המסך המפוצל

מנת היום 9/3/14

הגשר 2, שנחאי אקספרס ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 09-03-2014
0 תגובות

21:05 במיטה עם האביב הערבי | In Bed with the Arab Spring, ערוץ 8 (הוט)

מהפכת האביב הערבי הפגישה אותנו עם כוחן ונחישותן של נשים מצריות רבות שיצאו לרחובות עריהן, וביטאו גם במרחבי האינטרנט את הקריאה לשינוי. סטריאוטיפים של דיכוי ופאסיביות נדחקו, ואת מקומם תפסו קולה ופניה של התקווה. למרות ההישגים הרבים של המאבק, הן עדיין לא הצליחו לשנות את המדיניות הסקסיסטית-אגרסיבית הנהוגה במצרים מאז ומעולם. הסרט חושף, כיצד המשטרה במצרים הולכת יד ביד עם המטרידים. בתחנות המשטרה, קצינים לוקחים את הצד שלהם ומסרבים לקבל תלונות מנשים. בנוסף, הוא בוחן את המציאות החדשה המתהווה בארצות ערב ונותן לנשים את ההזדמנות לדבר, ולגברים לספר על הלחצים שנכפים עליהם על ידי מסורות מחניקות ומיושנות. צרפת, 2012.

 

 

21:30 ברמן השנה 2013 | World Class Bartender of The Year 2013 , ערוץ אגו

אמני הממזגים הטובים בעולם עולים על סיפונה של ספינת תענוגות ומתחרים בה על תואר "ברמן השנה". הספינה המפליגה בים התיכון משמשת זירת מאבק נוצצת ל-50 ברמנים הנחושים להוכיח את כישוריהם בתחומי המזיגה, הערבוב, השקשוק והבחישה. במהלך שלבי התחרות יידרשו המתמודדים להכין קוקטיילים בהשראת פסטיבל הקולנוע של קאן, יסיירו בשווקי האוכל של סן טרופה בחיפוש אחר מרכיבים לקוקטייל מיוחד, ישדכו בין קוקטיילים למנות טאפאס, יתבקשו להגיש את קערת פונץ' מושלמת ולהכין 8 קוקטיילים ב-10 דקות. ארה"ב, 2013, 4 פרקים.

 

 

 

22:00 שנחאי אקספרס | Shanghai Express, ערוץ Yes3

מרלן דיטריך באחד מתפקידיה הידועים ביותר כנערת הזוהר שנחאי לילי. זהו הרביעי מתוך שבעה שיתופי פעולה של דיטריך ופון שטרנברג, והמצליח שביניהם. הסרט היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר וזכה על הצילום המרהיב שלו, שהעמיד כמה מהאימג'ים המזוהים ביותר עם דיטריך, והשפיע רבות על סגנון הפילם נואר שהתפתח עשור מאוחר יותר בהוליווד. את פרס השחקנית הטובה ביותר באוסקר הפסידה דיטריך לזרה המסתורית השנייה שעשתה חיל באותם ימים בהוליווד – גרטה גארבו. שחקנים: מרלן דיטריך, קלייב ברוק. במאי: ג'וזף פון שטרנברג ("המלאך הכחול"), ארה"ב, 1932. דיטריך פוטוגנית ויפה מתמיד, סין אמנם צולמה באולפן בהוליווד אך בשביל סרט מלודרמטי על גבול הקיטש, התוצאה בהחלט אלגנטית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 וופי גולדברג מציגה: מאמס מייבלי | Moms Mabley: I Got Somethin' to Tell You, ערוץ Yes דוקו

סרט הביכורים של וופי גולדברג כבמאית העוסק בסטנדאפיסטית הראשונה, "מלכת הקומדיה המקורית" –  ג'קי "מאמס" מייבלי: החשיבות ההיסטורית שלה, וההשפעות שעדיין יש לה על גדולי הקומיקאים. הקריירה של מייבלי התפרשה על חמישה עשורים: ב-1939 היא הייתה הקומיקאית הראשונה להופיע בתיאטרון האפולו המפורסם בהארלם. אך האמריקנים "הלבנים" למדו עליה רק בשנות השישים, ורק אז הפכה למוּכּרת. היא נפטרה בניו-יורק ב-1975. הסרט משלב צילומים חדשים שנתגלו לאחרונה, חומרים רבים מהופעותיה המשעשעות, ושיחות עם כמה מהקומיקאים והאמנים המובילים בעולם שמספרים על השפעתה, על כך שפילסה דרך לנשים קומיקאיות, ולקומיקאים בכלל, ועל כך שבהופעותיה קראה תיגר על גזענות וסקסיזם. עם: אדי מרפי, ג'ואן ריברס, קווינסי ג'ונס, ארסניו הול, קאת'י גריפין, ביל קוסבי, ג'רי סטילר ואשתו אן מירה ("רודה"), וכמובן וופי עצמה. בימוי: וופי גולדברג. ארה"ב, 2013.

