעקב המתקדמות ביותר (כמו מצלמה הממוקמת על משקפיים), היא מביאה תמונה מרתקת של מה שמתרחש היום בבתי-הבושת של לונדון. בימוי: ניק ברומפילד. 63 דקות, אנגליה, 2013.

 

 

22:00 אמרתי לך | Because I Said So, ערוץ MGM

דיאן קיטון ("הרומן שלי עם אנני") מגלמת אימא-קרצייה, שתעשה הכול כדי שבתה הצעירה (מנדי מור) תתחתן. בימוי: מיכאל למן. ארה"ב, 2007. הדמויות הן קריקטורות, ללא כל תובנה אנושית, והסרט בנוי כבלגן קלישאתי אחד גדול. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:55 מתבגרים בתולים | Diaries of a Teen Virgin, ערוץ 8 (הוט)

איך זה להיות צעיר ובתול בבריטניה כיום? בעולם בו המדיה החברתית והגישה החופשית לפורנוגרפיה ברשת משנות את כל החוקים, העקרונות והעמדות של בני נוער כלפי סקס, משתנים דרמטית גם הם. הסרט עוקב אחרי קבוצה של בני נוער בתולים ומיוחמים, הנחושים להיפטר מבתוליהם במהלך קיץ לוהט אחד. בתיעוד כן וחושפני מנסה הסרט לענות על השאלות הנפוצות בנושא, חושף חוויות ממקור ראשון ואת הרגשות, התלאות והפחדים שאיתם מתמודדים אנשים צעירים בדרכם לקיים יחסי מין בפעם הראשונה.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.