המסך המפוצל

מנת היום 13/3/14

14 יום, הסימפסונים 23 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 12-03-2014
0 תגובות

18:00 הבלוג של שרה | Bitten Sarah Graham Cooks Cape Town , ערוץ האוכל

סדרת מסעות קולינריים בכיכובה של בלוגרית המזון ומחברת ספרי הבישול, שרה גראהם. נתלווה אליה שעה שתשחזר את מנת הטעימות שערכה לפני צאת ספרה; תבלה עם בעלה, בתה סופי וזוג חברים סוף שבוע רגוע בחוף סאלדנה אשר במערב אפריקה; תצא  למסע בתוך קהילת ה'בו קאפ', קהילה מוסלמית גדולה בפרוורי קייפטאון; תבקר עם בעלה בעמק אלגין, הידוע בגפניו המשובחים; תתארח אצל סו, קרובת משפחה של בעלה, שהיא גם טבחית מקצועית, המכינה תבשיל 'פאייה' בסגנון ספרדי, שעה שבן זוגה כריס מבשל סיר 'פויקה' מסורתי; תפקוד את עיירת הדייגים סלדנה ותכין למקומיים סלט עדשים עם דלורית ותירס צלויים, דג על הגריל על פי מתכון מקומי ומנדרינות צלויות לקינוח; תבשל לכבוד מסיבת יום ההולדת של בעלה עם השף ניל, אחד השפים המצליחים בקייפטאון. יחד הם יכינו מרטיני אספרסו, בריוש גבינה, כדורי ריזוטו ועוד מגוון מתאבנים. דרום אפריקה, 2013, 13 פרקים.

 

 

20:00 מל ברוקס: תעשה רעש! | Mel Brooks: Make a Noise, ערוץ Yes דוקו

ענק הקומדיה, מל ברוקס, או מלווין ג'יימס קמינסקי (בשמו המקורי) פיתח את האישיות המצחיקה שלו, עמוסת הניואנסים היהודיים, ברחובות ברוקלין ובהרי הקאטסקיל, עד שקיבל תפקיד של תסריטאי בסדרה הקומית המצליחהYour Show of Shows  עם סיד סיזאר (שהלך לעולמו החודש). מאז ועד היום ברוקס כתב ושיחק בשורה של סרטים ומחזות קומיים בלתי-נשכחים: החל מהסרט הראשון שכתב - "המפיקים" שזכה באוסקר® ב-68' לתסריט הטוב ביותר, ועובד למחזמר ברודווי מצליח, ועד לקלאסיקות כמו "ההיסטוריה המטורפת של העולם", "שיגעון בחלל", "אוכפים לוהטים", "פרנקנשטיין הצעיר" ועוד. בשישים שנותיו בעסקי השעשועים, הוא קטף יותר פרסים מכל בדרן אחר (הוא גם אחד מהבודדים שנכנסו לרשימת ה-EGOT, כלומר מי שאוחז גם בפרס האוסקר גם בפרס הגראמי, גם בפרס הטוני וגם בפרס האמי). הסרט מציג לא רק את העליות והמורדות המקצועיים של ברוקס, אלא גם האישיים – ילדותו, אשתו הראשונה וגם השנייה, אן בנקרופט, לה היה נשוי 41 שנה. ברוקס מעולם לא השתתף בביוגרפיה אודותיו, ואף ביקש מחבריו שלא לדבר עליו, עד הסרט הזה. משתתפים: מת'יו ברודריק, פיטר בויל, נת'ן ליין, בארי לוינסון, רוב ריינר, ניל סיימון, ג'ואן ריברס, טרייסי אולמן, ריצ'רד לואיס, ועוד. בימוי: רוברט טְרַכְטֶנְבֶּרג. 60 דקות, ארה"ב, 2013.

 

 

21:00 נשות היוגה | Yogawoman, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר- פסטיבל Off Shoot ארה"ב 2012; אהוב הקהל – פסטיבלAwaken לסרטים רוחניים 2012 ;פרס הבמאית הטובה ביותר – פסטיבל לסרטי נשים עצמאיים, ארה"ב 2012. יוגה הובאה למערב על ידי מסורת של מורים גברים. כיום, דור של נשים הוא זה שמוביל את הדרך. הן חזקות, מעוררות השראה ומשנות באופן משמעותי את חייהם של אנשים. מהרחובות הסואנים של מנהטן אל הגטאות המאובקות של קניה, מחופי הזהב של אוסטרליה אל הכיכרות השלוות של איטליה, הסרט מלווה בקריינות של השחקנית אנט בנינג וחושף תופעה גלובאלית ששינתה את פניה של היוגה לתמיד. זהו הסרט הראשון מסוגו אשר ליכד נשים מלאות חוכמה שמשתפות מסר של שלווה ועוצמה לרווחת הנשים בכל העולם. בהשתתפות מורות ליוגה בעלות שם עולמי ביניהן פטרישה וולדן, שרון גנון, שיווה ריי, אנג'לה פרמר, סידני לי, שיין קורן ועוד. ארה"ב, 2011. נשים הן לא מרכז הסרט. הסרט בעיקר מנסה להוכיח שיוגה זה דבר מאוד בריא. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

21:20 14 יום | Two Weeks, ערוץ ויוה פלוס

סדרת מתח/אקשן קוריאנית המביאה את סיפורו של טה סאן, פושע רקק, המגלה להפתעתו שהוא אב לילדה בת שמונה שלא ידע על קיומה, ושצריכה את תרומת מח העצם שלו כיוון שהיא חולת לוקמיה. תהליך ההכנה לניתוח שנקבע לשבועיים מאוחר יותר כבר מתחיל, אבל בדיוק אז טה סאן מופלל ברצח, והרוצחים האמיתיים מנסים לחסלו כדי למנוע כל אפשרות לגילי האמת. לטה סאן יש רק 14 יום להוכיח את חפותו ולהציל את חיי בתו. עם לי ג'ון-קי (אילג'ימה, בין כלב לזאב, המלך והליצן) שזכה בפרס שחקן השנה לשנת 2013 על תפקידו, ריו סו יונג (יורשת העצר), קים סו יון (אייריס), ופק הא סון. דרום קוריאה, 2013, 16 פרקים.