 

 

22:15 הגשר 2 | 2 The Bridge, ערוץ Hot3

הקו-פרודוקציה הראשונה בין דנמרק ושוודיה, שהפכה לתופעה בינלאומית אחרי שעלתה לשידור ברשת "BBC" הבריטית, שם זכתה לממוצע צפייה של למעלה ממיליון איש וביקורות משבחות. מאז נמכרה "הגשר" ללא פחות מ-135 מדינות, גרפה פרסים בינלאומיים ומועמדות לפרס ה"BAFTA". בעקבות ההצלחה העצומה, חודשה הגרסה המקורית של "הגשר" לעונה שנייה, שעלתה בספטמבר בארצות הסקנדינביות. ספוילר - שנה חלפה מאז שפוצח תיק הרציחות המסתוריות, ששלח חצים לדרגים הגבוהים בממשלות ובחברות של שתי המדינות השכנות. כעת, גל פשע דרמטי מאלץ את כוחות המשטרה של דנמרק ושוודיה לשתף פעולה פעם נוספת. העונה החדשה נפתחת כאשר אוניית משא סוטה ממסלולה, ופונה ישירות לכיוון גשר ארסונד, המחבר בין דנמרק ושוודיה. קבוצה של אנשי צוות צעירים, שלושה שוודים ושניים דנים, נמצאים כשהם קשורים מתחת לסיפון. לא עובר זמן רב, ונחשף שהצעירים שהיו על הספינה נדבקו בנגיף אגרסיבי ומדבק. סאגה נורן (הלין), ממשטרת המחוז של מאלמו, לוקחת על עצמה את התיק ופונה לעזרתו של מרטין רואד (בודניה), שעדיין מתמודד עם מות בנו. במהרה מתגלה שההתרחשות המסתורית על האוניה הייתה רק ההתחלה. מאחורי רצף הפשעים עומד טרוריסט שנחוש לחצות את כל הגבולות, במטרה להעלות על סדר היום נושאים אקולוגיים הקשורים לשינויי האקלים והשימוש במשאבי הטבע. החקירה של סאגה ומרטין הופכת למרוץ נגד הזמן, רגע לפני אסון פוטנציאלי שיביא למותם של אזרחים חפים-מפשע. יחד ייאלצו סאגה ומרטין לסכן את חייהם כדי למנוע את האיום הבא. בסדרה מככבים סופיה הלין, קים בודינה, דג מלמברג ("כסף קל"), שרה בוברג ("עולמות נפרדים"), לארס סימונסן ("פלה הכובש"), פוק שארבאו ("Kun en pige") ורפאל פטרסון ("ארבעה שבועות ביוני").

 

 

22:30 חבר טוב זה חבר מת 2 | 2 I Killed My BFF, ערוץ ביוגרפיה

החבר הכי טוב שלך ניסה לרצוח אותך? אתה לא לבד. עונה שנייה לסדרת הפשע החושפת כיצד חברות ארוכת שנים הופכת לרצח בדם קר, ומתמקדת בחברים טובים שנקלעו למבחן החברות האולטימטיבי. לא רק שלא עמדו זה לצד זה, אלא הם רצחו את חבריהם על מנת להגן על עצמם. דרך ראיונות ושחזורים הסדרה מנסה לברר איפה הגבולות מטשטשים וכיצד החלטה אחת שגויה יכולה להרוס חברויות וחיים של אדם בהינף יד.

 

 

23:00 שרה סילברמן: אנחנו ניסים | Sarah Silverman: We are Miracles, ערוץ Yes דוקו

ספיישל סטנד-אפ מיוחד של הקומיקאית האמריקנית-יהודייה, שרה סילברמן. במופע, שצולם עבור HBO ב-אל.איי, סילברמן מדברת על הכלב שלה דאק, על אלמנות 9/11, על פורנוגרפיה, ועוד. בימוי: ליאם לינץ'. 60 דקות, ארה"ב, 2013.

 





מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.