המסך המפוצל

ארץ נהדרת עונה 11 פרק 9

מירב על פרק השבוע של ארץ נהדרת

מאת: מירב

פורסם: 09-03-2014
3 תגובות

 החדשות במזרח התיכון אמנם מתחלפות בקצב קדחתני, אבל לרוב הן חוזרות על עצמן. מלחמות, שיחות, חיסולים, ועידות, מה כבר אפשר לחדש. גם ביבי פה כבר חמש שנים, וארץ נהדרת 11, וכמה עוד אפשר להמציא את הגלגל. אמנם להלביש את התעופה העצמית מהמבצע של השייטת על סרטון התיירות המוגזם (האמיתי) של ביבי זה מצחיק, אבל בערך שם נגמר המעוף. במקום להשתמש בפלישה הרוסית לאוקראינה כדי לצאת מהשבלונה, היא שימשה עוד תירוץ לדשדש בביצה של עצמנו. בלי להתבלבל השוו בין פוטין לביבי ושוב מחזרו את הביקורת על ההתחמקות של ביבי מהסכם. ההשוואה הזאת מרגיזה נורא והחיקוי של אובמה גם ככה בנוי בעיקר על עבודת איפור מעולה שמחפה על אנגלית בינונית, לא הייתם חייבים לחזור על עצמכם. או החיקוי של ערד ניר, כלומר ללעוג למי שדווקא יודע על מה הוא מדבר. למה, בעצם? ומה באשר לבדיחות המתנחלים השבלוניות בקמפיין של אורי אריאל, איזה צחוקים, יש רובים בהתנחלויות? מרוב הדבקות במסר שכחתם לרענן את המדיום.

 

מה שהציל את המצב, שוב, היה שיר, והפעם בחסות "פוסי ריוט": שלוש הנשים של הקאסט בצימוד משמח התפרעו באולפן בשיר מחאה מקומי, שבשיאו שני כהן הרביצה חיקוי מדהים של עפרה חזה ו"אם ננעלו" שקרע אותי מצחוק.

 

 

 

 

מה שכן מתחדש, ואפילו משתפר, היא פינת הכותרות שתמיד הייתה שעמום מביך ועכשיו מצליחה להיות לכל הפחות משעשעת. חלק ניכר מהקרדיט צריך להינתן כמובן לעלמה זק שהעירה את קיציס מהישנוניות שלו והצליחה לכונן כימיית מסך מוצלחת. חלק אחר מהשינוי הוא כנראה תוצאה של שינוי הפורמט, מבדיחות חד-משפטיות (one-liners) שהפכו מיותרות בעידן הפייסבוק ללעג ממוקד על רגעים מביכים אמיתיים בסגנון עדות "מה נסגר". אמנם זה פחות חכם ומרובה רפרנסים כמו בערוץ 10 אבל עדיין עובד היטב.

 

תחרות "מלכת האופי" לכבוד יום האישה, בסגנון ה"ראשים מדברים" נראתה כמו הימור בטוח אם כי הייתה מוצלחת פחות מזו של שנים קודמות. לפחות השנה רק אישה אחת הייתה צריכה שגבר יגלם אותה, ובין ליאת הר לב עושה מיי פיינגולד לשני כהן בחץ מדויק כלפי האישה המתלוננת הגנרית בפרסומות, החיקוי של רועי בר נתן לדליה דורנר היה מצחיק דיו כדי להישאר. מסיבת הפורים בבניין המריבה הייתה גם היא די מוצלחת, למרות שלא ברור למה היה צורך לסנג'ר את צביקה הדר. שני כהן מעולה כפרחה הגנרית, גזנדה (הוא ציצווה המרוכך מהרדיו) של זרחוביץ' מצחיק נורא ופניה אפללו משעשעת בהחלט.

פחות משעשע הוא נהג המונית שעוד אתנו, שעשה חצי סיבוב לכיוון הישראלי היפה, רק שהפעם הוא אוכל את הראש לנוסעים ומשאיר להם רק להנהן, כמו כלב הצעצוע על הדשבורד. הישראלי היפה הייתה פינה מצוינת, אבל עם תוספת השיחות בדיבורית (מישהו אמר האישה המתלוננת הגנרית) זה הופך ארוך ומטרחן.

 

ומבזק לציבור הקוראים המוטרד: צחקתי מפינת הליטוף. עדיין לא צחקתי מהוואטסאפ.

 

ציון - 7