 

 


22:00 מוות רצחני | Evil Dead , ערוץ Yes2

גרסה מחודשת לסרט הקאלט של סם ריימי ("ספיידרמן", "ארץ אוז") משנת 1981 - אחד מסרטי האימה הידועים והמצוטטים ביותר. ריימי בחר באופן אישי את הבמאי האורוגוואי הצעיר, פדה אלברז, כדי שיביים את הרימייק לסרט החדש, כאשר השוני המרכזי בין שני הסרטים הוא שאת דמותו של הגיבור מהסרט המקורי החליפו בבחורה צעירה. אל בקתה צנועה ביער סבוך מגיעה קבוצת חברים שמטרתה היא לשמש קבוצת תמיכה לחברתן מיה (ג'ין לוי), ולגמול אותה מהתמכרותה לסמים. במרתף הבקתה הם מוצאים עדויות לפעילות פגאנית מסתורית, ואפילו ספר מאיים למראה שכנראה טומן בחובו כישוף שחור. מתוך סקרנות, החבורה קוראת בספר ומשחררת ממעמקי האופל רוחות מסתוריות ורוחשות רעות שמשתלטות על גופה של מיה והופכות את סוף השבוע בבקתה למרחץ דמים חסר רחמים. מיה מבינה שאיש לא יוכל לעזור להם ונאלצת להתמודד עם הרוע בדרכה שלה. שחקנים: ג'יין לוי (הסדרה "פרוורי הגיהנום"), שיילו פרננדז ("ירח אדום"), ג'סיקה לוקאס. במאי: פדה אלוורז, ארה"ב, 2013. יתכן ולסרט זה חסר ההומור שאפיין את המקור, אך השילוב של אימה, זוועות מפחידות ואלימות נוטפת דם בהחלט מפצה. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 הרוס על אמא | Mama's Boy, ערוץ MGM

 

ג'ון הדר (נפוליון דינאמיט) הוא בן 29 תלותי, ילדותי ובלתי נסבל בעליל, שעדיין חי עם אמו האלמנה (דיאן קיטון). הכול משתנה, כשלתמונה נכנס החבר החדש של אימא (ג'ף דניאלס). בימוי: טים המילטון. ארה"ב, 2007. התסריט גרוע, הבימוי נוראי, השחקנים מפשלים והצופה משלם את המחיר. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 זמן בריאות, ערוץ הבריאות

מגיש הטלוויזיה והנטורופת גיא גיאור מנחה מגזין חדש בנושא איכות חיים. מדי פרק יבחן גיאור סוגיות הכרוכות באורח חיים חיובי, כגון תזונה ובישול בריא, כושר, רפואה אסתטית, רפואה משלימה ועוד. הדיון בכל נושא יכלול ראיון עם מומחים מהתחום, הדגמות וסרטונים. כמו כן יתארחו בכל פרק השף אבי ביטון, שיבשל עם גיא מתכונים בריאים, וחלי ממן, מייסדת קבוצות תמיכה לדיאטה ולהרזיה, שתסביר את היתרונות הבריאותיים שבכל מנה. במהלך הסדרה ניחשף לתרגילים לחיזוק שרירי הגב, נלמד כיצד רפואה משלימה עשויה לסייע בשיכוך כאבים כרוניים ובעיות פוריות, מהי התזונה הנכונה למניעת מחלות, הזיקה בין בריאות השיניים לבריאות כללית, מה להזרקות בוטוקס ולגברים, עובדות יסוד על ניתוח לייזר להסרת משקפיים ועוד.

 

 

22:00 הסימפסונס 23 | The Simpsons 23, ערוץ Yes דרמה

המשפחה הכי צהובה ובלתי מתפקדת שבה בעונתה ה-23. בעונה זו ישודר הפרק ה-500

של הסדרה (פרק 14 של העונה), ובו משפחת סימפסון מגיעה בטעות לישיבה של תושבי העיר, שמצביעים ברוב קולות להעיף את הסימפסונים מספרינגפילד. בפרק סיום העונה, תגיע ליידי גאגא בכבודה ובעצמה אל העיר, כדי לעזור לליסה, שתלמידי בית הספר שלה בחרו בה לתלמידה הכי לא מקובלת בעיר. בין השחקנים האורחים הנוספים בעונה: קלסי גרמר, ג'קי מייסון, מייקל סרה, ג'רמי איירונס, דיוויד לטרמן, הטייגר ליליס, קווין דילון, ג'נין גראפולו, ג'ואן ריברס, אנדי גרסיה, גורדון רמזי, מאריו בטאלי, אנטוני בורדיין, ג'יין לינץ', קיפר סאת'רלנד, בריאן קרנסטון, גלן קלוז, טריט ויליאמס, וכאמור, ליידי גאגא.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.