המסך המפוצל

מנת היום 10/3/14

אוקוורד 3, הולך נגד הרוח ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 10-03-2014
0 תגובות

18:00 הולך נגד הרוח | Angry Planet , ערוץ הטיולים

סדרת מסעות בכיכובו של ההרפתקן הקנדי ג'ורג' קורוניס. מדי פרק ירחיק קורוניס אל יעד מאתגר ומסוכן ויתמודד בו עם איתני הטבע. במהלך הסדרה יעמיק אל מערת קיטום שבצידו הדרומי של הר אלגון, הר געש כבוי בגבול אוגנדה-קניה. המערה נחצבה על ידי פילים בחיפושם אחר מלח ומשמשת מקור אפשרי לווירוס המארבורג הקטלני; ברוסיה יתעד אסונות אקולוגיים כגון התכווצות ימת אראל ואתר הפסולת הרדיואקטיבית של צ'רנוביל; בקוסטה ריקה – יתמודד עם הרי הגעש וכמה מהנחשים הקטלניים ביותר של הארץ הטרופית; בחצי האי ערב – יבקר בימת החול הגדולה בעולם, הרבע אל ח'אלי (הרובע הריק) ובדובאי, במגרש המשחקים של עשירי העולם; בוונצואלה: סופת ברקים תמידית הנוצרת עקב התרוממות גז המתאן מביצות הקאטאטומבו והשתלבותם באוויר הקר של האנדים; ויחד עם שני חוקרי קטבים מנוסים - הארכיפלג הארקטי הקנדי בעיצומו של החורף. בריטניה, 2012, 13 פרקים.

 

 

19:35 אוקוורד Awkward 3 | 3 , ערוץ MTV

סדרת MTV שבה בעונה בשלישית. ספוילר- בפרקים הראשונים של העונה הנוכחית חשה ג'נה ריחוק מחבריה לאחר שבילו בנפרד את חופשת הקיץ. אם לא די בכך, היא חווה גם אזעקת שווא עקב חשד להריון ונמנעת מלספר למאטי. בהמשך מגלה אביה של ג'נה כי היא ומאטי פעילים מינית, ג'נה מפתחת רומן עם קולין, מעשנת איתו מריחואנה ונתפסת על ידי שוטר, ומגלה כי מישהו טמן אקסטזי במשקה שלה, דבר המוביל לכמעט שלישייה עם קולין ואנג'ליק.

 


21:05 הנשים שעושות את אמריקה | Makers: Women Who Make America, ערוץ 8 (הוט)

הסדרה מביאה את הסיפור מאחורי מאבק הנשים האמריקניות לשוויון זכויות, מלווה בקולה של השחקנית זוכת האוסקר, מריל סטריפ, בקטעי ארכיון נדירים ובראיונות עם הנשים שהובילו את המאבק, עם אלו שהתנגדו לו, ועם הדורות הראשונים שנהנו מהצלחתו. נשים פורצות דרך כמו הילארי קלינטון, אלן דג'נרס, אופרה ווינפרי, כריסטיאן אמנפור, מדלן אולברייט, ארין ברוקוביץ', דונה קארן ועוד, חולקות את סיפורן האישי ומספרות את סיפורן של הנשים שחיו בשנות המאבק החריפות והסוערות ועל הרגעים המכוננים במאבק – החל מספרה המהפכני של בטי פרידן "המיסטיקה הנשית" שעורר סערה בשנת 1963, דרך המאבקים למניעת אפליה במקומות העבודה בשנות ה-70', ועדותה של אניטה היל נגד קלרנס תומאס בוועדה המשפטית של הסנאט ב-1991 ועד שנות האלפיים, כשדור חדש של נשים מנסה לשמר את ההישגים והמורשת של הדורות הקודמים, ומציג את השמחה המסחררת, הכאב, התסכול והניצחון האולטימטיבי של התנועה ששינתה את פניה של אמריקה. ארה"ב, 2013. סדרה בת 3 פרקים, 60 דקות, בשידור יומי.


הפרק הראשון בסדרה:


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.