המסך המפוצל

מנת היום 19/3/14

ישראלים בברלין, ראש בראש ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 19-03-2014
0 תגובות

21:00 ישראלים בברלין | An Apartment in Berlin , ערוץ Yes דוקו

יש יותר ויותר סיבות לצעירים ישראליים להגר לברלין – מטרופולין עם אווירה בינלאומית, עלות מחייה נמוכה, ותשתיות חדשות וטובות. אך ברלין, כידוע, היא גם המקום בו תוכננה בקפדנות השמדת יהודי אירופה. היום, צעירים ישראלים לא מעטים (ההערכות מדברות על כ-20 אלף), דור שלישי לשואה, מחפשים התחלות חדשות בברלין. כיצד ההיסטוריה השפיעה על החלטתם? האם היא תשפיע על חייהם בעיר? הבמאית הגרמנייה אליס אַגְנֵסְקירְשנֶר, שהתופעה המעניינת ורוויית הקונפליקטים מרתקת אותה, מלווה שלושה צעירים ישראליים – יואב, יעל ואיל, שמנסים יחדיו לשחזר את הדירה בה חיה בעבר משפחה יהודית שגורשה מברלין. בימוי: אליס אגנסקירשנר. 80 דקות, גרמניה, 2013.

 


 

21:00 כסף, כוח, כבוד | Money Power Respect, ערוץ 8 (הוט)

ארבעה גברים, ארבעה גורלות ושאלה אחת: מי יהיה המיליארדר הראשון של עולם ההיפ-הופ? 50 סנט, ד"ר דרה, ג'יי זי או פי דידי. מי מבניהם ינצח במרוץ למיליארד הראשון? מוסיקת הראפ שנולדה בגיטאות בארה"ב, חשפה את העולם לאמני היפ-הופ רבים, ארבעה מהם הצליחו להתבלט וגילמו הצלחה כלכלית גם בעקבות עיסוקים שאינם קשורים בהכרח למוזיקה. הם יותר מאנשי עסקים, הם הסמלים החדשים של אמריקה. צרפת, 2012.

 

 

22:00 ארבעה שירים אחרונים | Four Last Songs, ערוץ MGM

סטנלי טוצ'י מגלם פסנתרן שמחליט לפרוש לאי בים התיכון. כאשר הפסנתרן מנסה לערוך ערב מחווה למלחין מפורסם שגר באי והלך לעולמו, הוא מגלה שהחיים בים התיכון יותר מורכבים משחשב. בימוי: פרנצ'סקה ג'וזף. אנגליה, 2007.

 

 

22:00 העמק | The Valleys, ערוץ MTV

סדרת דוקו ריאליטי העוקבת אחר קבוצת צעירים העוקרת מאזור העמקים שבדרום מזרח וויילס אל עיר הבירה, קרדיף. הקבוצה מונה את אהרון וויליאמס, קארלי בלמונט, דארן צ'ידגי, ג'נה ג'ונת'ן, לטישיה גרייס, לירוי ריד, ליאם פאוול, נטלי האריס וניקול מוריס. בסדרה גם מופיעים ג'ורדן ריד ואנה קל, המשמשים בוסים ומנטורים לחבורה.

 

 

23:20 ראש בראש, ערוץ 2

תכנית אקטואליה חדשה בהנחיית יואב לימור, העוסקת בנושאים הנמצאים בלבו של השיח הציבורי בישראל. החל מנושאים פוליטיים מדיניים, ועד נושאים שנמצאים בלב המחלוקות בחברה הישראלית ומושפעים מההתרחשויות האקטואליות. בכל תכנית ייערך ראיון אישי עם דמויות מפתח בחברה הישראלית, ובנוסף ייערכו דיונים בנושאים שונים. בתכנית יתארחו שרים, חברי כנסת ואנשי ציבור לראיונות על סוגיות אקטואליות משמעותיות בסדר היום הציבורי.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.